Eric Boullier se do Heidfelda pustil po Velké ceně Maďarska, ze které Němec odstoupil poté, co jeho vůz zachvátily plameny. Přestože oficiální vyjádření o příčinách spektakulárního požáru tým ještě nevydal a prozatím odbývá novináře teorií o příliš dlouhé zastávce v boxech (psali jsme o tom zde), šéf Renaultu byl konkrétnější. Motor podle něj „není navržen na tak dlouhé setrvání (během pit stopu) ve vysokých otáčkách“ – neboli jednalo se o chybu pilota, který motor po nestandardně dlouhou dobu zastávky v otáčkách držel.
Šéf Renaultu zašel ještě dál a otevřeně potvrdil, že dosavadní Heidfeldovy výkony nejsou zklamáním pouze pro jeho fanoušky. „Neobjevil v sobě to vůdcovství, které jsme chtěli Nepřevzal pod sebe tým. Teď se s výkony víc spoléháme na Vitalije, Nick se hodí spíše na vývoj vozu,“ řekl Boullier francouzskému serveru sports.fr.
Nick Heidfeld se zatím úspěchu z Velké ceny Malajsie nedokázal přiblížit, přesto neztrácí humor
Pod Nickem Heidfeldem se zřejmě kýve židle. Renault v něm nenašel plnohodnotného nástupce zraněného Roberta Kubici podle svých představ. Heidfeld se také nezdá být v týmu úplně ve své kůži, po slušném, byť nevyváženém začátku (třetí pozice v Malajsii, dvanáctá místa v Austrálii a Číně) přišlo těžší období. Kanadskou Velkou cenu nedokončil, ve Valencii a Británii dojel na konci první desítky, z posledních dvou závodů odstoupil. Potýká se s technickými potížemi, ale dostává se také poměrně často do kolizí s ostatními závodníky.
Důležité však je, že humor zatím neztratil. S novináři německého Bildu po Velké ceně Maďarska žertoval: „Nejsem popálený. Moje kombinéza byla černá už než jsem do auta nastoupil!“