McLaren míří do Sepangu s novým, podstatně lehčím difuzorem

McLaren | foto: McLaren

McLaren před Austrálii narychlo musel upravit své výfuky. Nyní přijde na řadu také difuzor, který by měl ve spolupráci s nimi zvýšit přítlak zadní části vozu MP4-26. Bude i znatelně lehčí, protože na rozdíl od předchozí verze nebude celý z titanu, ale z uhlíkových vláken.

Britský tým všechny překvapil zlepšením, které předvedl v Austrálii proti poslednímu předsezónnímu testu v Barceloně, po němž si dle Buttona mysleli, že jsou někde na úrovni Force Indie.

Tým zahodil sofistikované řešení výfuků přezdívané "chobotnice," ale Martin Whitmarsh nevyloučil, že se k němu v průběhu roku ještě vrátí. Zvládnutí této novinky by mohlo vůz zrychlit o další vteřinu.

Nejprve je však třeba přizpůsobit auto novým, narychlo nasazeným výfukům. Nový difuzor by měl připomínat řešení Red Bullu a měl by být také lehčí než ten, který použili v Melbourne.

Šéf McLarenu pro Auto Motor und Sport potvrzuje: "Museli jsme vyrobit díly pro nové výfuky ve velmi krátké době. Museli jsme tedy vyrobit celý difuzor z titanu, což se samozřejmě projevilo na hmotnosti navíc."

To vysvětluje i odlišné zbarvení difuzoru, s nímž se vůz McLarenu proháněl po Albert Parku. Přepracovaný difuzor bude vyroben z uhlíkových vláken, která budou v kritických místech před vysokými teplotami chráněna PyroSicem (co tento materiál snese: video).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy