Technický delegát FIA Charlie Whiting se dnes během oběda sešel s technickými řediteli. Oznámil jim, že nikdo - ani týmy, které využívají motory Renault - nebude moci při 18 000 otáčkách za minutu otevírat škrticí klapku motoru na více než 10 %, ale že je ochoten učinit ústupek a vrátit se k pravidlům, která platila před Valencii - pokud se na tom všechny týmy shodnou.
Znamelo by to, že by foukání (ať studené či horké) nebylo omezeno, týmy by pouze po kvalifikaci nesměli měnit mapování motorů. Bude to od nich však vyžadovat, aby všichni souhlasili s tím, že nikdoproti foukání nepodá případný protest - tak jak to chtěla před Monakem udělat Hispania Racing.
FIA dnes po obědě uvedla: "Během sobotního dopoledne členové Technické pracovní skupiny na mimořádném zasedání prodiskutovali možnost návratu k nastavením a [motorovým] strategiím, které byly platné před Silverstone. Pokud se tým jednomyslně shodnou, FIA je připravena toto ustanovení odložit na konec letošní sezóny."
Dle našich informací s tím zatím souhlasí deset týmů kromě Sauberu a Williamsu. FIA to společně s týmy projedná zítra dopoledne v 11.30 hod.