Přehled maximálních rychlostí a časů v jednotlivých sektorech

Red Bull RB7 | foto: Red Bull Racing

SEPANG - KVALIFIKACE; Kvalifikaci v Malajsii zvládl opět nejlépe Sebastian Vettel s Red Bullem. Jaké rychlosti a časy dosahovali piloti v jednotlivých sektorech?

Nejprve se pojďme podívat na to, jak vypadá okruh v Malajsii. První sektor končí 151 metrů před zatáčkou č. 4 - v něm je důležitý zejména mechanický přítlak a trakce ve velmi pomalých úvodních zatáčkách. Druhý sektor je náročný z pohledu aerodynamiky - zejména velmi rychlá kombinace páté a šesté zatáčky, stejně jako následující sedmá a osmá. Devátá je opět pomalá, zde je důležitá stabilita při brzdění. Prostřední úsek končí 80 metrů za ní.

Čidlo měření maximální rychlosti (speed trap) se nachází na předposlední, velmi dlouhé rovince, 207 m před patnáctou zatáčkou. Zde se také měří odstupy pro aktivaci DRS na cílové rovince. Zóna pro aktivaci zadního křídla zde začíná již 5 m za poslední zatáčkou a končí až brzděním na konci této více než 800 m dlouhé rovinky.

Vettelovi se povedl mistrovský kousek - během svého nejrychlejšího kvalifikačního kola dokázal poskládat své nejlepší sektory - ideální čas (čtvrtý sloupec v první tabulce) se u něj nestal časem pouze teoretickým.

Jak je vidět, v prvním sektoru byl McLaren vyrovnaným soupeřem Red Bullu. Ve druhém kolem desetinky sekundy ztrácel, ve třetím byl naopak o něco rychlejším, což může jít na vrub lepšímu KERSu - viz rozdíl v rychlostech na konci S3.

Velmi dobře si v prvním sektoru vedly také Mercedesy - ale co tam získaly, to hned ztratily kvůli nižšímu přítlaku v tom následujícím. Včera německý tým nasadil komínky podobné Sauberu, dnes je však v kvalifikaci nepoužil. Podobné to v této části bylo s Force Indií, která je na rovinkách tradičně velmi rychlá, což ostatně dnes potvrdil na rovince nejrychlejší Adrian Sutil - 311,4 km/h.


Tabulka č. 1 - Přehled časů v jednotlivých sektorech

Williams dnes zklamal: Barrichello sotva postoupil, Maldonado se poroučel již v úvodní části. Dle časů ze sektorů se zdá, že problémy mají spíše s mechanickou stránkou vozu a s pneumatikami, protože v prostřední části na tom zas tak zle nebyli. K pódiím, na která si však brousili před sezónou zuby, to mají hodně daleko.

Lotus jede v současnosti svou malou ligu - na střed pole stále nemá, byť dnes mu chybělo k postupu do Q2 již jen půl sekundy, a zbytku nováčků (HRT, Virgin) jasně odskočil. Hodně si slibuje od nového difuzoru po vzoru Red Bullu, který hodlají nasadit v Barceloně.

Hispania dnes příjemně překvapila, když se kvalifikovala s oběma vozy, navíc pěkně zatápěla Virginu. Liuzzi na d'Ambrosia ztrácel pouze v posledním sektoru - v úvodních dvou se ho pevně držel.


Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí v jednotlivých sektorech

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy