Nejrychlejší zastávky předváděl Mercedes, vítězný Button šestkrát v boxech

Mercedes MGP W02 | foto: Mercedes AMG F1 Team

KANADA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů v boxech? Kdo se zdržel nejméně a jaké strategie použili piloti během deštivé Velké ceny Kanady?

Nejkratší čas včera strávil v boxech Vitalij Petrov - necelých 48 sekund. To Jarno Trulli se zdržel u mechaniků kvůli různým opravám o více než 2 minuty déle.

Nejrychlejší zastávku předvedli u Mercedesu, když Nica Rosberga odbavili poprvé za 3,3 sekundy a podruhé za 3,2 sec. Doba průjezdu boxovou uličkou se v průběhu závodu s množstvím vody měnila, s ubývajícím deštěm ke konci díky možnosti tvrději brzdit u mechaniků a lépe akcelerovat o více než vteřinu klesla.

Nejrychlejší průjezd boxy včetně zastávky zaznamenal na osychající trati v 35. kole Mark Webber, samotná výměna pneumatik však nebyla kratší než u Mercedesu. Red Bull byl rychlý také u posledního návštěvy Sebastiana Vettela.

Za výbornou zastávku je třeba pochválit také mechaniky Williamsu, kteří Rubense Barrichella poprvé přezuli za 3,5 sec.

Jak to vypadaly strategie? Sedm klasifikovaných pilotů (Barrichello, Buemi, Di Resta, Massa, Rosberg, Schumacher a Trulli) během závodu stavělo čtyřikrát, čtyři piloti třikrát (Alguersuari, Liuzzi, Vettel a Webber).

Pouze dvakrát se v boxech objevila pětice De la Rosa, Glock, Karthikeyan, Kobajaši a Petrov, naopak pětkrát se tam objevil D'Ambrosio a šestkrát vítěz závodu Jenson Button, jenž odjel parádní závod. Za šanci o boj na špici může poděkovat výjezdu safety-caru, protože po kolizi s Alonsem a následném defektu na posledního jezdce ztrácel kolem půl minuty.

Trojice klasifikovaných pilotů musela nedobrovolně projet boxy v rámci penalizací: Button za nedodržení povolené rychlosti při jízdě za safety carem, Di Resta za kolizi s Heidfeldem a D'Ambrosio kuriózně za špatné přezutí, když přechodné pneumatiky nasadil ještě před návratem safety caru do boxů.

Z grafu můžete zjistit, kdo používal v které fází závodu suché či mokré pneumatiky, jakou směs i jejich stav (nové, použité). Tentokráte jezdci využili tři různé směs: superměkkou, přechodnou a mokrou. Měkkou během závodu nikdo nenasadil.

               Legenda:

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy