Prohlášení týmů po kvalifikaci v Silverstone: McLaren nechápe svou ztrátu

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Jak hodnotí piloti a hlavní zástupci týmů dnešní kvalifikaci, v níž se museli vyrovnat s omezením v mapování motorů a dešťovými přeháňkami?

RED BULL

Mark Webber, 1.
Soustředíme se, to co se odehrává za posledních několik měsíců, není výsledkem několikaměsíční práce. Trvalo nám to léta, než jsme se dostali do této situace. Dnes jsme viděli, že si stále držíme výkonnost. S pravidly jsme se vyrovnali, Seb i já se soustředíme jen na závodění.

Ať už budeme první nebo desátí, tým bude stále stát za tím, co je správné. Není to pro náš tým nic nového, už jsme tu měli spoustu věcí, přední křídlo, nastavitelnou světlou výšku, vždy se najde něco, o čem se dá mluvit. Doufejme, že tomu nějak porozumí i fanoušci, kteří nejspíš nechápou ani 0,1% z toho, co se kolem toho děje.

Sebastian Vettel, 2.
Myslím, že je důležité být vpředu, takže jsem s výsledkem spokojen. Povětrnostní podmínky se měnily, takže to nebylo lehké. Nebylo nic složitého projet zatáčku moc zeširoka a skončit ve štěrku jako Fernando. Když v jedné části okruhu prší a ve druhé ne, je to vždy náročné. Nevyjeli jsme sice podruhé, ale i tak je to skvělý výsledek. Je dobré vidět, že jsme stále na vrcholu.

Ohledně pravidel, zachovali jsme chladnou hlavu. Vyrovnali jsme se s tím, takže se můžeme soustředit na to, co je důležité. Zítra budou velmi důležité pneumatiky, ke kterým je tento okruh velmi náročný. Zítra to pro nás bude velká neznámá, ale uvidíme, jak to dopadne.

Christian Horner, šéf týmu
Řešili jsme před kvalifikací náročnou a technickou věc. Dnešní řešení je zřejmě nejlepším kompromise. Problémem je změna pravidel uprostřed sezóny, doufám, že se tomu před dalším závodem ještě budeme věnovat.

Po všech těch věcech kolem jsme se konečně mohli znovu soustředit na závodní víkend. Oba jezdci skvěle prošli Q1 a Q2, což bylo pro Q3 důležité. Mark zajel skvělé kolo a dostal se na pole position. Ferrari je celkem blízko, ale jinak to byl dnes skvělý výkon.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Jsem velice šťastný, byla to nejlepší kvalifikace vzhledem k mezeře mezi námi a ostatními týmy. Na okruhu, který našemu vozu papírově moc nesedí, jsem byl jen desetinu vteřiny za pole position. Tým odvedl skvělou práci, jsme na třetím a čtvrtém místě. Jsme více konkurenceschopní.

O pravidlech vám toho asi moc neřeknu, nejsem inženýr. Ale využívali jsme ty věci, které teď omezili. Všichni s tím ztrácíme výkon, někdo více, někdo méně, ale není možné, aby jeden tým ztratil 1,5 vteřiny a druhý jen desetinu. Je to ale nudné, pro nás i pro fanoušky, hodně se o tom mluví a je to špatně srozumitelné. Fanoušci ale chtějí akci, předjíždění a závodění. Na jakékoli pravidlo ale musíme zareagovat tak, abychom byli schopni konkurovat ostatním.

Felipe Massa, 4.
Řekl bych, že to byla dobrá kvalifikace, hlavně se sobotami z předchozích závodů. V prvním pokusu v Q3 jsem udělal pár chyb. V druhém už jsem to nemohl napravit, protože začalo pršet. Hlavně že jsem udržel McLareny za sebou. Auto vypadá konkurenceschopné, i když nevíme, jak to bude s plnou nádrží a na opotřebovaných pneumatikách. Jak nás ovlivnila pravidla? Všechny vozy ztratily aerodynamický přítlak, včetně našeho. Pokrok, kterého jsme dosáhli, to ale vyvažuje. Také jsme zde poprvé za celou sezonu přiměli tvrdé pneumatiky, aby fungovaly.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Povzbudivý výsledek. Byli jsme blízko pole position na trati, která nám papírově nemá vyhovovat. Je to pozitivní krok, na kterém můžeme v budoucnu stavět. Říkám to, protože jsme v minulých měsících tvrdě pracovali na odstranění té mezery mezi námi a konkurencí. Tento víkend je pro nás důležitý, protože slavíme šedesáté výročí prvního vítězství Scuderie Ferrari ve Formuli 1. Prostě musíme mít dobrý závod. Startujeme z dobré pozice a vylepšení, která jsme přivezli, fungují správně. Závody míváme obvykle lepší než kvalifikace, takže uvidíme. Také bych chtěl pogratulovat Julesovi (Bianchimu) k jeho vítězství v závodě GP2, jel fantasticky.

Pat Fry, technický ředitel
Dobrá kvalifikace, bojovali jsme o nejlepší příčky. Museli jsme se vyrovnat s počasím, takže to bylo náročné. I přes Fernandův výlet mimo trať jsme se snažili zůstat v klidu, mohl mít poškozené auto, což by nebylo v kombinaci s deštěm dobré. Naštěstí se to obrátilo a dopadlo to dobře. Oba jezdci jeli dnes skvěle. Na okruhu, který je aerodynamicky velmi náročný, máme vozy ve druhé řadě. Navíc s menší ztrátou na pole position, než jsme měli loni. To potvrzuje, že vývoj 150°Italia jde správným směrem. Zítra snad dáme našim fanouškům nějaký důvod k radosti.

 

MCLAREN

Jenson Button, 5.
Nebylo to perfektní, ale myslím, že jsme předvedli naše maximum. Abych byl upřímný, neměli jsme nejlepší vyvážení, což mě stálo něco z času na kolo. Zdálo se to OK, ale přesto je ale taková ztráta na vozy před námi velmi překvapivá.

Jsme 1,3 sekundy za Ferrari, kteří měli v poslední kvalifikaci velmi podobnou rychlost jako my. Převezli jsme spoustu nových dílů, normálně byste čekali, že budeme blíže, ale přesto jsme se propadli a oni získali 1,3 sec.

Můžu jen říct, že jsem kvůli tomu vyvážení nepředvedl nejlepší kolo. Jsem si ale jistý, že to je stejné pro všechny, ne všichni se těšili z perfektního vyvážení. Jen nechápu, kde jsme tolik ztratili. Kluci odváděli skvělou práci, ale auto se po celý víkend nechovalo stejně. Nevím, jestli je to tou úpravou pravidel nebo něčím jiným.

Myslím, že se zítra budeme moci prát s ostatními v přechodných podmínkách, a doufám, že se přes někoho z nich dostaneme.

Lewis Hamilton, 10.
Počasí jsem si užil, ale je zklamání být až desátý. V první jízdě v Q3 jsem měl ojeté pneumatiky, ostatní měli čerstvé. Na nových jsem nemohl zajet dobrý čas, protože začalo pršet. Zítra by přede mnou mohlo být pár pomalejších vozů. I když je tu předjíždění obtížné, pokusím se před ně dostat už v úvodních kolech. Doufám, že bude pršet, to by mohlo zvýšit moje šance. Fanoušci jsou zde nejlepší na světě, takže jim snad budu moct předvést dobrý výsledek.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Upřímně, představovali jsme si lepší kvalifikaci na domácí půdě. Dnešek byl tedy zklamáním. Byl to obtížný den, i kvůli počasí, ale i kvůli neustálým diskusím o pravidlech. Všem to ztížilo situaci a proto se nedá předvídat, jaký bude závod. Vím ale, že máme dva nejschopnější a nejbojovnější piloty, kteří se určitě budou chtít předvést v dobrém světle. Můžete si být absolutně jistí, že tomu zítra, až zhasne pět startovních světel, dají všechno, jako každý člen týmu Vodafone McLaren Mercedes.

FORCE INDIA

Paul di Resta, 6.
Jsem opravdu šťastný. Při své první VC Británie budu startovat ze šestého místa. Celý tým odvedl excelentní práci. Vždy jsem vyjel na trať v pravou chvíli. Auto bylo dobré, dokonce i včera na mokru. Na konci Q3 jsem měl štěstí, když začalo pršet. V nejhorším případě bych skončil osmý. Snad nám ta forma vydrží i zítra.

Adrian Sutil, 11.
Jsem docela spokojený. Jsem v docela dobré pozici. Účast v Q3 mi utekla na poslední chvíli. Dobře jsme volili pneumatiky a dostali z nich dobrý výkon. Zítra bude nejspíš lepší počasí a snad získám body.

Vijay Mallya, šéf týmu
Startovat z 6. a 11. místa je skvělý výsledek. Můžeme být s výkonem vozů spokojeni. Jsem velmi hrdý na Paula, protože získal skvělé umístění. Adrian jel také dobře a jsme blízko bodů. Silverstone je pro Force Indii opravdu důležitým závodem. Naše sídlo a továrna jsou zde, takže chceme zajet dobrý závod.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 7.
Naše auto funguje dobře a dnes jsme podali dobrý výkon. Jedná se o domácí závod Williamsu, proto mám z týmu radost. Na zítřek si docela věřím a těším se, jelikož jsem si závodění v Silverstone vždy užíval. Okruh se svými rychlými zatáčkami našemu vozu sedí.

Rubens Barrichello, 15.
Na konci svého prvního měřeného kola v Q2 jsem se dostal do provozu, což poškodilo i mé druhé měřené kolo. Když taková dráha osychá, můžete přijít o všechno, takže to, co se stalo, je velmi nešťastné. Uvidíme, co s tím udělá zítra počasí, ale myslím si, že auto je mnohem lepší než naše kvalifikační pozice ukazuje. Tým odvedl dobrou práci.

Sam Michael, technický ředitel
Bylo to dobré dostat se s jedním vozem mezi nejlepších deset. Jezdili jsme se všemi novými díly na obou vozech – s výfuky, difuzorem, předním křídlem a zavěšením, což je pro lidi v továrně odměnou a udává to jasný směr pro nadcházející závody. Jezdíme zde dle požadavku FIA na 10% otevírání škrticí klapky, o čemž budeme znovu jednat před Nürburgringem. Sedmé místo je pro Pastora skvělé, navíc v podmínkách, jež byly těžší než obvykle. Nyní je ve slibné pozici pro start závodu. Rubens byl na tom také dobře, ale podmínky na trati mu nevyšly.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 8.
Byla to obtížná kvalifikace, během níž se podmínky neustále měnily. Velmi těžko se předpokládalo, co bude správné a co špatné, ale poradili jsme si s tím docela dobře. V první části jsem se trochu trápil, protože jsem nebyl zvyklý na vyvážení vozu na tvrdých pneumatikách a neměl jsem šanci odjet kolo na měkčí směsi, protože začínalo pršet.

V prostřední části podmínky na dráze byly stále obtížné a bylo mokro. V Q3 v mém posledním kole na měkkých pneumatikách všechno fungovalo tak, jak mělo. Mám radost z toho kola a jsem obzvlášť vděčný svému týmu, protože musel tvrdě pracovat, aby vše po pátečním dopoledni opravil. Nyní toho všeho chci v zítřejším závodě maximálně využít.

Sergio Pérez, 12.
Myslím, že jsme dnes odvedli dobrou práci. Je škoda, že jsem o 36 tisícin sekundy nepostoupil do poslední části. Kvůli neustále se měnícím podmínkám to nebyla jednoduchá kvalifikace. Celkově je zde naše auto díky některým vylepšením a také zásluhou okruhu dobré, rychlé zatáčky nám docela sedí. Z mé startovní pozice mám zítra šanci na získání bodů. Moc se těším na mou první Velkou cenu Británie.

Peter Sauber, šéf týmu
Postoupit mezi nejlepších deset je stále obtížnější, o to větší radost máte, když se to povede. Gratuluji Kamujovi a jeho týmu, protože správné načasování dnes bylo velmi důležité. Sergiovo 12. místo je také v pořádku. Ušetřil sadu pneumatik pro závod.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 9.
O tomto víkendu jsme s naším technickým balíkem udělali velký pokrok, ale deváté místo není tím nejlepším, co jsme dnes mohli dosáhnout. Po prostřední části kvalifikace jsem byl pátý, ale v mém posledním kole v Q3 byla dráha v zatáčce č. 15 mokrá a už jsem to zkrátka v posledním sektoru nemohl vylepšit. S rychlostí vozu snad budeme moci zítra získat nějaká další místa.

Michael Schumacher, 13.
Kvalifikace dnes moc nevyšla, ale nejsem frustrovaný, protože znám příčiny. Vzhledem k nejistému počasí a k tomu, že jsme nechtěli riskovat jízdu v dešti, jsme vyjeli poněkud brzy – nakonec se ukázalo, že to bylo příliš brzy. V mém posledním kole pneumatiky již žel odešly, zvláště v zatáčce č. 6 jsem se potýkal s nedotáčivostí, což mě stálo čas potřebný pro postup mezi nejlepších deset.

Nemělo to nic společného s problémy s převodovkou, které jsme zaznamenali dnes dopoledne. Uvidíme, co bude možné dosáhnout po startu z 13. Místa. Máme nějaké čerstvé pneumatiky, možná by nám pomohlo trochu deště.

Ross Brawn, šéf týmu
S naším novým aerodynamickým balíkem jsme toho o víkendu za sucha moc nenajezdili, stejně tak ani se změnami v motorových strategiích. Déšť v posledním sektoru zabránil Nicovi v dosažení lepšího času na konci Q3, což by učinilo velký rozdíl v naší startovní pozici. Michael ztratil sedm desetin v těsné bitvě v Q2, ale byla to taková nesourodá část, během které jsme nevystihly ty správné okamžiky na dráze. Dnešek byl prvním krokem ve využití nového návrhu a technologií výfuků, stále se učíme.

 

RENAULT

Vitalij Petrov, 14.
Jsem zklamaný, protože jsme zde všichni přijeli s vysokými očekáváními. Déšť tento víkend narušil, o tom není pochyb. I dnes to bylo kvůli počasí velmi náročné. Kvůli tomu jsme nedokázali naplno využít náš potenciál a zajistit si letmé kolo, které bychom potřebovali.

Přesto se auto zdá být velmi silné a rychlé v rychlých zatáčkách, zůstávám tedy optimistou v tom, že v zítřejším závodě můžeme získat hodně míst. Doufám, že naše strategie bude efektivní, protože DRS zóna není moc dlouhá a příležitosti k předjíždění budou omezeny. Budeme muset vylepšit naši výkonnost, ale jsme připraveni na výzvu.

Nick Heidfeld, 16.
V této fázi je stále těžké říci, jak velký vliv na nás měly změny pravidel v mapování [motorů]. Dopad to samozřejmě má, ale cítíme, že dnešní situace je výsledkem několika faktorů. Déšť nám také ztížil přípravu. Auto se neřídí špatně a nezdá se být pomalé, jen jsme nebyli v pozici, z níž bychom jej mohli naplno využít. Trápili jsme se včera se zadním křídlem a dnes dopoledne také, před kvalifikací jsme ho vyměnili s tím, že snad bude pracovat lépe, ale z šestnácté příčky jsme zklamáni.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 18.
Měli jsme trochu smůlu a úplně jsme to nezvládli, protože jsme měli na měkčí pneumatiky přezout dříve, protože jsou ve srovnání s tvrdšími o dvě sekundy rychlejší, jenže jsme nevyužili plně jejich potenciál. Ale není vše jen špatné, protože jsme získali dobrá data pro případ, že by zítra pršelo a také údaje o chování tvrdší směsi při delší výjezdu, takže bychom pro závod měli být v dobré formě.

Pokud bychom maximálně využili všechny podmínky, pak bychom mohli zítra odpoledne opět skončit na bodech. Alespoň budu mít k dispozici hodně čerstvý pneumatik a s omezeným využitím DRS v závodě bychom mohli být konkurenceschopní nejen za mokra, jako tomu bylo v pátek, ale i za sucha.

Sébastien Buemi, 19.
Jsem trochu zklamaný, protože jsme nečekali, že začne pršet tak brzo. Proto jsme nenasadili včas měkké pneumatiky. Jakmile jsem vyjel z boxů, začalo hustě pršet, takže jsem neměl žádnou šanci zajet dobrý čas na měkčí směsi, která je normálně až o dvě sekundy na kolo rychlejší než ta tvrdší.

Dobré je, že pro zítřek mám hodně nových pneumatik, doufejme tedy, že bude sucho. Z této pozice na roštu bude klíčový dobrý start, protože si myslím, že i s DRS bude předjíždění na tomto okruhu těžké. Letos jsme obvykle startovali z horších pozic, ale přesto jsme měli dobré závody – doufám, že tomu tak bude i zítra.

Giorgio Ascanelli
Je to samozřejmě zklamání, že jsme nepostoupili do Q2. Dopoledne piloti neměli moc příležitostí jezdit s menším množstvím paliva, protože jsme se připravovali na závod, proto jsme je poslali do kvalifikace na tvrdších pneumatikách, aby si během několika kol zvykli na lehké auto. Jenže když pak přijeli přezout na měkčí sadu, začalo pršet a to nás dostalo. Kvůli tomu jsme neměli šanci vylepšit své časy.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 17.
Jsem velmi potěšený 17. Místem. Před kvalifikaci jsme věděli, že bude důležité co nejlépe využít pneumatiky do sucha, protože se čekaly drobné přeháňky, jen jsme nevěděli, kdy k nim dojde, proto jsme do toho na slickách museli dát vše. Na počátku první části kvalifikace se mi podařilo hodně slušné kolo a v podstatě hned jsem z auta dostal vše. Když jsem vyjel podruhé, začalo pršet, ale tím, že se nám povedla předchozí jízda, jsme již byli tam, kde jsme potřebovali, takže celý tým byl potěšen tím, jak jsme dopadli.

Doufám, že zítra předvedu ze 17. místa dobrý závod. Vím, že celý tým společně velmi dobře pracuje, a i když momentální výkonnost není zcela dostatečná, dostáváme z auta vše a útočíme na týmy před námi – kvůli tomu jsme zde v naší druhé sezóně, proto jsou tyto dny pro mě a všechny v týmu Lotusu povzbuzujícími.

Jarno Trulli, 21.
Déšť ovlivnil první část kvalifikace, která byla zkrácena, takže jsem měl pouze jeden pokus. Nebyl dostatečně dobrý, což je škoda, protože s jedním autem jsme postoupili do Q2, což ukazuje na to, že máme rychlost na to, abychom bojovali s vozy před námi. Doufáme tedy, že budeme silní v zítřejším závodě, pokud v těchto podmínkách nebudu mít smůlu.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Naší výkonností dnes jsem potěšen, zvláště kvůli Heikkiho. V takových podmínkách to je dobrý výsledek pro celý tým – správně jsme zvolili strategii a Heikki udělal přesně to, co měl, aby se dostal do Q2. Dal do toho vše, takže mu patří všechna čest.

Jarno se celý den trápil s vyvážením, takže jsem za něj zklamaný, ale jsem si jistý, že v zítřejším závodě to bude jiné a bude moci útočit na skupinu před sebou. Celkově jsme zde prožili dobrých pár dní. Tým reaguje správně na všechny změny, které jsme museli udělat dle posledních úprav pravidel. Musíme víkend zakončit solidním finišem s oběma vozy a bojovat s týmy, které jsou hned před námi.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Jsem docela spokojený s tím, kde jsme se dnes pohybovali. Jsem dvacátý, dostal jsem Trulliho a bylo to hodně dobré kolo. Auto se nechovalo za sucha dopoledne úplně skvěle, takže jsme provedli několik změn, ale stále to nebylo úplně ono.

Dal jsem do toho jednoho kola všechno a celkem to vyšlo. V Silverstone si nikdy nejsme jisti počasím, mě se ta kvalifikace ale líbila. Musíte brzy napálit, protože pak s jistotou přijde déšť. S novou sadou pneumatik máte ten jeden magický moment, v němž vám to všechno může vyjít – mě se ho tentokrát podařilo ve správný čas maximálně využít. Udělal jsem drobnou chybu, ale dostal jsem se před své nejbližší soupeře, takže musím být spokojený. Moc se těším na náš zítřejší domácí závod.

Jerome D’Ambrosio, 22.
Toto ráno to šlo opravdu dobře, měl jsem z vozu výborný pocit. Odpoledne bylo fajn, ale žel s měnícím se počasím jsem nemohl podruhé vyjet, což bylo nešťastné, protože jsem ve svém nejrychlejším kole v první jízdě udělal chybu. Celkově to ale podle mě není tak špatné, zítra by to měl být dobrý závod.

John Booth, šéf týmu
Za lepších podmínek jsme dnes mohli zahájit práce na nastavení pro suchou trať a vyhodnocování pneumatik, ačkoliv se třetí trénink neobešel zcela bez deště, o pneumatikách jsme tedy nezískali úplně všechna data, která bychom potřebovali.

Timo podával ve třetím tréninku dobré výkony, ale s autem nebyl úplně spokojený, obzvlášť co se týče vyvážení, které měl ve Valencii. Ve spolupráci se svými inženýry provedli před kvalifikaci rozsáhlé změny v nastavení, což je vždy riskantní. S vozem byl však po své první jízdě spokojený a předvedl dojemné kolo. Škoda, že Jerome nemohl vyjet podruhé v kvalifikaci, jsem si jistý, že by se byl zlepšil.

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 23.
Kvůli počasí to byla těžká kvalifikace, ale také kvůli tomu, že od včerejška máme s autem problémy: ovládání není od počátku dobré a počasí nám moc nepomohlo poznat nové díly, které jsme přivezli. Nebylo to lehké, neměli jsme pro kvalifikaci nejlepší vyvážení, celkově to ale byla nejlepší jízda za celý víkend. Závod bude celkem těžký, protože naši soupeři se zdají být rychlejší než minulý rok. Věděli jsme, že tento okruh nebude pro naše auto nikterak skvělý, musíme se ale snažit a uvidíme, jak zítra dopadneme.

Daniel Ricciardo, 24.
Má první kvalifikace byla v pořádku, byla jen trochu frustrující kvůli počasí, nemohli jsme odjet dvě jízdy, byli jsme omezeni jen na jednu, ale bylo to OK. Byl bych raději o něco blíže zbytku pole, od zítřejšího dne toho nemůžu moc očekávat, hodně se ale učím. Na Tonia mi schází půl sekundy, což se nezdá moc, ale pro závodního pilota je to docela dost. Chtěl bych více, ale momentálně toho nemůžu moc čekat – pokud se mi podaří snížit ztrátu, pak to bude OK.

F111 je vlastně celkem dobré aute, přilnavost na měkčí sadě mě překvapila, s přibývajícími zkušenostmi to bude lepší, protože budu vědět, jak moc na to tlačit. V rychlých zatáčkách mohu jezdit svým tempem. Myslím, že zde určitě existuje potenciál, pokud budu mít otevřenou mysl a budu se chtít učit, určitě dosáhneme pokroku.

Očekávám, že dokončím závod a budu konkurenceschopný. Pokud se mi podaří v závodu držet několik desetin za Toniem, bude to podle mě dobrý start a pokrok. Pokud bychom se dostali před několik dalších aut, byl by to skvělý výsledek.

Colin Kolles, šéf týmu
Byl to těžký den, protože ve třetím tréninku hodně pršelo a nebylo jednoduché připravit nastavení pro kvalifikaci. Během kvalifikace také začalo pršet a žel jsme zvolili špatné načasování, proto jsme podruhé nemohli vyjet. Proto je výsledek docela zklamáním.

Zítra musíme dojet do cíle, uvidíme, jak to nakonec dopadne. Dnes jsem čekal více. Věděli jsme, že to bude těžké, protože jsme měli problémy s trakcí a schází nám přítlak. Přivezli jsme nějaké nové díly, ale žel bylo náročné správně vše načasovat a reagovat v těchto podmínkách.

Pokud by zítřek byl stejný jako dnes, byl bych rád. V tréninku je lepší, když je sucho, v kvalifikaci stejné podmínky – buď déšť či sucho – nic z toho se však nestalo. Pro nás na konci startovního roštu by byl nejlepší prudký déšť, stejně jako tomu bylo během závodu v Kanadě.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy