Ferrari vyvíjí přední křídlo po vzoru Red Bullu

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Stáj Ferrari letos na špičku pole ztrácí a proto se v Maranellu rozhodli, že vyvinou stejný systém, který používá Red Bull, tedy vůz s větší světlou výškou na zadní části a nižším předním křídlem.

Již včera Ross Brawn z týmu Mercedes naznačil, že bude nutné toto řešení od Red Bullu okopírovat (více zde). Netrvalo dlouho a na tomto řešení začala pracovat první stáj. Je to Scuderia Ferrari, jejíž monopost F150° Italia na konkurenci ztrácí. 

Proč ovšem týmy toto řešení nezačaly vyvíjet dříve? Podle Brawna za to může zpřísnění testování předních křídel. Všichni se obávali, že by testy nemuseli projít. Později se ale ukázalo, že není problém takový monopost nasadit, u Ferrari tedy nelenili a hned se pustlili do vývoje, hlavně poté, co před dvěma týdny v Austrálii všichni viděli, jakou výhodu ohebné přední křídlo poskytuje. 

Aldo Costa, technický ředitel Ferrari, řekl: "Již brzy budeme i my mít nízké přední křídlo."

A jak tedy vidí další vývoj Brawn? "Jsou dvě možnosti, buď taková řešení FIA zakáže, nebo je postupně všichni okopírují," řekl šéf Mercedesu. "Jak vidíte, Red Bull testy FIA prošel, takže jejich vůz je legální. Pokud by tedy FIA chtěla toto řešení zakázat, musela by ještě více zpřísnit testy předních křídel."

Kdy budou mít i ostatní vozy ohebné přední křídlo po vzoru Red Bullu? Ferrari na něm již pracuje

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy