V prvním tréninku předvedl nejrychlejší kolo Alonso s vylepšeným Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

NÜRBURGRING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší kolo v úvodní části závodního víkendu v Německu předvedl Fernando Alonso a dokládá tak, že Ferrari jde výkonnostně nahoru.

Úvodní trénink začal za nízkých teplot (vzduch: 13 °C, asfalt: 17 °C) a zamračené oblohy, ale naštěstí bez deště. Pirelli do Německa přivezlo měkkou a střední směs, přičemž týmům nabídlo k vyzkoušení také novou vývojovou směs měkké směsi (dvě sady pro každého pilota na pátek), kterou později v sezóně hodlají nahradit současnou specifikaci. Díky tomu jsme byli svědky mnohem větší aktivity, než je tomu v pátek dopoledne obvyklé.

Do vozů usedl u Lotusu Karun Chandhok, což na pátek není nic mimořádného. Výjimečné je však to, že tento víkend se místo Trulliho zúčastní všech částí – včetně nedělního závodu. U HRT do tréninku místo Liuzziho nastoupil Karthikeyan, jehož závodní sedačku již v Anglii převzal Ricciardo, a u Force Indie si Hülkenberg vypůjčil monopost Di Resty.

Jako první z boxů vyrazili Kovalainen, d’Ambrosio, Pérez, Alguersuari a Karthikeyan. Williams na oba vozy nasadil nová zadní křídla, se slibovaným novým předním křídlem jezdil pouze Barrichello.


Sedačka Karuna Chandhoka
(foto: Team Lotus)

Jenson Button k instalačnímu kolu vyjel na nové měkké směsi pneumatik se zadním křídlem potřísněným flow-visem. Zkoušel nové zadní křídlo se silnějším DRS efektem, ale celkově nižším přítlakem. McLaren jej v Anglii nakonec kvůli změně předpisů pro mapování motorů nenasadil. Další změnou na voze byla zrcátka tvarovaná tak, aby usměrňovala proudění k zadnímu křídlu.

O svém monopostu během tréninku Jenson do rádia uvedl: "Je úžasné, jak moc se zde auto chová odlišně. Potřebujeme zapracovat na nedotáčivosti v některých zatáčkách." Hamilton si jízdu také užíval: "Vyvážení brzd se zdá být dnes velmi dobré. Jsem s ním docela spokojený."

V instalačním kole ve vlásence prasklo sklo levého zpětného zrcátka v Chandhokově Lotusu, Hamilton hned na úvod zablokoval kola a hodně probrzdil. Massa během ověřování nových dílů kroužil zrána po Nürburgringu konstantní rychlosti.


Renault představil hodně vylepšení, na obrázku je nové spodní zadní křídlo (beam-wing)
(foto: WRI2/Nextgen-Auto.com)

Renault přivezl solidní nášup vylepšení, z nichž některá jsou již výsledkem modernizovaného aerodynamického tunelu, který během 12 denní přestávky začátkem měsíce přestavěli pro testování 60% modelů. Na Heidfeldově voze se letos poprvé objevily výfuky ústící na voze vzadu. S touto konfigurací zajel po 20 min jako první měřené kolo – 1:38,313, v dalším 1:37,987. Petrov jezdil s tradičními výfuky vepředu.

To už jezdili naplno i ostatní, nejrychleji Rosberg s Mercedesem – 1:35,751. Němec se v dalších kolech zlepšoval, po 28 min od začátku ho ale o více než 2 sec překonal Hamilton – 1:32,996 min. Mark Webber byl v té chvíli o 1 sec pomalejší, Vettel o 1,7 sec. Úřadující mistr světa brzy poskočil před Hamiltona – 1:32,760 min.


Mercedes s novými výfuky a teplotní ochranou podlahy
(foto: WRI2/Nextgen-Auto.com)

Pořadí v polovině 1. tréninku bylo následující:
1.  Vettel 1:32,536 min
2.  Hamilton   +0,460
3.  Webber   +0,472
4.  Alonso   +1,050
5.  Button   +1,092
6.  Rosberg   +1,469
7.  Petrov   +1,558
8.  Massa   +2,246
9.  Schumacher   +2,492

Kovalainen byl s chováním svého Lotusu spokojený: „Zadek je dobrý, mechanické vyvážení dobré, brzdění dobré, nemám problémy s blokováním. Zahřívání pneumatik ale ještě není skvělé.

Ferrari přivezlo další drobné úpravy svých výfuků a difuzoru. Mělo by mít také upravené přední křídlo, ale to do prvního tréninku zřejmě nenasadili. Pětadvacet minut před koncem doložil Alonso velmi rychlým kolem stoupající formu Ferrari a poskočil do čela - 1:31,981 min.

Mechanici Renaultu zatlačili ve stejnou dobu do boxů Heidfelda a zkoumali přehřívající se součásti kvůli novému umístění výfuků na zádi. Mezitím si také Glock zvláštně poškodil přední křídlo v šikaně jízdou přes obrubník.

Mimo trať se v zatáčce č. 7 ocitl Schumacher, když hledal limity svého vozu, stejně jako o chvíli později Kovalainen v zatáčce č. 5.


Počty ujetých kol

Z nejrychlejšího času se nakonec těšil Fernando Alonso, který byl o 0,3 sec rychlejší než oba Red Bully, za nimiž se seřadili jeho týmový kolega Massa a oba McLareny. Překvapením je propad Virginu, jehož žádný vůz na HRT nestačil.

Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Schumacher - 308 km/hod, 2. Rosberg - 306; 3. Sutil - 304; 4. Webber - 302; 5. Petrov - 302; 6. Alonso - 301.

Přehled všech časů prvního tréninku: zde.

GP Německa (Nürburgring)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari1:31,894
2. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,323
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,374
4. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 0,787
5. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,102
6. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,734
7. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 1,893
8. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 1,938
9. T Nico HÜLKENBERG deuForce India F1 + 1,964
10. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 1,969
11. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 2,200
12. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 3,221
13. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 3,477
14. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 3,495
15. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 3,550
16. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 4,477
17. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 4,498
18. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 4,948
19. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 4,988
20. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 6,610
21. T Karun CHANDHOK indTeam Lotus+ 6,871
22. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 7,385
23. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 8,215
24. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 8,534

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy