Šanghaj: Přehled časů a maximálních rychlostí v jednotlivých sektorech

GP Číny (Šanghaj) | foto: HRT F1 Team

Jak si vedli piloti v jednotlivých sektorech během sobotní kvalifikace na okruhu v Šanghaji? Kdo byl nejrychlejší na rovinkách?

Nejprve si připomeňme konfiguraci okruhů a hraniční místa všech tří sektorů, kde se ostatně také nacházejí čidla pro měření rychlostí. Jedno (speed-trap) se nachází také na konci nejdelší rovinky, kde piloti budou moci v závodě využívat rovněž nastavitelná zadní křídla (DRS).

První sektor končí 150 m před šestou zatáčkou, druhý 143 metrů před jedenáctou. Třetí končí na startovní rovince, kde se začíná měřit kolo. První část prověřuje spíše mechanickou přilnavost (zatáčky č. 2 a 3), druhá klade vysoké nároky na aerodynamiku (zejména 6. a 7. zákruta), ve třetí získávají týmy nastavené na nižší přítlak, příp. s dobrým KERSem a DRS.

Sebastianovi Vettelovi se opět podařil husarský kousek, když během svého nejrychlejšího kola poskládal rovněž své rekordní sektory - a bylo z toho komfortní vítězství. Chladnější teploty Red Bullu sedí, upozorňoval na to Hamilton před víkendem v Číně. McLaren, nejbližší soupeř Red Bullu, opět ztrácí propastných 7 desetin sekundy. Druhý pokus rozjel ještě lépe, ale když ho nikdo ze soupeřů nepřekonal, tým se rozhodl šetřit techniku a dnešní vítěz sjel do boxů.

Buttonovi se podařilo také během jediného kola zajet nejrychleji ve všech sektorech, nikoliv však už Hamiltonovi - ten by jinak stál s časem 1:34,356 min v první řadě společně s Vettelem. V prvním sektoru si vedli dobře také Renaulty, Vitalij Petrov by mohl být někde kolem 6. či 7. místa, nebýt selhání techniky.

Ferrari dnes překvapil Rosbergův Mercedes, který rozhodující náskok získal až ve třetím sektoru, kde byl o 4 desetiny rychlejší než Ferrari. Fernando Alonso proto odstartuje až z pátého místa. Felipe Massa mu dnes zdatně sekundoval, na španělského kolegu mu scházelo pouze 26 tisícin.

Nejvyšší rychlost na dlouhé zadní rovince dosáhl Nick Heidfeld. Renault společně s Williamsy byly nastaveny na nižší přítlak, který tým z Grove postrádal v ostatních místech trati mnohem více než Renault, kterému se osvědčuje revoluční řešení výfuků vepředu - za minimálního zvýšení odporu jejich monopost generuje vyšší přítlak nejen v oblasti difuzoru, ale zřejmě i pod celou podlahou od přední části bočnic.

Z druhé tabulky rovněž vyniká vysoká aerodynamická efektivita Red Bullu - rychlosti na pomezí sektorů průměrné, ovšem časy bezkonkurenční - dnes se to netýká Webbera, který se po obrovské strategické chybě poroučel již v první části společně s Lotusy, Virginy a HRT. Tým si tak věřil postupem do další částí, že mu nenasadil měkkou směs. Ono by to šlo Webberovi i bez ní, jenže na ní stihnul odjet pouze jedno kolo. Přitom tvrdší sada by bezpochyby podala lepší a pro postup Red Bullu i dostatečný výkon až ve druhém měřeném - do kterého však již nestihl najet.

HRT se postupně zlepšují a stahují Virgin. Liuzzimu se nedařilo poskládat jednotlivé sektory, jinak by mu na Glocka scházelo jen čtvrt vteřiny. Hispania v oblasti aerodynamického odporu na svého nejbližšího soupeře stálé ztrácí, jak je to patrné zejména z maximálních rychlostí dosažených před zatáčkou č. 14.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy