V Belgii se v úvodním tréninku blýsknul nejrychlejším kolem Schumacher

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Po měsíční přestávce se opět rozezvučely motory monopostů Formule 1 v Belgii na okruhu ve Spa, kde byly v pátečním dopoledním tréninku nejrychlejší oba Mercedesy, které jako jediné díky včasnému výjezdu stihly odjet měřená kola na suché trati.

Okruh nás ráno ve Spa přivítal dle svého zvyku několika dešťovými přeháňkami a sluncem, teploty vzduchu i asfaltu dosahovaly 22 °C. Během prvního tréninku byla zamračeno a pršelo, přeháňky jsou očekávány také odpoledne.

U Lotusu v Kovalainenově voze nastoupil testovací pilot Karun Chandhok. Renault nahradil Nicka Heidfelda Brunem Sennou, krom nich ostatní týmy využívaly pouze své závodní jezdce – příležitost tentokrát nedostal ani Nico Hülkenberg u Force Indie, tým mu však dá šanci odpoledne.

Z boxů vyrazil jako první ihned po rozsvícení zelených světel Kamuj Kobajaši následován tuctem dalších pilotů, posledním byl po 5 min Lewis Hamilton.


Schumacherova nová přilba (foto: Mercedes GP)

Michael Schumacher se představil s novou přilbou, jejíž zlatý design připomínal 20 let jeho působení ve Formuli 1, bude se ale plést se žlutou Nica Rosberga. Jako první zajel měřené kolo, které mělo hodnotu 1:55,007 min, druhé 1:54,355 min. Když se po 10 min vracel do boxů, začalo hustě pršet a provoz na dráze se na 25 min zcela zastavil.

Felipe Massa si ještě před tím stěžoval na “příliš těžkou helmu,“ zřejmě jak si znovu zvykal na vysoká přetížení. Na zadním křídle jeho Ferrari byly jasně patrné stopy po flow-visu.

Každý pilot má během víkendu k dispozici tři sady mokrých (wet) a čtyři sady přechodných (intermediate) pneumatik, všichni si je proto během prvního mokrého tréninku snažili šetřit na důležitější fáze – kvalifikaci a především závod.

Až po 33 min od začátku vyjel na průzkum na přechodných pneumatikách Vettel, po 5 min totéž vyzkoušel Hamilton, pak i Sutil. Piloti ale vždy po jednom kole zmizeli zpět v teple garáže.


První trénink narušil déšť (foto: AT&T Williams F1)

Renault provedl po explozi bomby se stlačeným vzduchem v Maďarsku drobné úpravy uvnitř svého vozu. Byla vyrobena z uhlíkových vláken a neměla žádné tepelné stínění, protože se nacházela v místech, kde s teplotami nebývají problémy. Nyní je vyrobena z titanu a je stíněná proti teplu.

Vůz Red Bullu se zdál být v konfiguraci velmi podobné té, s níž nastoupil ve Valencii, podle Marka Webbera jsou s ním spokojeni. McLaren se chystal nasadit své nové křídlo s menší horní klapkou a mnohem silnějším DRS efektem, které přivezl do Belgie. Williams zde má s sebou zvláštní zadní křídlo (a la pampers - obrázek), které otestoval během tréninků v Kanadě.

V polovině tréninku déšť ustál a na chvíli vykouklo i slunce. Piloti toho hned začali využívat, k Sutilovi se přidali oba vozy Toro Rosso, Alonso, Kobajaši, Rosberg i Senna.


Smutný hrdina pátečního dopoledne - Bruno Senna (foto: Lotus Renault GP)

Půl hodiny před koncem se zle představil Senna, když při mu při jízdě z kopce za Rivage ustřelila záď, kterou rozbil o bariéru z pneumatik, a v uších mi zazněl Heidfeldův smích. Mechanici Renaultu mají místo oběda o zábavu postaráno. Zlaté pravidlo pro nováčky zní: nerozbít v prvním tréninku auto! Senna přitom v dešti nebyl špatný, během testů v GP2 na okruhu Paul Ricard byl o dvě vteřiny rychlejší než kdokoliv jiný.

Po dalších 15 min ho napodobil Di Resta, kterému ujela záď ve stejném místě, výsledkem byl další rozbitý vůz. Tentokrát nechali komisaři vyvěsit červené vlajky a provoz byl zastaven, naplno se začalo znovu jezdit až posledních 7 min.

Nejrychlejší čas si tak připsal Michael Schumacher před Nicem Rosbergem, kteří jako jediní zvládli zajet svá letmá kola na samotném začátku, než se spustil déšť.


Počty kol ujetých v prvním tréninku ve Spa

Maximálních rychlosti: 1. Schumacher - 291 km/hod, 2. Rosberg - 287, 3. Sutil - 282, 4. Pérez - 277, 5. Massa - 276, 6. Vettel - 274.

Přehled všech časů řazený dle pilotů: zde (pdf).

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F11:54,355
2. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 0,474
3. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 8,385
4. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 9,397
5. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 9,946
6. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 10,308
7. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 10,373
8. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 11,036
9. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 12,228
10. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 12,531
11. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 12,700
12. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 13,126
13. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 13,878
14. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 13,884
15. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 14,563
16. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 15,437
17. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 17,923
18. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 18,034
19. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 18,417
20. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 18,703
21. T Karun CHANDHOK indTeam Lotus+ 18,735
22. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 19,246
23. 9 Bruno SENNA braRenault F1 Team+ 19,985
24. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 20,578

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy