Lotus již loni přešel na agregáty Renault, podobné rozhodnutí nedávno oznámil i Williams. Cosworthu tak v příští sezóně zůstanou pouze dva zákazníci - HRT a Virgin.
Podle generálního manažera Marka Gallagera ale Cosworth vždy ve svých plánech počítal, že by v horším případě dokázal fungovat pouze se dvěma týmy. To, že se později přidali Williams a Lotus popisuje jako nečekaný bonus.
"Neovlivní to naši budoucnosti. Při návratu jsme uzavřeli smlouvu se třemi nováčky na jaře roku 2009: s Virginem/Manorem, Camposem a USF1. Pak se v září nečekaně přidal tým Lotus a v listopadu nečekaně také Williams, takže jsme během krátkého období měli pět týmů."
"Nepředpokládali jsme, že bychom se do F1 vrátili s Williamsem. Představovali jsme si, že budeme mít tři nováčky. Naše plány jsme založili na nejhorším scénáři, že jeden z nových týmů se bude trápit a možná se z byznysu vytratí," vysvětluje Gallagher pro ManipeF1.
Podle něj budou v zisku i příští rok, když budou zásobovat pouze dva výše zmíněné týmy: "Každá smlouva na dodávku motorů s každým týmem je ve skutečnosti zisková."
A co v roce 2014, kdy vstoupí v platnost nová pravidla týkající se motorů? Cosworthu by k zákazníkům pomohla FOTA, aby nebyla ohrožena jeho existence: "FOTA se rozhodla spolupracovat se čtyřmi existujícími výrobci, aby byli zákazníci dobře rozptýleni, takže [v roce 2014] rozhodně nezůstaneme bez zákazníků. Týmy a výrobci motorů si samozřejmě své pozice budou muset dojednat."