Ohlédnutí se za posledními testy v Barceloně, statistika všech předsezónních testů

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Dnes se ohlédneme nejen za posledním testováním v Barceloně, kde si ukážeme nejen statistiku počtu ujetých kilometrů dle týmů, výrobců motorů, ale podíváme se, s čím se jednotlivé týmy představily a jak si vedly. V článku najdete také souhrnné statistiky týkající se celého období předsezónního testování.

S McLarenem to nevypadá dobře, inženýři přiznávají, že už zažili lepší roky, chybí ujeté kilometry, spolehlivost a rychlost na kolo není úplně nejlepší. V úterý a v pátek tým v rámci svého "dlouhodobého vývojového programu" jezdil s "boulí" na nose v rámci testů flexibility předního křídla a z toho plynoucích aerodynamických efektů a výhod.

Předpisy pro jeho zátěžové testy se nezměnily - to znamená, že stále neodpovídají podmínkám na trati. Je tedy pouze správné, když se snaží tým využít maximum povolené tolerance, kterou nabízejí pravidla, podobně jako jeho největší soupeři - Red Bull a Ferrari.

Red Bull zkompletoval celý svůj předsezónní program a dle Christiana Hornera prožili nejlepší zimní období. Poprvé nasadili vůz hned k prvním testům a krom rychlosti prokazovali i velmi dobrou spolehlivost. S větším množstvím paliva jeho piloti zajížděli velmi dobré časy a zdá se, že společně s Ferrari patří mezi absolutní špičku.


Tab. č. 1 - Vzdálenosti ujeté během posledního testu v Barceloně dle týmů

To Renault s inovativními výfuky na absolutní špičku zatím nemá. Patrik Head uvedl, že jeho řešení nebude tak jednoduché aplikovat, pokud vůz s ohledem na jejich vedení není od počátku konstruován. Heidfeld, kterého trápilo nachlazení, společně s Petrovem poslední týden v Barceloně vyzkoušel novou podlahu a zadní křídlo.

Mercedes nasadil mohutné vylepšení - počínaje předním křídlem, deflektory, kapotáží až po výfukový systém. Novinky měly údajně vylepšit čas na kolo až o jednu vteřinu. Bylo vidět, že fungují - potvrdila se čísla z tunelu a tým odjížděl s Barcelony velmi spokojený (a s nejrychlejším časem v kapse).


Tab. č. 2 - Vzdálenosti ujeté během posledního testu v Barceloně dle výrobců motorů

Mezi novými věcmi, které vyzkoušelo Ferrari, bylo ovládání nastavitelné klapky zadního křídla nohou poté, co vyzkoušeli aktivování pomocí tlačítek i páček. Vůz je také řádně vymóděný - nové jsou bočnice i velmi nízko umístěný výfukový systém, který horké plyny směřuje podobně jako Red Bull k okrajům difuzoru, kudy je možné je dostat dovnitř.

Monopost 150° Italia patřil k těm nejspolehlivějším, Fernando Alonso s Felipem Massou ovládli statistiku (viz tab. č. 3) vzdáleností ujetých během všech čtyř předsezónních testů (Valencia, Jerez a dvakrát Barcelona).

Toro Rosso předvádělo slušnou rychlost, od minulého roku udělalo znatelný krok kupředu. Italové se hodně věnovali zastávkám v boxech, během prvních 2 dnů jich absolvovali přes 60!


Tab. č. 3 - Vzdálenosti ujeté piloty během všech čtyř předsezónních testů

Velké zlepšení je patrné i u Lotusu, který se z nováčků přiblížil středu pole nejvíce. Z novinek v Barceloně zkoušel upravený nos a podlahu, v pátek nasadil zcela nové přední křídlo.

Úsilí Williamsu zpočátku zcela zbrzdily problémy s KERSem, proto se rozhodli zbytek testů v Katalánsku odjezdit bez tohoto systému. Podařilo se je však vyřešit a v Austrálii by ho tým z Grove nasadit.


Tab. č. 4 - Vzdálenosti ujeté týmy s novými vozy během všech předsezónních testů

Hispania sice představila nové auto, ale nakonec s ním neujela ani kilometr. Byly jí údajně zadrženy na celnici tlumiče amerického dodavatele (Penske?). Dle Liuzziho činí rozpočet HRT letos slušných 45 - 50 mil. Eur, což je podobné jako u Virginu.


Tab. č. 5 - Vzdálenosti ujeté během všech předsezónních testů dle výrobců motorů

Piloti na své schůzce s Charlie Whitingem řešili pneumatiky - pochopitelně jsou nespokojeni s jejich degradací. V Barceloně však panovaly nízké teploty - Pirelli věří, že v místech závodů nebudou tyto problémy tak markantní. Ostatně - v Abú Zabí na sklonku loňského roku při testech nových pneumatik sice vozy byly přibližně o vteřinu pomalejší, ale degradace Pirellek nebyla tak vysoká.

Piloti se shodli také na tom, že je třeba vylepšit pneumatiky do deště tak, aby poskytovaly více přilnavosti. Obavy o využívání nastavitelného zadního křídla zejména za mokra vyjádřil Barrichello, je proto možné, že se dočkáme ještě jemné úpravy pravidel.

Statistika nejrychlejších časů z druhého testu v Barceloně (dle pilotů) zde.
Všechny fotografie z letošní Barcelony najdete zde; updatovali jsme i Tapety.

Zprávy z testů:
- Jerez - den 1, 2, 3
- Valencie - den 1, 2, 3, 4
- Barcelona I.  - den 1, 2, 3, 4
- Barcelona II. - den 1, 2, 3, 4, 5

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy