Newey: Čtyřválce jsme schválili původně kvůli příchodu Audi, ti si to však rozmysleli

Newey, Adrian | foto: Red Bull Racing

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey odhalil, proč týmy před několika měsíci souhlasily s přechodem na čtyřválce původně od roku 2013. Byla za tím snaha dostat Audi do Formule 1.

Audi řeklo, že by se do F1 vrátilo, pokud týmy schválí R4 motory. Poté, co to udělali, nyní automobilka otočila a od svého původního záměru upustila.

"Původní rozhodnutí Pracovní skupiny pro motory bylo zavést čtyřválcové turbomotory od roku 2013. Významně to ovlivnilo Audi. Řekli, že vstoupí do F1, pokud v ní budou čtyřválcová turba. Všichni s tím tedy souhlasili, aby získali Audi," popisuje Newey pro BBC.

"Pak se rozhodli, že se s tím vůbec nebudou obtěžovat, mnohokrát vám děkujeme, a my jsme měli schválená čtyřválcová turba," pokračuje konstruktér Red Bullu.

Komise F1 společně se zástupci automobilek se však minulý týden dohodla na změně: místo R4 by měla být zavedena V6 turba od roku 2014. Co si myslí o této změně Newey?

"Z pohledu inženýra není čtyřválcové turbo moc dobrým motorem pro instalaci, musíte kolem něj mít hodně místa a nemůžete jej řádně strukturovat. Závodní V6 je mnohem lepší motor pro pro zakomponování do monopostu. Ten budeme od roku 2014 používat."


Motor V8 Renaultu
(Foto: Renault Sport F1)

Původní R4 měly být omezeny otáčkami na max. 12 000 za min. Podle Neweyho by však mohly být kvůli obavám o zvuk zvýšeny: "O otáčkách se stále jedná, ale vypadá to, že budou stanoveny na 14 000 nebo 16 000 za min."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 21 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy