V nižší sérii Formule 1 - v GP2 - byl tento systém (Drag Reduction System) letos vyhodnocován, ale vedoucí představitelé se nakonec rozhodli proti jeho přijetí. Důvod? Tato série nepotřebuje pomůcku, která by usnadňovala předjíždění, navíc by její zavedení vedlo k nárůstu nákladů.
Technický ředitel GP2 Didier Perrin pro Autosport uvedl: "Sledovali jsme první velké ceny sezóny a velmi vážně jsme se jím zabývali. Věděli jsme však, že letošní auta GP2 budou schopna jezdit těsněji za sebou. A pokud je závodění dobré, nemá smysl zvyšovat náklady pomocí systému, jako je tento."
Josef Král s vozem GP2 minulý týden v Monaku (© josefkral.cz)
V GP2 by tento systém rovněž neměl takový efekt, protože zadní křídlo monopostu této série vytváří méně přítlaku než vozy Formule 1.