Newey: Nastavitelná zadní křídla poskytují příliš velkou výhodu

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey věří, že nová zadní křídla zvýší počet předjížděcích manévrů. Upozorňuje však, že nabízenou výhodu bude třeba vyladit, aby předjíždění nebylo na druhou stranu až příliš jednoduché.

Newey během přednášky na výstavě Autosport International Show varoval, že nastavitelná zadní křídla by mohla vést k příliš umělému zážitku.

"Určitě pomohou. Snižují odpor vzduchu u aut na rovinkách, takže dosáhnete vyšší maximální rychlosti," uvádí Newey na adresu nových zadních křídel.

"Klíčem podle mě však bude upravit je a manipulovat s nimi tak, aby předjíždění bylo možné, ale zase ne příliš jednoduché. Pokud by předjíždění učinila [nastavitelná zadní křídla] příliš jednoduchým, takže budete záměrně na druhé pozici v posledním kole, pak by to bylo příliš
                                           umělé.

Existuje toto nebezpečí a zatím se mi zdá, že nabízejí příliš velkou výhodu," upozorňuje konstruktér Red Bullu, podle něhož by předjížděcí manévry neměly být jednoduché.


Souboj Sebastiana Vettela s Lewisem Hamiltonem v Silverstone

"Uvědomuji si, že zastávám menšinový názor: obtížnost předjíždění je hodně zveličována. Protože náročnost předjíždění znamená, že když někdo předjede, je to opravdu pamětihodné," dává mírně najevo svůj nesouhlas s novými zadními křídly.

Všichni si pamatujeme [Nigela] Mansela, jak předjel v Mexiku [Gerharda] Bergera po vnější straně či Nigela a Ayrtona [Sennu], jak si to rozdávali po celé délce barcelonské rovinky. Tyto manévry vyčnívají, protože předjíždění není tak jednoduché a pokud tomu bude jako v NASCARu, ztratí tím na svém lesku," dodává Newey.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy