Prohlášení po Velké ceně Itálie v Monze

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Jaké jsou pocity jezdců a týmů po dramatickém závodě na slavné Monze, kde dokázal i přes všechny pochybnosti vyhrát Sebastian Vettel?

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Velmi emocionální zážitek. Tento okruh pro mě hodně znamená, právě zde jsem poprvé vyhrál. Je to neuvěřitelné. Okruh nám nikdy moc neseděl, ale letos jsme přijeli a auto bylo skvělé. Start se příliš nepovedl. Do zatáčky číslo 1 jsme najížděli tři vedle sebe. Pak se mi po restartu podařilo předjet Alonsa, ale dal mi docela málo prostoru. Možná nevěděl, že tam jsem.

Nemyslím si, že jsme dnes riskovali. Riskovali jsme včera v kvalifikaci. Bylo viditelné, že nemáme tak vysokou maximální rychlost, protože jsem jel s kratšími převody. Během závodu ale bylo vše v pořádku. Šlo tedy o správné rozhodnutí. V Singapuru to uděláme tak, jako v dosavadních závodech. Prostě se budeme soustředit na naší práci. Těším se tam, uvidíme, co se stane.

Mark Webber, nedokončil
Start se mi moc nepovedl, ztratil jsem pár pozic. Seb také neodstartoval moc dobře, ale Fernando ano. Po restartu jsem předjel Jensona a v dalším kole se blížil k Felipemu. Snažil jsem se najet na vnitřní stopu do druhé zatáčky.

Nebyl jsem dost rychlý, ale bohužel jsem najel na obrubníky na vnitřku a ty mě poslaly přímo do Felipeho vozu. Cestou do boxů jsem se snažil ztratit co nejméně času. První část toho kola nebyla špatná, ale pak se mi křídlo dostalo pod auto a nemohl jsem brzdit, ani zatáčet. Proto jsem boural v Parabolice. 

Christian Horner, šéf týmu
Fenomenální závod. Vyhrát v Monze je splněný sen. Mechanici dnes pracovali skvěle, povedla se strategie, Seb velmi odvážně předjel Fernanda a vrátil se tak do vedení. Mark ale po kontaktu s Felipem Massou předčasně odstoupil. Před Parabolicou se mu přední křídlo dostalo pod auto a boural. Je to škoda, myslím, že nebýt toho, byl by na pódiu.

V Singapuru se však vrátí, tím jsem si jistý. Byl to opravdu skvělý den na okruhu, který nám podle papírových předpokladů neměl vůbec vyhovovat. Bohužel, je tu i smutná zpráva. Erin Pezzella, která byla členkou týmu již čtyři roky, podlehla po statečném boji rakovině. Chceme tedy dnešní vítězství věnovat její památce.

 

McLaren

Jenson Button, 2.
Byl to opravdu zábavný závod, bojovat s Lewisem, Michaelem a Fernandem. Dobrý závod, na vedení to nebylo, což je škoda, ale vždycky je to těžké, když jste až sedmí. Můj start byl obtížný, ale byla to velká legrace a zdejší atmosféra je elektrizující. Musíme zapracovat na tom, aby do sebe o závodních víkendech všechno zapadlo, pak můžeme vyzvat Seba. Nevím, jestli jsme s ním mohli závodit dnes. Je škoda, že jsme tak špatně odstartovali. Je to maličkost, ale může vás stát hodně času. Odvedli jsme ale skvělou práci při zastávkách. Vždycky je úžasné vydělat si sekundu, ale pokaždé chcete víc.

 S DRS je to divné. Dostali jsme se na rovinkách k bodu, kdy se nikam nehnete, jen sedíte na limiteru. Udělal jsem chybu v Ascari a Fernando mi ujel, nemohl jsem se k němu dostat, ale na tvrdých pneumatikách měl Fernando potíže s přilnavostí. To je to dobré na KERS, můžete soupeře chytit, když udělají chybu. Byla to napjatá chvilka, ale nakonec jsem natáhl rozestup a uvolnil se na zbytek závodu.

Lewis Hamilton, 4.
Byl to dobrý závod. Dojel jsem a získal nějaké body, takže stěžovat si nemůžu. Při restartu byl Michael (Schumacher) na mém vnějšku, díval jsem se na něj v zrcátkách. Potom, zničehonic, byli ti vpředu pryč a já ztratil příležitost předjet Sebastiana (Vettela). Zaspal jsem.

Dnes jsme byli na rovinkách trochu pomalí, proto bylo těžké Michaela předjet, byl na rovinkách rychlejší, i když jsem měl aktivované DRS. Musel jsem se Schumacherem opravdu bojovat, ale skutečnost, že jsem dojel před ním, znamená, že všechno bylo v pořádku. To je závodění. Podpora, kterou jsme v Itálii měli počasí, fanoušci, byla neuvěřitelná a já se opravdu těším, až se sem za rok vrátím. Pochybuji, že je pořád možné Sebastiana porazit v boji o titul, ale budeme se snažit. Teď se těším na zámořské závody. Budou vzrušující a budu se soustředit na zisk dalších vítězství pro tým.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes byly naše vozy nejrychlejší z mnoha, Lewis si zapsal nejrychlejší kolo, Jenson druhé nejrychlejší. Bohužel naši jezdci neměli moc dobré starty. Výsledkem bylo, že strávili většinu závodu zaseknutí za Michaelem (Schumacherem), jehož Mercedes-Benz byl na rovinkách znatelně rychlejší a na vjezdech do zatáček extrémně široký. Zatím se Sebovi podařilo odjet, což pro nás bylo frustrující. Věděli jsme totiž, že máme rychlost na to s ním závodit, kdyby naši kluci lépe odstartovali.

Takový je ale motosport, musíme se dobře kvalifikovat, odstartovat a závodit. Tentokrát jsme se kvalifikovali docela dobře, závodili jsme velmi dobře, ale starty nebyly dost dobré. Přesto jsme dnes odpoledne získali třicet bodů do poháru konstruktérů a upevnili si tak své druhé místo, zároveň jsme zvýšili náskok na nejbližšího soupeře na sedmdesát jedna bodů. Teď se soustředíme na těžkou sérii šesti závodů mimo Evropu. Začínáme za dva týdny v Singapuru, skončíme na konci listopadu v Brazílii. Pořád je ještě spousta bodů k mání a my uděláme absolutní maximum, abychom jich získali co nejvíc.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 3.
Neměli jsme v souboji se Sebastianem (Vettelem) co ztratit. Vede šampionát s více než 100 bodovým náskokem, takže kdybychom se bránili, měli by jsme to s ním ještě těžší. Dařili se nám v několika posledních Velkých cenách dobré starty, ale když startujete z pátého nebo šestého místa, není zde moc prostoru k předjíždění. Tady v Monze jsme věděli, že když se nám start vydaří je zde dostatek prostoru a dlouhá rovinka k první zatáčce, což by mělo pomoci při předjíždění ostatních.

Bylo to (předjetí Hamiltonem) blízko. Myslím, že tak jedno dvě kola a pravděpodobně bychom přišli o pódium. Měli jsme trochu štěstí s Michaelem (Schumacherem), protože jeho bitvy v prvních kolech stály Lewise Hamiltona 20-30 sekund.

Felipe Massa, 6.
Šesté místo je pro mě zklamáním, protože dnes bych určitě bojoval o stupně vítězů, bohužel jsem tam kolidoval s Webberem a to mě stálo spousta času, klesl jsem až na desáté místo. Musel jsem se znovu prokousávat polem, abych se pokusil znovu dohnat vedoucí jezdce, ale v ten okamžik už bylo dost pozdě, i když mě kolize moc nepoznamenala – narazil do mého kola a tlačil mě, šel jsem později na brzdy a šel jsem na vnitřní stopu, nechápu, kde mě tam chtěl předjet. Jsem hodně zklamaný, protože vůz nebyl špatný v závodním rytmu a to i při jízdě na tvrdší směsi v závěru závodu. Nescházela nám rychlost a degradace pneumatik byla nízká. Teď doufáme, že budeme mít štěst&iacu te; v závěrečných závodech sezony.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Upřímně řečeno, je tento výsledek lepší než jsme očekávali, s ohledem na naší technickou situaci. Fernando se dostal na druhé místo v klasifikaci pilotů, což je naprosto úžasné. Také dne předvedl naprosto úchvatný výkon a to jak při útoku, jaký předvedl při startu tak i při obraně v závěru závodu. Felipe jel také dobře a jsem si jistý, že by určitě bojoval o přední místa, pokud by nebyl zasažen Webberem. I přesto to byl krásný závod, jistě, že Ferrari musí stále usilovat o vítězství a třetí místo není a nemělo by být pro co bychom se nadchli, ale tým odvedl dobrou práci, udržel chladnou hlavu a soustředil se. Stále se zlepšujeme a náš c íl pro poslední část sezony zůstává stejný: budeme se snažit vyhrávat závody, dlužíme to sami sobě a našim fanouškům, kteří i dnes byli fantastičtí a jsem si jist, že i Fernando na podiu měl husí kůži…stát tam v rudé kombinéze je něco speciálního.


Mercedes

Michael Schumacher, 5.
Byl to vzrušující závod, jak pro mě, tak pro fanoušky. Proto jsem taky tak šťastný. Souboj s Lewisem byl opravdu zábavný. Oba rádi jezdíme na limitu a přesně to jsme taky celou dobu dělali. Snažil jsem se být co nejširší, zároveň to co nejvíce natahovat, ale nakonec se ukázalo, kdo byl rychlejší. Start byl ideální, využil jsem dobrý grip. Levá strana pak byla úplně volná. Dnes jsem se opravdu bavil a vím, že s podporou od Mercedesu toho v budoucnu bude ještě víc.

Nico Rosberg, nedokončil
Dnes to bylo zklamání. Na tvrdší sadě pneumatik se mi hůře startovalo, ale i tak jsem získal v první zatáčce jedno místo. Pak tudy jako torpédo proletěl Liuzzi a můj závod ukončil. Je to škoda, protože jsem měl dobrou strategii a podle Michaelova výsledku můžu říct, že jsme dnes měli silné auto.

Ross Brawn, šéf týmu
Fantastická Michaelova jízda, jsem si jistý tím, že si to naplno užil. Letos jsme hodně zapracovali na startech a je to vidět. Michael se na začátku dostal dopředu a ukázal, že stále umí jezdit výborně. Pak přišel souboj s McLareny a zase se předvedl starý dobrý Michael. Neměli jsme moc rychlé auto, takže s pátým místem jsme spokojeni.

Pro Nica to ale nebyl dobrý den. Měli jsme pro něj připravenou zajímavou strategii. Velké zklamání to pro něj musí být i z toho důvodu, že ho ze závodu vyřadil vůz startující až z posledního místa. Pokud se srazíte v zatáčce, protože bojujete o pozici, tak je to závodění, ale způsob, jakým byl dnes Nico vyřazen, se nese těžce. Nicméně, ukázali jsme, že auto se zlepšuje a je to pro nás velká motivace hlavně do příštího roku.

 

Toro Rosso

Jaime Alguersuari, 7.
Jsem velmi šťastný. Klidně bych dnes startoval z ještě horší pozice, protože i když jsem byl až vzadu, získal jsem body. Také jsem rád, že se týmu povedl domácí závod, oba vozy dojely na bodech. Překvapilo mě to, nečekal bych, že budeme rychlejší než Sauber a Force India. Tímto tempem musíme pokračovat a hlavně musíme zlepšit kvalifikace. Když se nám to podaří, pak budeme moct pravidelně bodovat.

Sebastien Buemi, 10.
Jsem vývojem závodu celkem zklamán. Povedl se mi start, ale když pak jedno HRT způsobilo nehodu, narazil jsem do jednoho z vozů. Poškodilo se mi auto a už nebylo schopné podat maximální výkon. Nebýt toho, možná bych dokončil devátý nebo osmý. Je čas se zaměřit na Singapur, kde chci lepší výsledek.

Franz Tost, šéf týmu
Náš domácí závod nám skoro vždy přinese štěstí. Jaime zde zajel nejlepší výsledek své kariéry. Sebastien dojel desátý a tak máme oba vozy na bodech. Je to zatím nejlepší týmový výsledek v tomto roce. Díky tomu jsme se trochu dotáhli na Sauber a Force Indii v Poháru konstruktérů. Jaime předvedl skvělý výkon, rychlý byl hlavně ve druhém stintu. Zajížděl jedno rychlé kolo za druhým. Sebastien měl velké štěstí, že závod po kolizi v první zatáčce dokončil. Byla to skvělá práce celého týmu. Uvidíme, co se stane během posledních šesti závodů letošního ročníku.

 

Force India

Paul di Resta, 8.
Pochopitelně jsem spokojený za osmé místo v ne zrovna nejlehčím závodě. Můj start nebyl moc dobrý, ale ti okolo také neodstartovali nejlépe. V nájezdu do první zatáčky jsem viděl, jak se ke mně přibližuje Williams, takže jsem se co nejrychleji to šlo uhnul na vnějšek, ale nebyla jiná možnost, než se proskákat přes šikanu. Potom jsme nasadili agresivní strategii a myslím, že jsme z toho vytěžili maximum, protože naše časy na kolo v závodním režimu dnes prostě na víc neměly. Takže je skvělé získat další čtyři body, které nám pomohou se v žebříčku o místo posunout.

Adrian Sutil, nedokončil
Dobře jsem odstartoval, ale byl jsem v chumlu mnoha aut a nedokázal získat žádnou pozici. Největší problém byl potom Liuzzi, který se roztočil a rozrazil startovní pole v první zatáčce. Byl jsem na vnitřku a musel jsem vyjet do kačírku, abych se vyhnul nabouraným autům, což mě stálo hodně času. Naštěstí bylo mé auto v pořádku, takže jsem mohl pokračovat. Jel jsem na střední směsi a všechno vypadalo dobře, cítil jsem, že by to pořád mohlo na body stačit. O pár kol později odešel posilovač řízení, takže jsem věděl, že mám problém. Snažil jsem se podřadit do třetí zatáčky a nešlo to, musel jsem tedy vůz odstavit. Jak je vidět z Paulova výsledku, přišli jsme dnes o možnost mít oba vozy na bodech.

Vidžaj Mallya, šéf týmu
Další zábavný závod a skvělý výkon Paula a týmu. Celou dobu jsme věřili,že jsou body dosažitelné, ale museli jsme tvrdě bojovat a vyvarovat se potíží. Paul skvěle zvládl chaos v první zatáčce a dál jel velmi zralý závod, porazil několik vozů, které byly možná dokonce v absolutní rychlosti lepší. Strategie nám vyšla a přiměli jsme pneumatiky spolupracovat, takže jsme si mohli zapsat čtyři body, které nás posunuly na šestou příčku v poháru konstruktérů. Co se týče Adriana, ten měl dnes smůlu. V prvním kole ztratil hodně času, ale to brzy ztratilo význam, když se ohlásil hydraulický problém. Evropskou sezónu zakončujeme optimisticky a těšíme se na závod v Singapuru za pár týdnů.

 

Renault

Bruno Senna, 9.
Jsme šťastný, že jsem dnes získal svoje první body v F1 obzvláště proto, že to byl můj teprve druhý závod v barvách tohoto týmu. I když jsem začínal na desáté pozici, nebylo snadným úkolem dokončit devátý. Měli jsme smůlu v první zatáčce, kterou si všichni zkracovali, ale já jsem ji byl donucen jet po vnější straně a přišel tak o všechny pozice tvrdě získané v kvalifikaci.

Mám velkou radost z toho, že jsem byl schopen bojovat o body z jezdci, kteří tohle dělají už po hodně dlouhou dobu. Rychlost vozu byla jasně viditelná, ale já si přál, aby byl závod ještě o jedno kolo delší a mohl jsem se tak pokusit dostat na osmé místo před Paula (di Restu). Zvolená strategie týmu byla skvělá, pneumatiky byly rychlé přesně tam, kde jsem to potřeboval a jsem velmi šťastný, že je moje jméno na listině skórujících. Tým odvedl skvělou práci a už se těším do Singapuru.

Vitalij Petrov, nedokončil
Přirozeně jsem velmi zklamaný tím, co se dnes stalo. Měl jsem slušný začátek a když jsem mířil do první šikany, Vitantonio přiletěl odnikud a těžce mě udeřil, což způsobilo můj předčasný konec závodu. Nebylo nic, co bych mohl udělat, abych tomu zabránil. V první řadě jsem rád, že jsme nepřišli k úrazu, protože to byl hodně silný dopad a mohla to být ošklivá nehoda. Od Spa jsme v Enstone a Viry vynaložili velké úsilí, takže mě mrzí, že nebylo proměněno v odpovídající body.

Je to součást závodění, ale nemůžu se zbavit dojmu, že bychom dnes mohli získat dobrý výsledek. Nyní se musíme soustředit na Singapur, který pro nás bude skutečnou zkouškou. Přivezeme také nějaké technické inovace ještě před rychlými tratěmi jako Japonsko a Korea, které by navíc měli našemu autu vyhovovat více.

Eric Boullier, šéf týmu
Mám smíšené pocity, hlavně kvůli událostem z první zatáčky prvního kola. Pro Vitalije to byla obrovská smůla. Tým připravil dobrou strategii, která Brunovi pomohla k devátému místu. Je dobré, že získal své první body. Je jasné, že pokud se nám během závodů vyhýbají potíže, jsme schopni bodovat. Ještě chystáme další úpravy, v kombinaci s dnešní výkonností se zdá, že to bude dobré. Dnešní závod byl opět skvělou show pro fanoušky, můžeme být spokojeni s kvalitou závodů, které F1 v současné době poskytuje. 

 

Williams

Pastor Maldonado, 11.

Zažil jsem dobrý start tvořený z několika pozitiv a vyhnutí se nehodě. Tempo na začátku bylo dobré, ale v druhém stintu jsme začali ztrácet čas a bylo těžké udržovat rytmus. Na konci jsme už měli konzistentní tempo, ale naneštěstí jsme nebyli dost rychlí.

Rubens Barrichello, 12.
Měl jsem vynikající start a získal tak tři nebo čtyři pozice do první zatáčky, pak jsem ale uviděl HRT řítící se zezadu. Měl jsem štěstí v tom, že mě netrefil, ale byl jsem v centru dění a musel zastavit. Nechtěl jsme nikoho zasáhnout, ale když se začal Rosberg pohybovat trefil můj nos. Byla to těžká situace. Je to škoda, jelikož nás strategie a naše tempo mohlo vynést dnes až na body.

Sam Michael, technický ředitel
Na body jsem dnes prostě neměli dostatečné tempo. Rubens přišel nikoli vlastní vinou o přední křídlo v první zatáčce a byl nucen ho jít vyměnit. Pak začal během safety caru dohánět ostatní ze zadních pozic, ale nestihl se úplně zařadit ještě před restartem. Od toho okamžiku měl naplánovanou jednu zastávku s tím, že jsme byli připraveni kdyby se stalo něco neobvyklého. Pastor měl dobrou pozici po safety caru a první stint, ale neměl dostatečné tempo se na těchto pozicích držet v pozdějších fázích závodu. Nyní se soustředíme na vylepšení pro zbývající závody, která přivezeme do Singapuru.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 13.
Skvěle jsem odstartoval, předjel jsem Jarna a potom jsem si všiml HRT, které se dost hardcorově řítilo do první zatáčky. Vyhnul jsem se mu a dostal se díky tomu na dobrou pozici hned na začátku. Dokázal jsem to místo držet pěkných pár kol a s opotřebením pneumatik jsem se dost snadno vypořádal. Pitstopy dnes byly opravdu dobré, volali si nás ve správný čas a všichni odvedli velmi dobrou práci, aby mě zas rychle dostali na trať, takže děkuji jim a celému týmu za dobré zakončení víkendu.

Jarno Trulli, 14.
Tentokrát jsem neodstartoval dobře, ale dokázal jsem se vyhnout bouračce vprvní zatáčce, naštěstí jsme tím s Heikkim projeli, aniž bychom sipoškodili své vozy. Když jsem závodil s Heikkim, myslím, že to byl Massa, kdo měl potíže v první šikaně a donutil mě vyjet mimo trať, abych ho netrefil. Když jsem se vrátil na trať, zavřel mi dveře, takže jsem najel na vnitřek, nechal plyn na podlaze a dokázal ho předjet.

Potom při nájezdu do první zatáčky byla přede mnou dvě rychlejší auta s KERSem, jen zmáčkli knoflík a při nájezdu do druhé zatáčky ztratil Massa kontrolu nad vozem a trefil mě, čímž mě natlačil na auto vedle a já si poškodil předek vozu a přední křídlo. Byla to velká smůla, prakticky jsem se dostal do sendviče a já jediný z toho vyvázl s poškozením! Tým odvedl skvělou práci, aby mě vrátil do hry, vyměnil nos a přepracoval strategii, prakticky hned ji změnili na jednozastávkovou.

Od té chvíle byly mé časy na kolo hodně dobré a já si celý zbytek závodu užil. Jsem opravdu spokojený s dnešním výkonem a tempo bylo celé odpoledne také excelentní. Vlastně jsem byl celý víkend s výkonem vozu spokojený a dnešní novinka o prodloužení kontraktu z toho udělala fantastický domácí závod, děkuji za to celému týmu!

Tony Fernandes, šéf týmu
Skvělý den pro Lotus a jeden z nejlepších závodů, jaké jsem já osobně kdy viděl! Umístění v Monze na třináctém a čtrnáctém místě dalece předčilo moje očekávání, takže jsem na oba jezdce a celý tým velmi hrdý. Závod pochopitelně obsahoval spoustu incidentů, které našemu umístění pomohly, ale na dnešku jsou dva klíčové poznatky, které si s sebou musíme odnést, byli jsme tam, abychom si nakonec mohli výhodu mnoha dostupných pozic vybrat, a naše závodní tempo bylo dostatečně dobré, abychom drželi krok se spoustou zavedených týmů.

Heikki i Jarno odváděli celé odpoledne absolutně fantastickou práci podporovaní týmem v boxech, který pracovala brilantně, a inženýry, kteří ve správnou chvíli učinili správná rozhodnutí. Všechny chválím. Posledních pár dní bylo pro náš tým osudových, během několik týdnů učiníme několik oznámení, která ukáží, jak dobře jsme položili základy pro budoucnost týmu.

 

Virgin

Timo Glock, 15.
Závod byl dneska vcelku dobrý, i když se vůz těžko ovládal, což je trochu zklamáním po včerejší kvalifikaci. Během tohoto víkendu byly vidět kroky v před, které jsme učinily. Vůz se choval lépe, ale musíme lépe pochopit, proč vůz nebyl dobrý i v závodním režimu a podívat se na to jak můžeme zlepšit balíček pro Singapur.

Jérôme D'Ambrosio, nedokončil,
Opravdu zdrcující konec týdne. Těšil jsem se na závod a hned v zaváděcím kole jsem zjistil, že nezařadím druhý stupeň. Do závodu jsem sice odstartoval, ale vůz byl nepoužitelný, musel jsem se vrátit do garáže a ze závodu odstoupit. Je to velká škod, protože do závodu jsem si věřil, ale musíme jít dál a připravit se na další závod. První poznatky z novinek byly však pozitivní.

John Booth, šéf týmu.
Timo měl naprosto vynikající start, dokázal se vyhnout chaosu v první zatáčce a dostal se tak po průjezdu prvním kolem na čtrnáctou pozici. Od tohoto okamžiku jsme bohužel nedokázali držet stejné tempo jako Heikki, předčasná zastávka Trulliho nám pro změnu trochu pomohla, ale celkově jsme neměli dostatečné závodní tempo v prvním stintu. Jeromeho potkala nešťastná náhoda, kdy mu v zaváděcím kole selhala převodovka, neměli jsem žádné známky jakýchkoliv problému, takže nám nezbývá než si sednout a podívat se zpětně na data a vyhodnotit je, musíme tak pochopit k čemu tam došlo. Čeká nás velmi rušný týden, polovinu týmu musíme přesunout do italského Vairana, kde nás čeká aerodynamický test a ostatní zamíří do Singapuru.

 

HRT

Daniel Ricciardo, nedokončil
Závod začal velmi špatně, z nějakého důvodu se aktivoval systém proti zhasnutí motoru. Zasekl jsem se na roštu a pak mi zhasl motor. Mechanici ho dokázali znovu nastartovat a vyslat mě na trať, ale po pár kolech mě zavolali zpět, protože se přehříval. Pak jsem se znovu vrátil. Pak byl na trati celkem velký provoz. Alespoň jsem však získal nějaká data. Lepší než nic, ale v Singapuru se chceme zlepšit.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Hodně jsem se na domácí závod těšil, i když jsem věděl, že bude těžký. Na startu jsem se dostal před Virginy, Lotusy a Daniela, pak jsem najížděl na další předjížděcí manévr a vjel na trávník. Snažil jsem se vrátit, ale ztratil jsem kontrolu a pak bohužel trefil jiná auta. Velice se omlouvám Petrovovi, Rosbergovi i dalším, kteří kvůli mě museli odstoupit. Jsme ale bojovníci, už se těšíme na další závod.

Colin Kolles, šéf týmu
Na tento víkend bychom chtěli zapomenout. Startovní pole nebylo ještě ani za první zatáčkou a už jsme měli oba vozy mimo závod. Mechanici pak nastartovali Ricciardův vůz a on odjel 39 kol. Je to škoda i pro oba naše jezdce, ale soustředíme se už jen na Singapur.

 

Sauber

Sergio Pérez, nedokončil
Navzdory špatnému umístění na startu se nám v závodě vedlo dobře, pak jsme ale oba odstoupili a to je těžké. Startoval jsem z patnáctého místa a naše závodní strategie byla odjet velmi dlouhý stint na tvrdší sadě pneumatik střední směsi, a nakonec jen krátký stint na měkčí sadě. Od dvacátého kola jsem byl sedmý. Měl jsem mezeru před sebou a jednoho za sebou, takže to všechno vypadalo dobře, ale potom jsem nejdřív nemohl používat třetí převodový stupeň, načež jsem nemohl zařadit vůbec. Dnes jsme přišli o velkou příležitost získat body.

Kamuj Kobajaši, nedokončil
Tohle je samozřejmě pro každého zklamání. Neměl jsem žádný výkon, bez ohledu na to, jaký převod jsem si vybral. Do té doby to byl pro mě celkem vzrušující a obtížný závod. Měl jsem sadu nových tvrdších pneumatik, střední směs, na start a plán byl, samozřejmě, zůstat na nich co nejdéle. Sergio později dokázal, že to bylo možné, ale po havárii v první zatáčce, která se dotkla mnoha vozů, se každý snažil zastavit, aby se do ní nezamotal.

Ťukl jsem do auta, které brzdilo přede mnou. Nejen, že jsem ztratil přední křídlo, ale také jsem poškodil pneumatiku a proto jsem musel přezout na použitou měkčí směs. Kvůli tomu byla naše strategie v troskách, pořád jsem si ale byl velmi jistý, že získám nějaké body. Je to velká škoda.

Peter Sauber, šéf týmu
Nekompromisně jsme zaměřili veškerou pozornost na závod s vědomím, že tomůže ovlivnit náš výkon v kvalifikaci. Náš dnešní výkon ukázal, že tenhle přístup zafungoval perfektně. Byli jsme rychlejší, než naši nejtěsnější soupeři. Dnes by bývalo bylo snadné získat mnoho bodů, ale oba naše jezdce zastavily problémy s převodovkou, Kamuje ve dvacátém třetím a Sergia ve třicátém třetím kole. Sergio jel skvěle a byl v tu chvíli pohodlně na sedmém místě s jednozastávkovou strategií, která byla pro dnešek perfektní. Náš vůz byl tak rychlý, jak jsme čekali.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy