Odpoledne Alonsa těsně překonává Webber s Red Bullem

Red Bull | foto: Red Bull Racing

NURBURGRING - 2. TRÉNINK; Nejrychlejším mužem pátečního odpoledne se na německém okruhu stal Mark Webber na Red Bullu. Těsně za ním skončil Fernando Alonso a Sebastian Vettel.

Mezi pátečními tréninky na chvíli vysvitlo slunce, které prohřálo trať, nedaleko od okruhu se ale znovu hromadily dešťové mraky a hrozilo, že v průběhu odpoledné zaprší. V polovině tréninku přitáhly husté mraky a trochu se setmělo, spadlo však pouze pár neškodných kapek.

Na dráhu jako první ve 14 hod vyjel Pérez následovaný Liuzzim, který dopoledne pouze z boxů sledoval počínání svého kolegy Karthikeyana s jeho vozem, po něm D’Ambrosio a Kovalainen.

Alguersuari, Kovalainen, Chandhok, Glock, Ricciardo, Pérez, Maldonado, Kobajaši, Liuzzi i D’Ambrosio hned vlétli do měřených kol, během prvních pěti minut jsme měli již časy zaplněny deset příček – nejlepší první výstřel si připsal pilot Toro Rosso.

Po chvíli se do dění zapojili i top týmy, na čele před prvním incidentem, kdy se v šesté zatáčce zakouřilo z Ricciardova HRT, byl Alonso (1:32,990) před Hamiltonem (1:34,393) a Vettelem (1:34,977 min).

Schumacher dostal od svého inženýra "vynadáno" za to, že při brzdění používá také plyn. Mercedes představil nové přední křídlo (podobné tomu z předsezonních testů) s upravenými kaskádami a ohebnějším hlavním nosným profilem.

Na BBC vedli zajímavý rozhovor s technickým ředitelem Williamsu Samem Michaelem, který zmínil, že v roce 2014 bude elektromotorům závodních monopostům stačit 30 koní pro výjezd z boxů. Velice si také pochvaloval Pastora Maldonada, který svými výkony předčí jeho očekávání.


Práce na Heidfeldově voze s novými výfuky
(foto: Lotus Renault GP)

Eric Boullier prohodil pár slov o ranním testování nových výfuků Renaultu ústících na zádi. Podle něj s Heidfeldovým vozem nebyly vůbec žádné problémy. Spálená místa na TV záběrech mechanici kontrolovali proto, že tým chtěl prověřit teplotní limity a ne proto, že by s nimi byly potíže. Podle šéf Renaultu je zatím příliš brzy na to, zda je monopost R31 s tímto řešením rychlejší než s výfuky vpředu, které používají od počátku sezóny a s nimiž dnes dále jezdil Petrov.

Renault si však od nového řešení slibuje 0,2 sec na kolo a menší opotřebení pneumatik. Přes absenci problémů nevyloučil, že Heidfeld nakonec v kvalifikaci použije stejné výfuky, jako Petrov, spíše to však vypadá na to, že ve zbytku víkendu uvidíme na Renaultech zcela odlišné systémy.

V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Massa   1:32,466 min
2. Alonso      + 0,524
3. Webber    + 1,176
4. Petrov      + 1,294
5. Vettel       + 1,357
6. Hamilton   + 1,927


Sebastian Vettel připravený vyrazit
(foto: Red Bull Racing)

Buemi stále čekal v boxech a jeho vůz byl opravován. Mezi 16 – 18 tisíci otáčkami za min mu hned na začátku tréninku začalo vynechávat zapalování motoru a jako jediný nezajel měřené kolo, odpoledne pro něj žel po úvodních třech kolech skončilo.

Hamiltonovi bylo ke konci po delších jízdách řečeno, že jeho závodní rychlost je obdobná jako u Ferrari, ale o 0,2 horší než u Red Bullů, což by pro McLaren po silverstonském propadáku mohlo být dobrou zprávou.

Webber se po 53 min od začátku po přezutí na měkkou směs vyhoupnul do čela (1:31,711), Hamiltonovi pomohly pneumatiky ke třetí příčce (1:32,724 min). Button se dostal na devátou příčku, ale zřejmě při tom nepoužíval KERS. Australana ve službách Red Bullu do konce již nikdo nepřekonal.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 306 km/hod; 2. Heidfeld - 304; 3. Webber- 303; Petrov - 303; Rosberg - 30; Alonso - 301.

Přehled všech časů druhého tréninku: zde.

GP Německa (Nürburgring)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing1:31,711
2. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 0,168
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,373
4. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 0,643
5. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 0,700
6. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 0,846
7. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,013
8. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 1,387
9. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,427
10. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 1,500
11. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,514
12. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 1,588
13. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,402
14. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,633
15. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,776
16. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 2,780
17. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 2,285
18. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 4,042
19. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 5,229
20. T Karun CHANDHOK indTeam Lotus+ 5,537
21. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 5,602
22. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 6,434
23. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 9,026
24. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy