Druhý trénink se uskutečnil opět na suché trati, ale za podstatně vyšších teplot - vzduch měl 31 °C a asfalt byl prohřátý až na 49 °C, což se negativně podepisovalo na přilnavosti pneumatik. Jak přibývaly mraky a ubývalo slunečního svitu, o pár stupňů klesala teplota dráhy. Nedaleko Sepangu se ale sbíraly mraky a byť se původně zdálo, že déšť ovlivní závěr pátečních jízd, nakonec k tomu nedošlo.
Renault kvůli problémům se zavěšením z dopolední části toho moc neujel - snažil se ze všech sil najít jejich příčiny a neohrožovat zbytečně bezpečnost svých pilotů. Petrov se dostal na trať až po 45 minutách, Heidfeld ještě o 10 min později. Později vyrazil i Virgin, který měl dopoledne podobné potíže - d'Ambrosio nakonec po usilovné práci mechaniků nevyjel vůbec.
Jarno Trulli během druhého tréninku v Sepangu
Téměř všichni piloti v úvodu jezdili na tvrdší směsi. Webber rádiem dostal pokyn, aby si v rychlých zatáčkách hlídal zadní pneumatiky. Týmy pečlivě sledovaly opotřebení pneumatik Pirelli - poprvé na nich jezdily za tak vysokých teplot.
Maldonado byl po 23 min prvním, kdo obul měkkou sadu a na časech to bylo ihned znát - šel na průběžné první místo, časem 1:38,968 min o 19 setin předstihl do té doby vedoucího Hamiltona. Většina ostatních pilotů nasadila poprvé měkké pneumatiky až v polovině druhého tréninku a věnovala se závodním simulacím s větším množstvím paliva.
V polovině tréninku začaly opět ukazovat svaly Red Bully a pořadí bylo následující:
1. Webber 1:36,876 min
2. Vettel + 0,214 sec
3. Schumacher + 1,212
4. Alguersuari + 1,970
5. Maldonado + 2,092
6. Hamilton + 2,111
7. Alonso + 2,244
8. Barrichello + 2,311
9. Button + 2,391
10. Massa + 2,713
Tou dobou v nízké rychlosti dostal Maldonado smyk při vjezdu do boxů a lehce opřel svůj vůz o bariéru, proto v tomto úseku vlály žluté vlajky.
Boxová zídka Hispanie
Hispania tentokrát ujela podstatně více kilometrů přes drobné problémy - Liuzziho vůz se sám vypnul po přejetí přes obrubníky. Podobná věc jej zastavila také během tréninku v Austrálii. Z Karthikeyanova vozu se pro změnu kouřilo, vypadalo to na olej, navíc překročil povolenou rychlost v boxech a nevyhne se pokutě. Dle pravidla 107 % by čas potřebný pro kvalifikování se činil 1:43,657 min, tj. do 6,781 sec za nejrychlejším Webberem - což by dnes jeden z vozů HRT splnil.
Lotus potrápilo řízení u Jarna, na měkké sadě pneumatik nezajel žádné měřené kolo. U Heikkiho se objevily potíže s převodovkou Red Bullu, proto nezajížděl nikterak oslnivé časy. Tým si ale věří: Gascoyne po skončení uvedl, že budou mnohem konkurenceschopnější než v Melbourne.
Mimo trať se ocitlo několik pilotů, např. v úvodu Adrian Sutil se svou Force Indií, ale bez poškození se vrátil, stejně jako později Schumacher v zatáčce č. 6. Fernando Alonso se v poslední třetině na měkčí sadě evidentně trápil - zdálo se, že téměř v každé zatáčce trpí nedotáčivostí. Jedná se však stále pouze o tréninky, pokud se Ferrari podaří zítra vůz nastavit, mohli by bojovat na čele.
Počet kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za dnešní den (vpravo)
McLaren vypadal poměrně dobře - v zatáčce č. 6 nepřicházely žádné korekce volantem do protipohybu, což svědčí o solidním přítlaku monopostu MP4-26. Zdá se, že o víkendu nás čeká opět souboj Red Bullu s McLareny.
Nejvyšší rychlosti: 1. Heidfeld - 307 km/h; 2. Alonso - 305; 3. Petrov - 304; 4. Di Resta - 303; 5. Sutil - 303; 6. Webber - 303.
Přehled všech časů dosažených během druhého tréninku (dle pilotů): zde (PDF, 53 kB).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:36,876 |
2. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,005 |
3. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,134 |
4. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,214 |
5. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,212 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 1,213 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,689 |
8. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 1,694 |
9. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 1,707 |
10. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 1,970 |
11. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 2,092 |
12. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,311 |
13. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,391 |
14. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,522 |
15. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,727 |
16. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 2,749 |
17. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 2,933 |
18. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 3,239 |
19. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 3,990 |
20. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 5,014 |
21. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 6,321 |
22. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 7,115 |
23. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 8,010 |
24. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ