FIA bude trestat aktivaci DRS i v případě, že ji systém chybně umožní

Whiting, Charlie | foto: FIA

Komisaři budou trestat piloty, kdykoliv během závodu využijí svá nastavitelná zadní křídla (DRS) mimo aktivační zónu. Občas k tomu docházelo, na vině byly údajně softwarové chyby.

Fernando Alonso například aktivoval svůj DRS ve Velké ceně Číny na výjezdu ze zatáčky č. 14, mimo povolenou zónu poté, co mu to software chybně umožnil.

Problémy však nyní byly odstraněny a piloti budou nést odpovědnost za to, když nelegálně využijí DRS, a to i v případech, že by jim to umožnila jakákoliv závada časomíry.


Alonso v Číně aktivuje své zadní křídlo mimo povolenou DRS zónu

Technický delegát FIA Charlie Whiting k Alonsovu problému dodatečně uvedl: "Byla tam chyba. Software provádí výpočty na základě vzdálenosti a došlo k odchylce o 500 metrů.

Nemohl systém využít do 500 m od začátku aktivační [DRS], ale mohl ho využít za vlásenkou, proto ho tam aktivoval, ačkoliv to nevysvětluje, proč to udělal. V budoucnu formálně stanovíme, kde bude moci být křídlo využíváno, aby to bylo naprosto jasné."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy