"Sport by brzy ztratil zájem, pokud by si lidé mysleli, že se nerozvíjí. Technologie je zastaralá, nedrží krok s tím, co se děje v reálném světě," uvádí Parr. Zachovat současné V8 motory by podle něj vytvořilo "obrovskou, obrovskou překážku pro vstup nových partnerů a rozvoj sportu."
Změna, kterou schválila Mezinárodní automobilová federace v prosinci 2010, se však vůbec nezamlouvá Ferrari. Jeho prezident Luca di Montezemolo ji nedávno označil za "poněkud ubohou." Obavy z ní má i Bernie Ecclestone, který se bojí, že F1 přijde o svůj zvuk.
Mercedes se pro změnu bojí vysokých finančních nákladů na vývoj nových motorů v době, kdy se týmy snaží omezovat zdroje a motosport se ještě nezotavil z celosvětové ekonomické krize.
V8 motor Cosworthu pro F1
Takovou kritikou si však dle Parra všichni hlídají pouze vlastní zájmy: "Formule 1 je hlavně o technologiích a jejich neustálém vývoji, ať už na straně šasi či motoru - je to základní vlastností tohoto sportu.
Ti, kteří odmítají změnu, se z různých důvodů domnívají, že budou ve výhodě, pokud se nic nezmění. Existují lidé, kteří byli prudkými odpůrci KERSu, ale nyní jsou jeho velkými podporovateli - včetně Ferrari. Svět se mění, musíme se [také] měnit," vysvětluje Parr.
O výkon se podle něj nemusíme obávat: KERS má být čtyřikrát výkonnější a pohonné jednotky "ze čtyř válců dostanou s přehledem přes 800 koní. Myslím, že budou znít fantasticky. Boxovou uličkou budou jezdit jen na elektřinu," dodává.