Prohlášení týmů po kvalifikaci v Melbourne

Vettel, Sebastian | foto: Bridgestone

Přinášíme přehled oficiálních prohlášení týmů po úvodní kvalifikaci sezóny, kterou dnes v Austrálii s velkým náskokem ovládl Sebastian Vettel.

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Byla to legrační zima: auta se hodně změnila a během testů jsme byli opravdu zaneprázdněni. Všichni jsme se snažili nalézt co nejlepší způsob práce s pneumatikami Pirelli a když jsme sem přijeli, byli jsme všichni překvapení tím, jak fungují během jednoho kola a také s větším množstvím paliva ve voze.

Neděle vypadá slibně, uvidíme tedy, jak dopadneme. Učinili jsme první krok, začít sezónu vítězstvím v kvalifikaci je dobrou známkou pro tým. Pracovali jsme velmi tvrdě na tom, abychom dostali RB7 tam, kde teď je – díky všem v továrně těm, kteří jsou zde, za přípravu auta. Pokud se podíváte na body, stále nemáme žádné, jako všichni ostatní, takže si musíme počkat na zítřek.

Mark Webber, 3.
Dnes jsem byl svou výkonností zklamaný. Sebastian zajel velmi dobré kolo. Ta ztráta je mi trochu záhadou, abych byl upřímný, dal jsem do toho vše. Budu si to muset projí a podívat se na to, kde se můžu zlepšit – a z toho vycházet. Je to frustrující, ale týmu patří poděkování: kluci odvedli neuvěřitelnou práci. Samozřejmě to pro mě nebyl nejlepší den, laťka je však vysoko. Byl bych raději dopadl lépe, ale vzhledem k výkonnosti týmu a k tomu, co se mu podařilo přes zimu, to je neuvěřitelné.

Christian Horner
Skvělý výkon týmu. První a třetí místo na úvod velké ceny sezóny, to je velmi dobrý start. Sebastian předvedl dvě šokující kola. Mark při posledním pokusu ztratil na Lewise necelou desetinu, ale první a třetí pozice na čisté straně roštu je dobré místo pro start velké ceny. Zítra by to měl být fantastický závod, obzvlášť s ohledem na nová pravidla. Jsme potěšení tím, že jsme s Pirelli dosáhli první kvalifikační vítězství po jejich návratu do Formule 1.

 

McLaren

Lewis Hamilton, 2.
Jsem v naprosté euforii, že dnes můžu být na téhle pozici. Lidi v továrně odvedli neuvěřitelnou práci. Vážně jsme na správné cestě. Bylo hodně odvážné rozhodnutí, vzít zpět, co jsme udělali na zimních testech. Řekli jsme si, že se vrátíme zpátky a vydáme se jiným směrem. Bylo to neobvyklé, ještě nikdy jsme to neudělali, ale výsledky z větrného tunelu vypadaly dobře. Lidi pracovali víc než kdykoli předtím, auto zaznamenalo obrovský posun a je skvělý základní kámen pro nás.

Jako tým máme dobré výsledky ve vývoji. Viděli jste nás už dostat se nahoru i ze špatné pozice. Jsme na čele, přinejmenším můžeme bojovat a získat nějaké body. Naše auto je fantastické, takže si neumím představit, jaké musí být to jejich. Pokud [Red Bully] nepoužily KERS, bude náskok ještě o půl vteřiny větší, takže asi 1,3 sekund, to není normální.

Jenson Button, 4.
Řekl bych, že bychom měli být s výsledkem spokojeni. Poslední část kvalifikace byla ale trochu frustrující. Zasekl jsem se za Nicem [Rosbergem] a Felipe [Massa] se přede mnou roztočil. Bylo to trochu nepřehledné. Kolo, které jsem ve druhé části nedokončil, by možná bylo rychlejší!

Z vozu jsme tedy v poslední části nedostali maximum, je to ale nicméně velký krok dopředu od toho, co jsme měli na testování, takže bychom měli být všichni spokojení. Navíc je tu hodně na čem stavět. Auto je pořád v ranných fázích vývoje, protože jsme moc nenatestovali. To, že jsme rychlí i spolehliví, je pro nás velká motivace. Všichni v továrně by na sebe měli být hrdí. Věnovali tomu nechutně moc tvrdé práce.

Opravdu se těším na zítra. Loni jsem tu ze čtvrtého místa jel dobrý závod a myslím, že by se mi to mohlo povést i letos. Musíme myslet pozitivně a věřit, že můžeme zítra vyhrát.

Martin Whitmarsh
Včerejšek naznačoval, že změny na voze, které jsme v minulých týdnech provedli, byly zásadní. Dnešek to potvrdil. Proto bych chtěl poslat velké díky všem našim tady v Melbourne a doma ve Wokingu, kteří opravdu tvrdě pracovali na tom, aby se tak velké změny mohly uskutečnit.

Lewis a Jenson tento víkend také odvádí skvělou práci - a výsledky, druhé a čtvrté místo na startovním roštu, jsou velmi povzbudivé. Lewis by dokonce mohl jet o něco rychleji, kdyby mu neselhal KERS. Následkem nebyla jen ztráta výhod, které mu KERS nabízí, musel se navíc  potýkat s jiným rozložením brzdící síly, kterou absence KERS Hybridu způsobila. Pravidla parc fermé nám ale umožňují nezbytné opravy. On i Jenson se tedy budou moct těšit na souboj s Red Bully v ulicích Albert Parku zítra odpoledne

 

Ferrari

Fernando Alonso, 5.
Dnes jsme nebyli super rychlí už od tréninku. Pro kvalifikaci jsme zvolili velmi konzervativní přístup, věděli jsme, že pokud bychom zariskovali, byli bychom být možná čtvrtí, a pátí či šestí, pokud bychom šli na jistotu. Nebyl tedy žádný čas na riskování před prvním závodem šampionátu.
Žel naneštěstí nám na poslední část zbyla pouze jediná [měkčí] sada [pneumatik]. Snažili jsme se o co nejlepší výsledek a páté místo je víceméně to, co jsme před kvalifikací očekávali. S umístěním jsme spokojeni, s odstupem na vítěze už méně. Je to něco, na co se večer musíme podívat a zanalyzovat.

Včera jsme měli více přilnavosti a lepší vyvážení, dnes jsme s Felipem jasně cítili menší přilnavost, možná byly o něco horší podmínky na trati, ostatní se však oproti včerejšku zlepšili. Musíme tomu lépe porozumět. Zítra se pokusíme o dobrý závod, v Sepangu musíme být blíže k prvnímu místu. Je pravdou, že dnes byla ztráta hodně velká, včera to ale vypadalo, že jsme těsně za nimi a McLarenem, mám-li být upřímný. Očekávám, že tohle nebyla naše normální rychlost a zítra budeme lepší.

Felipe Massa, 8.
Byli jsme méně konkurenceschopní, než jsme právem očekávali. Samozřejmě jsem si nemyslel, že budu bojovat o vítězství, obzvlášť když se podíváte na velmi rychlé časy, které zajížděl Vettel, ale doufal jsem, že budu v pořadí výše.

Měli jsme problém s přilnavostí na tvrdé i měkké směsi pneumatik na povrchu, na kterém se opotřebovávali mnohem méně, než jsme zažili během zimních testů. Poskytují méně přilnavosti v prvním kole, nebo alespoň u našeho auta to tak fungovalo. Nyní se musíme co nejlépe připravit na zítřejší závod, kdy nebude záležet pouze na čisté rychlosti, ale i na spolehlivosti a týmové práci.

Můj smyk ve třetí části kvalifikace? Když jsem vyjel z boxové uličky, přidal jsem a pneumatiky byly evidentně stále studené. Sada není poškozená pro závod, ale rozhodně mi to v mém letmém kole nepomohlo.

Stefano Domenicali
Rozhodně nemůžeme být spokojeni s tím, jak se první kvalifikace sezóny vyvíjela, to se nedá popřít. Není však důvod kvůli tomu ihned propadat panice. Musíme přijít na to, proč jsme nebyli schopni využít veškerý potenciál auta na dráze, alespoň co se týče čisté výkonnosti. Během zimních testů a včerejšího tréninku jsme viděli, že naše závodní rychlost není špatná, budeme se jí v zítřejším závodě snažit maximálně využít. Letos více než kdykoliv jindy bude klíčová strategie, přičemž prioritou číslo jedna zůstává spolehlivost.


Nick Heidfeld se dnes neprokázal jako Kubicův plnohodnotný zástupce - vypadl již v úvodu kvalifikace společně s vozy HRT, Lotusu a Virginu

Renault

Vitalij Petrov, 6.
Po těžké práci, které se po celou zimu tým věnoval, je skvělé přijet sem a kvalifikovat se do třetí řady. Poslední část kvalifikace byla dost psychicky náročná, protože jsem měl jen jedinou jízdu na samém konci. Neexistovala žádná další šance, takže jsem rád, že jsem dokázal dát dohromady kolo. Vůz byl skvělý od prvních tréninků a postupně jsme ho dokázali ještě vylepšovat. Myslím, že jsme do zítřejšího závodu na dobré pozici a budeme moci bojovat o nějaké body. Nemám takový srach o pneumatiky, pro nás zatím pracují dobře a nesetkáváme se s rozpadem, jaký jsme viděli na zimních testech.

Nick Heidfeld, 18.
Jsem zklamaný, že odstartuji do sezóny zezadu. Nebyla to jednoduchá kvalifikace. Měl jsem problémy s KERSem, musel jsem změnit nějaké nastavení a přišel kvůli tomu o jedno měřené kolo. Potom byl na trati moc velký provoz. Snažil jsem se najít volný prostor, ale nevyšlo to. Je to smůla, ale musím se pokusit hodit to teď za hlavu. Jak jsme viděli u Vitalije, auto má zřejmě dobré tempo a závod je naprosto otevřený, takže se snad dostanu dopředu a zabojuji o body.

 

Mercedes

Nico Rosberg, 7.
Jsem zklamaný, protože když jsem včera uléhal do postele, doufal jsem v dobrou kvalifikační výkonnost. Ráno na mém voze několik věcí nefungovalo, ale tým odvedl dobrou práci a téměř všechny systémy v kvalifikaci fungovaly, takže musíme přijít na to, co se stalo.

Udělal jsem drobnou chybu ve třetí části, což mě zřejmě stálo místo, ale celý víkend nám to moc nevychází. Jednou z dobrých věcí je to, že budu startovat z čisté strany roštu a uděláme to nejlepší, co budeme moc, abychom zítra získali nějaké body.

Michael Schumacher, 11.
Určitě to nebyl ideální vstup do sezóny a nemůžu popřít to, že jsem zklamaný. Není to jen o tom, že mi vynechával KERS a jinak bych postoupil do třetí části, protože naše výkonnost nebyla taková, jakou jsme čekali. Dle našich zkušeností během testů jsme byli někde na úrovni Ferrari, ale dnes se to neprojevilo. Čelili jsme zde více problémům než během testování, několik potíží nás sužuje celý víkend. Musíme se zblízka podívat a pochopit, proč to dopadlo takto, protože momentálně nejsme tam, kde jsme chtěli být.

Ross Brawn
Bezpochyby dnes byla kvalifikace pro tým celkem zklamáním. Čekali jsme, že budeme rychlejší, ale auto dnes nefungovalo tak dobře, jak jsme doufali. Základy jsou dobré, ale o víkendu jsme spíše čelili různým výzvám, abychom z něj mohli co nejvíce dostat. Jsme v dobré formě pro zítřejší závod z hlediska dostupných pneumatik a vůz na delších jízdách vypadá docela dobře, takže si počkejme na to, co se přihodí zítra.

 

Sauber

Kamuj Kobajaši, 9.
Co se celkového výkonu týká, nejsme na tom špatně a vidíme, že naše práce přes zimu byla v pořádku. Samozřejmě je pořád co zlepšovat, ale tohle je první velká cena a dostat se do poslední části kvalifikace je dobré. Chtěl bych poděkovat týmu. Byl bych si jen přál mít do třetí části kvalifikace čerstvou sadu měkkých pneumatik namísto použitých. Věřím, že bych mohl získat i šesté místo. Myslím si, že mé umístění je pozitivní zpráva a rád bych ji věnoval Japonsku.

Sergio Perez, 13.
Má první kvalifikace začala celkem dobře - šestým místem v první části, a to hlavně proto, že jsem ve třetím tréninku nemohl vyjet na měkkých pneumatikách a s malým množstvím paliva. Ztratili jsme totiž hodně času problémy s hydraulikou. V prostřední části to bylo trochu těsné po vyvěšení žlutých vlajek, při mém posledním letmém kole jsem měl v posledním sektoru velký provoz a nedostal z pneumatik maximum. Dnes byl k mání lepší výsledek, je to škoda.

Peter Sauber
Konečně každý ví, jak na tom je v porovnání s ostatními a musím říct, že jsem s naší pozicí spokojený. Neméně důležitý je pozitivní býkon našich jezdců. Věděli jsme, co Kamuj dokáže, ale Sergio, náš nováček, byl příjemným překvapením.

 

Toro Rosso

Sebastien Buemi, 10.
Jsem velmi šťastný, že jsem se dostal do Q3, kde jsme nebyli od roku 2009. Ke konci jsem již neměl žádné nové pneumatiky a musím poděkovat týmu za to jak skvělou práci všichni odvedli to znamená, že jsme se vydali správnou cestou. Doufám, že v tom budeme pokračovat i v zítřejším závodě. Podle toho co jsem vypozoroval během tréninků je náš rytmus optimální, takže to není nereálné. Nemohl jsem si přát lepší start do sezony, byt mezi nejlepšími deseti na startu. Moje rychlé kolo bylo dobré a nemyslím si, že jsem pro to mohl udělat více.

Jaime Alguersuari, 12.
Jsem docela spokojený a musím poblahopřát mému kolegovi k postupu do poslední části kvalifikace. Je to skvělý výsledek pro celý tým a to nám dává dobrou naději na zisk bodů v zítřejším závodě. Tým odvedl skvělou práci v období zimní přípravy, výsledkem je rychlé auto a tento výsledek to jen potvrzuje. Doufáme, že si výkonnost udržíme a v následujících závodech se ještě zlepšíme.

Giorgio Ascanelli
Před kvalifikaci jsem tak trochu doufal v tento výsledek. Dokázali jsme se dostat před Force India, se kterým jsme bojovali během loňského roku. Ještě je příliš brzo na to abychom analyzovali výsledek, musíme zhodnotit, že Williams měl poměrně těžkou cestu kvalifikací a je až za námi, zatímco Sauber se dokázal dostat před nás.

Seb a celý tým odvedli dobrou práci, jak z pohledu zacházení s pneumatikami, tak ve volbě strategie z hlediska průjezdnosti tratě. Lidé chválili náš vůz což nás přivedlo k odvážnému řešení přední části vozu. Nicméně jsme v současnosti osmým týmem a budeme muset i nadále tvrdě pracovat, abychom udrželi krok nebo mírní náskok před našimi konkurenty. Jaime odvedl také dobrou práci, i když si v průběhu celého víkendu stěžoval na přílišnou nedotáčivost. Dvanácté místo není až tak vzdáleno od místa jeho stájového kolegy, dnes se nám nepodařilo dostat z vozu více.

Force India

Paul di Resta, 14.
Myslím, že pokud by mi někdo řekl před kvalifikací, že budu startovat ze 14. místa, byl bych hodně spokojený. S dnešní první částí kvalifikace musím být velmi spokojený, dává mi to základ, na němž mohu stavět svou budoucnost. Chtěl bych poděkovat týmu za jejich usilovnou práci a teď se opravdu těším na zítřejší závod.

Adrian Sutil, 16.
Během kvalifikace byla naše rychlost optimální, lepší než jsme předvídali. Během mého letmého kola ve druhé části jsem byl jen pár metru od cílové čáry, když jsem široký v nájezdu a ulítla mi zadní část vozu. Je to opravdu škoda, protože jsem byl na čase okolo 1:26,1 min, což mohlo stačit na pozici někde kolem dvanáctého místa. Pro zítřejší závod máme docela dobré výchozí postavení, navíc jako jistotu máme nastavitelné zadní křídlo a KERS, tak budeme mít možnost vše si vyzkoušet v praxi.

Otmar Szafnauer
Dnešní výsledek v kvalifikaci vychází z výsledků volných tréninků, což nám poskytlo i další užitečné informace o pneumatikách Pirelli. Závod v Austrálii je znám svou náročností a proto vkládáme velkou naději do našich odzkoušených a testovaných hybridních systému a celkové spolehlivosti, což by nás mělo udržet na dobré pozici. Věnovali jsme zvýšenou pozornost našim pneumatikám a volbě strategie, jsme si jistí, že volba pneumatik a způsob řízení bude mít velký vliv na celkový výkon v celém startovním poli. I když by bylo lepší se kvalifikovat na přednějších pozicích, ale hlavním cílem pro závod zůstává zisk bodů.

 

Williams

Pastor Maldonado, 15.
Dostal jsem se bez problémů z první části. Na první sadě pneumatik v prostřední části mi dvakrát vyvěsili žluté vlajky a na druhém setu jsem probrzdil velkou plošku a musel jízdu ukončit. Musíme se trochu zlepšit, ale jinak je auto dobré a cítím se optimisticky. Těším se na zítřek, body jsou podle mě k mání.

Rubens Barrichello, 17.
Dnešek byl nešťastný. Udělal jsem chybu, vyjel moc na kraj a roztočil se. Musíme si počkat, jaké bude naše tempo, ale byli jsme rychlejší, než jsme čekali. Pozitivní na tom je, že jsme ušetřili pneumatiky, to může být zítra důležité.

Sam Michael
Měli jsme bezproblémový den, a byť se musíme zlepšit, konečný výsledek neodpovídá naší skutečné rychlosti. Po Pastorově smyku a úniku uleje z Rubensovy převodovky jsme toho nemohli během tréninku moc najezdit, kvůli čemuž jsme pak museli volit konzervativnější nastavení pro závod.

V kvalifikaci jsme měli další výlet z trati, tentokrát Rubens, ale Pastor se udržel a nyní ho čeká solidní závod. Zítra se pevně chceme soustředit na zisk bodů s oběma vozy. Bude také zajímavé vidět nastavitelné zadní křídlo tak, jak bylo zamýšleno, což povede k některým vzrušujícím předjížděcím manévrům.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 19.
Při druhé jízdě se bohužel nastavitelné zadní křídlo zaseklo v poloze pro vysoký přítlak, což určitě zakrylo skutečnou rychlost vozu. Celý víkend také bojujeme se snahou dostat z pneumatik co nejvíc. Zítřejší vyšší teploty podle mě budou autu sedět mnohem víc a budeme v dobré formě. Předvedeme, na co v závodě opravdu máme.

Jarno Trulli, 20.
Měl jsem v tréninku nějaké potíže s posilovačem řízení, ale tým zapracoval na jejich odstranění před kvalifikací a auto teď bylo mnohem lepší než dnes ráno a v trénincích. Až dostaneme pneumatiky na provozní teplotu, určitě zrychlíme, takže to zítra bude vzrušující závod. Myslím, že máme formu, abychom zatlačili na kluky před námi. V předsezónním testování jsme jim byli mnohem blíž.

Tony Fernandes
S kvalifikací jsem  spokojený. Evidentně platíme za omezený počet kilometrů, který jsme najeli v zimních testech. Musím se přiznat, že jsem byl před kvalifikací trochu nervózní, když teď ale vidím výsledek, jsem spokojený s výkony obou jezdců. Pořád se učíme a tohle je od základů nové auto, které musíme vylepšit ve spoustě oblastí, abychom naplno využili svůj potenciál. Týká se to hlavně pneumatik - zdá se, že vůz má malajskou krev, protože preferuje vyšší teploty! Přesto se těšíme na zítřejší závod. S vidinou úprav, které dorazí do Malajsie a do Číny, než se přesuneme do Evropy, jsem spokojený s naším výsledkem.

 

Virgin

Timo Glock, 21.
První závodní víkend nové sezony je pro nás tvrdou zkouškou a dnes jsme se mohli přesvědčit, jak na tom ve skutečnosti jsme a jakým směrem se musíme ubírat. Během zimní přípravy jsem dostal nového závodního inženýra, který musel zformovat nové lidi v mém týmu, dokázali připravit dobré auto během zimních testů i v závěru tohoto týdne. V závěru dnešního dne jsme bojovali s časem, abychom neuvízli v pravidlu 107%. Jsme opravdu silný tým a nyní se musíme soustředit na to, abychom dostali vůz až tam, kde potřebujeme, aby byl. Co se týče zítřejšího závodu, budeme se zaměřovat na spolehlivost, takže se budeme snažit přivést oba vozy do cíle, bude to tvrdá práce.

Jerome D’Ambrosio, 22.
Jsem velmi šťastný s pokrokem, který jsme učinili během tohoto víkendu, takže se můžeme těšit na zítřejší závod. Z osobního hlediska to byla moje první kvalifikace a tak jsem si mohl odzkoušet to, co bylo nutné, abych viděl, kde se mohu zlepšovat. Musím využívat všech informací, těch dobrých i těch špatných. Nic méně jsem rád, že nám to dnes šlo tak dobře, což může mít pozitivní zkušenost v mém prvním závodě ve formuli 1.

John Booth, šéf týmu
Musím přiznat, že tam byl určitý čas, kdy jsme s nervozitou očekávali, jak dnešní kvalifikace dopadne. Musím zdůraznit, že naším cílem není jen překonávání limitu 107%. Stejně jako minulý rok bude i letos první závod velmi těžkou zkouškou, už vzhledem ke změnám v pravidlech. Kvalifikace byla potvrzením tvrdé práce, kterou jsme odvedli. Timo dnes dokázal z vozu dostat jeho maximum a Jerome odvedl obdivuhodnou práci při svém premiérovém závodním víkendu. Pro nás to je obrovský krok vpřed z pohledu vývoje vozu s přihlédnutím na skutečnost, kde jsme byli před rokem.

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 23.
Všichni odvedli úžasnou práci. Musíme být hrdí na to, že všichni dobře pracovali a myslím, že musíme být optimisty, co se budoucnosti týče. Jsme naštvaní, že se nám nepodařilo dostat se do 107 %, ale těšíme se na Malajsii, kde budeme mít potřebnou rychlost.

Musíme být spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli. Časy na kolo byly lepší, než jsme čekali a věříme, že naše auto bude v budoucnosti mnohem lepší. Je pravda, že všechno bylo trochu kritičtější, protože jsme se nekvalifikovali. Musíme však být hrdi na práci, kterou odvedl tým.

Čelili jsme spoustě obtíží, abychom se zde dostali a tým vynaložil obrovské úsilí tento týden, ale pravidla jsou pravidla. Nyní se soustředíme na další závod. Zůstávám pozitivní a jsem si jistý, že v Malajsii všechno klapne.

Narain Karthikeyan, 24.
Před kvalifikaci jsem odjel pouze dvě měřená kola, takže vzhledem k okolnostem to byl docela úspěch. Všichni odvedli skvělou práci a tvrdě pracovali. Je to škoda, že nemůžeme jezdit o den více. Během 24 hodin bychom byli v lepší pozici. Potřebujeme jen více jezdit, takže si myslím, že v Malajsii budeme lépe připraveni. Nyní musíme zůstat pozitivní.

Colin Kolles
Nakonec to nevyšlo, přesto jsem velmi hrdý na celý svůj tým. Naši piloti předvedli maximum v nejkratším možném čase. Podařilo se nám dát oba vozy před kvalifikací dohromady a ukázali jsme, že auto má na to jezdit mnohem rychleji než dnes. Okolnosti, za kterých jsme přijeli, nebyly takové, jako bychom si přáli. Znovu se nám podařil zázrak, ale nestačilo to. V Malajsii budeme silnější. Budeme mít více času na testování auta a show, do níž F111 opravdu patří.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy