Britský tým všechny překvapil zlepšením, které předvedl v Austrálii proti poslednímu předsezónnímu testu v Barceloně, po němž si dle Buttona mysleli, že jsou někde na úrovni Force Indie.
Tým zahodil sofistikované řešení výfuků přezdívané "chobotnice," ale Martin Whitmarsh nevyloučil, že se k němu v průběhu roku ještě vrátí. Zvládnutí této novinky by mohlo vůz zrychlit o další vteřinu.
Nejprve je však třeba přizpůsobit auto novým, narychlo nasazeným výfukům. Nový difuzor by měl připomínat řešení Red Bullu a měl by být také lehčí než ten, který použili v Melbourne.
Šéf McLarenu pro Auto Motor und Sport potvrzuje: "Museli jsme vyrobit díly pro nové výfuky ve velmi krátké době. Museli jsme tedy vyrobit celý difuzor z titanu, což se samozřejmě projevilo na hmotnosti navíc."
To vysvětluje i odlišné zbarvení difuzoru, s nímž se vůz McLarenu proháněl po Albert Parku. Přepracovaný difuzor bude vyroben z uhlíkových vláken, která budou v kritických místech před vysokými teplotami chráněna PyroSicem (co tento materiál snese: video).