Analýza zastávek v boxech a strategií v Austrálii

Ferrari | foto: Pirelli

Který tým byl nejrychlejší při přezouvání svých vozů v boxech? Jaké týmy volily strategie a směsi během Velké ceny Austrálie?

Vůbec nejkratší dobu se v boxech zdržel Sergio Pérez, který všechny překvapil jedinou zastávkou. Sám mladý Mexičan uvedl, že to původně nebylo v plánu, ale když viděli, jak pneumatiky drží, rozhodli se upravit strategii.

Absolutně nejrychlejší zastávky předváděl v Melbourne Red Bull: ve 14. kole přezul Sebastiana Vettela za 3,3 vteřiny, stejně tak Marka Webbera ve 26. kole. Nejblíže jim byl McLaren v případě první zastávky Jensona Buttona v 19. kole krátce poté, co si v 17. odpykal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou (drive-through penalty).

U strategií krom Sauberu volilo 11 z klasifikovaných pilotů (mezi něž jsem započítal i Buttona, naopak jsem vyřadil Glocka, který stál více než 9 min v boxech) dvě zastávky, pouze 4 piloti zavítali v průběhu závodu v Melbourne k mechanikům třikrát, z toho oba jezdci Ferrari.

Dvouzastávkové strategie počítaly s prvním přezutím průměrně v 16. kole, další plánovali o 21 kol později, přičemž do konce závodu jim zůstala stejná část - 21 kol.

Kromě Péreze a Sutila startovali všichni piloti na měkčí směsi, na poslední stint si většina (56 %) nechávala tvrdší sadu. Blíže můžete taktiku prozkoumat z tabulky níže.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy