"Nevím, jakým způsobem pracují ostatní piloti, ale já trávím spoustu času v aerodynamickém tunelu. Od té doby, co jsem v McLarenu, nikdo jiný nestrávil v aerodynamickém tunel tolik času, jako já. Každý okamžik, každou šanci využívám - když jdu do nebo z obědu v jídelně, když jdu na toaletu, kdykoliv mám vteřinu - tak tam nakouknu," hovoří o svém zaujetí Hamilton pro The Sunday Telegraph.
Nezkrotná touha po poznání jej vedla k otázkám ohledně flexibility křídel Red Bullu na počátku sezóny. Odmítá přitom, že by jej tým krmil věcmi, které má říkat, aby podpíchl své soupeře.
"Jedná se o mé vlastní myšlenky. Jestli jsou správné, to nevím. Hodně se zajímám o auta a vytvářím si na určité věci vlastní názor. Vždy kladu otázky. Proč mají jiné deflektory? Proč jezdí s větším sklonem? Ne, že by to naše inženýry dosud nenapadlo, ale myslím, že je důležité vytvářet tlak. Stejně jako oni na mě, když nebrzdím dostatečně pozdě do první zatáčky."
Lewis si navzdory všeobecnému názoru myslí, že je v oblasti vývoje vozu stejně silný, jako kterýkoliv jiný pilot: "Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale upřímně cítím, že jsem v tomto na špici. Velmi tvrdě jsem pracoval na zlepšení. Myslím, že jiní piloti budou komentovat odlišné věci a podají více informací než já. Já poskytnu to, co potřebuji k odvedení práce.
Obecně jsem schopný vyladit svůj vůz rychleji než ostatní. Ve srovnání se všemi týmovými kolegy, které jsem měl, jsem byl při ladění vozu vždy stejně rychlý, ne-li rychlejší, než ostatní."
V oblasti nastavování svého monopostu má rád hlavní slovo: "Své nastavení si z velké části určuji já sám. Samozřejmě že hledám směr a vysvětlení. Ptám se: 'Připomeň mi, co udělá tohle, když to změním.' Miluji tuto práci se svým inženýrem, je to moc, moc skvělé.
Existují piloti, kteří přijdou a řeknou: 'Mám takový a takový problém' a inženýr odpoví: 'OK, změním to a to.' Já si svá nastavení rád diktuji sám."
McLarenu dle Hamiltonových slov schází na Red Bull půl sekunda v oblasti přítlaku. Inženýrům v nadcházejících týdnech zřejmě nedá jen tak vydechnout, dokud se jim nepodaří tuto ztrátu smazat.