Mladý Mexičan předvedl vyzrálou jízdu, během níž neztrácel rychlost a navíc si pečlivě hlídal pneumatiky, což mu umožnilo stavět pouze jednou a ujet v kuse posledních 35 kol na měkké sadě pneumatik Pirelli. O podobnou strategii se v Melbourne nikdo jiný nepokusil.
"Ano, jsem překvapený. Můj první dojem byl OK, protože jsme jej sledovali minulý rok v GP2 a odváděl dobrou práci. Byli jsme s ním spokojení také v předsezónních testech, ale v závodě byl výjimečný. Pětatřicet kol na použitých pneumatikách, to je neuvěřitelné," chválí Peter Sauber.
Potvrzuje, že tým před závodem jednozastávkovou strategii neplánoval, protože ji ani nepovažoval za možnou: "Nikdy jsme o tom neuvažovali - měl absolutní volnost pro druhou zastávku. Sledovali jsme vhodný okamžik, ale časy byly velmi dobré. Po 40 kolech jsme hovořili o tom, že by to snad bylo možné. Závodní inženýr komunikoval se Sergiem a on řekl, že by to asi bylo možné dojet až cíle."
Technický ředitel James Key rovněž pochválil Pérezovu jízdu v jeho vůbec první velké ceně, které se zúčastnil: "Na nováčka v jeho prvním závodě to bylo výjimečné. Cítili jsme, že byl i tak rychlý, ale odjet 35 kol na měkkých pneumatikách - což nikdo nepovažoval za možné - to bylo opravdu vynikající."