Prohlášení týmů po Velké ceně Brazílie

Red Bull | foto: Red Bull Racing

INTERLAGOS - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí dnešní závod jeho aktéři z řad pilotů a vybraných představitelů týmů?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Skvělý den, skvělý závod, vrátil jsem se zpět do bitvy o titul. Povedlo se mi hned po startu dostat z auta maximum a potom už to šlo samo. Ztrácím 16 bodů, ale ve hře je jich stále 25, takže šanci mám, takže za týden budu muset pokud možno tento výsledek zopakovat a doufat, že Fernando Alonso s Markem Webberem dojedou tak, aby mě nepředehnali. A i kdyby se to nepovedlo, tak máme náš první Pohár konstruktérů, což je sám o sobě velký úspěch.

Mark Webber, 2.
Dnešek je pro tým senzačním dnem – pro každého v Milton Keynes, v Red Bullu a pro všechny naše dodavatele – seznam by mohl pokračovat. Vyhráli jsme mezi konstruktéry dominantním ziskem prvního a druhého místa po těžkém víkendu v Koreji. Tolik lidí na tom tak tvrdě pracovalo: Adrian Newey, Christian Horner, Peter Prodromou, Rob Marshall, kluci ze závodního oddělení, mechanici… seznam je nekonečný – všichni ví, kým jsou a to je šlechtí. Hodně toho na nás v tomto roce naházeli – systémy pro řízení světlé výšky, flexibilní křídla… a nakonec jsme vyhráli, což je velký úspěch.

V šampionátu jezdců jsem dnes Fernandovi vzal několik bodů, takže v Abú Zabí je stále vše ve hře. Filozofií týmu je závodění, podle toho budeme pracovat. Seb si dnes zasloužil vítězství, byl to těsný souboj. Oba dva potřebujeme v Abú Zabí dojet před Fernandem, takže uvidíme, k čemu tam dojde.

Christian Horner, šéf týmu
Je to neuvěřitelný výsledek. Za šest let tým udělal pokrok – z týmu, který nebral nikdo vážně, o němž si všichni mysleli, že je zde jen kvůli zábavě – po šampióny mezi týmy Formule 1 v roce 2010. Dojeli jsme před týmy, které mají mnohem více zkušeností a bohatší historii než my – rozdali jsme si to s nimi a vyhráli jsme. Poděkování patří každému jednotlivci v týmu za ohromnou obětavost, Red Bullu za neuvěřitelnou podporu a vizi a neochvějnou oddanost pana Mateschitze.

Všichni jsme v týmu na tento den velmi hrdí a hrdí za každého v Red Bullu vzhledem k tomu, že jsme vyhráli šampionát konstruktérů F1 2010 – a to v tak dominantním stylu, s naším čtvrtým doublem v sezóně, což je něco velmi zvláštní. Dali jsme dohromady skupinu, jejíž kolektivní oddanost a úsilí vedly k tomuto výsledku. Před šesti a půl lety měl pan Mateschitz tuto vizi a dnes jsme ji naplnili, je to neuvěřitelný pocit.

Fabrice Lom, Renault, hlavní inženýr traťové podpory
Velké, obrovské nadšení! Je to historický den pro Red Bull Renault. Vyhráli jsme první titul pro tým a je to velká odměna za všechnu tu tvrdou práci co jsme odvedli. Gratuluji všem v Red Bullu, v továrně Renaultu ve Viry-Chatillon a každému v Mechachrome, kteří nám pomohli vyhrát titul. Nyní se se zaměříme na jezdecký titul, ale ještě před tím se musíme bavit a slavit. Gratuluji všem.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
V Abú Zabí to bude těžké, pokud Mark vyhraje, budu muset být druhý, pokud vyhraje Sebastian a Mark bude druhý, tak třetí. Jak jsme dnes viděli, výjezd safety caru může vše změnit. Příští víkend bude pro všechny v týmu velmi náročný, může se stát cokoliv, jedno jediné špatné rozhodnutí a titul se rozplyne, ale dáme do toho všechno.

Byl to celkem dobrý závod, dojel jsem na stupních vítězů. Myslím si, že to mohlo být lepší, pokud by mě na začátku nezdržel Hülkenberg. Mezitím, co jsem s ním bojoval o pozici si Red Bull najel 12 vteřin. To už se nedalo stáhnout. Navíc, během restartu, kdy jsem mohl dostat druhou šanci na předjetí Red Bullů, se mezi mnou a Markem motalo hodně pilotů o kolo zpět. Nyní se ale musíme soustředit na poslední závod, protože souboj o titul je stále velice otevřený.

Felipe Massa, 12.
Dnes se mi přihodilo všechno možné a je škoda, že jsem nebyl schopen získat výsledek, který jsem měl na dosah, i po včerejší kvalifikaci – tím myslím dobrý finiš. Když jsem vyjel zpět na trať po mé první zastávce, ihned jsem cítil, že s mým pravým předním kolem není něco v pořádku, musel jsem se proto vrátit ihned a znovu přezout.

Pak už jsem měl v podstatě po závodu. Ke konci mi safety-car nabídl příležitost a ve skutečnosti jsem několik míst získal. Poté přišla kolize s Buemim, což mě posunulo opět zpátky a s vozy, které mě musely předjíždět několikrát o kolo, jsem ztratil kontakt se svými soupeři.

Když jsem měl před sebou čistou trať, dařilo se mi zajíždět velmi konkurenceschopné časy na kolo, což potvrzuje, že potenciál tam byl. Raději bych býval bojoval na čele, ale nebylo to možné. Pokusím se o to v posledním závodě v Abú Zabí. Stále máme na dosah velmi důležitý cíl a uděláme vše, abychom v tom uspěli.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Nejprve bych chtěl pogratulovat Red Bullu a Renaultu k vítězství v šampionátu konstruktérů, což je velmi důležitý výsledek.

Říkali jsme, že o titulu mezi piloty se rozhodne v posledním závodu v Abú Zabí a Fernando v klasifikaci vede. Víme, že dosáhnout na titul bude velmi těžkým úkolem, protože naši soupeři dnes odpoledne opět ukázali, že jsou velmi silní. Nyní nás čeká osm klíčových dní. Víme, co musíme udělat a vše připravíme s maximální pozorností vůči detailům. Každý z nás ví, že tomu v našich specifických úkolech musíme dát sto procent, možná i o něco více.

Co se týče závodu, myslím, že Fernando udělal po včerejší kvalifikaci maximum, co mohl: jeho úvodní kola byla výjimečná a dokázal předjet nejprve Hamiltona a pak Hülkenberga ve velkém stylu, ale bez zbytečného rizika. Pak musel zvládat svůj závod a udělal to bezvadně, i po výjezdu safety-caru, kdy se situace mohla hodně zkomplikovat.

Felipe měl smůlu při zastávce v boxech, kdy se musel vrátit k další výměně pneumatik. Byla to škoda, protože mohl dojet na dobré pozici. Nakonec bych rád poděkoval zástupu Brazilců za jejich pokračující podporu. Před závodem se říkalo, že atmosféra je pro Ferrari napjatá. Ve skutečnosti nic takového nebylo, což v této zemi potvrdili vášniví fanoušci se sportovním duchem.

MCLAREN

Lewis Hamilton, 4.
Nebyli jsme zde dostatečně rychlí a nebudeme dostatečně rychlí ani v Abú Zabí. Realisticky řečeno: potřebujeme zázrak. Ale určitě to budu zkoušet, teď nemáme co ztratit. Byl to těžký závod, vůz byl marný, zcela jsem postrádal přilnavost. Mám štěstí, že jsem skončil tak, jak jsem skončil.

Necítil jsem, že by auto bylo stejné jako během tréninků, obzvláště na rovinkách. Myslel jsem si, že F-kanál nefunguje, protože jsem se trápil s předjetím pomalých vozů a Fernando byl na rovince jako střela. Tým však odvedl skvělou práci se strategií, akorát s autem, které není dostatečně rychlé, zkrátka nemůžete vyhrát.

Jenson Button, 5.
Tým udělal správná strategická rozhodnutí týkající se zastávek v boxech. Dojet do cíle za mým týmovým kolegou není špatné. Lewis stále může vyhrát šampionát, ale nejlepší tři piloti by to museli odjet špatně, aby se to přihodilo, takže to podle mě pro něj bude obtížné. Co se mě týče, já už jsem mimo, takže k poslednímu závodu přistoupím stejně jako k tomuto: pojedu pro radost a budu se snažit si ho užít.

Loni jsem v Brazílii vyhrál šampionát, letos jsem zde o něj přišel. Celkově to však byla hodně dobrá sezóna. Tento rok jsem se učil, bylo to dobrým cvičením pro příští rok: pevně věřím, že na tom budeme stavět pro sezónu 2011. Vodafone McLaren Mercedes je opravdu silným týmem - ve skutečnosti si nemyslím, že by existoval nějaký silnější.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Velká cena Brazílie 2010 byla napínavým a poutavým závodem. Bojovník, jakým je Lewis, se snažil o to nejlepší, aby předjel v počátečních kolech Nica [Hülkenberga] a několikrát se mu to téměř podařilo, čímž ztratil docela hodně času vzhledem k pilotům na čele. Výsledkem bylo, že nakonec nevylepšil svou startovní pozici, čtvrtou příčku. Jenson jel mezi tím typický mazaný závod, kdy se posunul z 11. místa na konečné páté.

Jakmile byl povolán zpomalovací vůz po nehodě Vitantonia [Liuzziho], rozhodli jsme se povolat oba naše piloty pro nové pneumatiky, což byla víceméně strategie bez rizika vzhledem k tomu, že náskok na Michaela [Schumacher] měli Lewis a Jenson dostatečně velký a mohli se vrátit zpět, aniž by ztratili svou čtvrtou a pátou pozici.

Logika tohoto rozhodnutí byla taková, že zatímco jezdcům na čele začínali tvrdší pneumatiky v posledních kolech odcházet, naši piloti byli dobře umístění na to, aby toho mohli využít. V tomto závodě však byla degradace velmi malá, takže naši piloti z čerstvých pneumatik nezískali žádný viditelný užitek. Nebylo to ale ani nevýhodné, takže stálo za to to zkusit.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Měl jsem dnes velmi dobrý a když Michael přede mnou zajel do boxů, měl jsem čistý vzduch a mohl jsem získat pozice díky naší dobré strategii. Pak to bylo trochu chaotické, ale tým udělal skvělé rozhodnutí, když mě dostal na čerstvou sadu při výjezdu safety-caru. Žel Jenson udělal to stejné a pak byl velký chaos s vozy o kolo zpět, takže jsem už nemohl získat žádnou další pozici. Michael mě pustil před sebe, to od něj bylo hezké: jezdil totiž na sjetých pneumatikách, což bylo v kontrastu s mými novými.

Michael Schumacher, 7.
Měl jsem dnes docela dobrý start – získal jsem dvě pozice, které jsem žel ztratil hned po mém výjezdu na trávu kvůli souboji s Robertem. Když se ohlédnu zpět, měli jsme pak dobrou rychlost, má zastávka přišla možná trochu brzy, kvůli čemuž jsem uvízl za Adrianem. Ke konci jsem pustil Nica před sebe, když byl na čerstvých pneumatikách, protože měl větší šanci na souboj s Jensonem před námi. Už se těším na Abú Zabí, kde snad zažijeme další povzbuzující závod.

Ross Brawn, šéf týmu
Jsme potěšení solidní finišem na bodovaných příčkách s oběma vozy po dnešní dobré jízdě Nica a Michaela. Bylo to frustrující přijít o místo ve prospěch Buttona během brzkých zastávek v boxech, protože jsme čekali, že ho zdrží provoz, ale odvedl dobrou práci, když se probil skrz. Všechna strategická rozhodnutí dnes byla správná, což nám umožnilo připravit o několik míst vozy před námi.

Měli jsme problém s rádiem, který způsobil zmatek s pneumatikami při Nicově druhé zastávce, ale povolali jsme ho do boxů znovu bez ztráty pozice. Je dobré, že jsme skórovali s oběma vozy, ale samozřejmě nejsme v cíli tam, kde bychom rádi byli. Gratulace Red Bullu k dnešnímu zisku konstruktérského titulu, příští rok půjdeme po nich.

 

WILLIAMS

Nico Hülkenberg, 8.
Jsem s tímto výsledkem spokojený, protože jsem do toho dnes dal vše, nebylo už ve mně nic navíc. S autem jsem se docela hodně trápil, opravdu se neřídil nejjednodušeji, ale udržoval jsem Kubicu po celou dobu za sebou. Tým předvedl skvělou zastávku a zvolil správnou strategii, akorát jsme potřebovali o něco více rychlosti. I tak po startu z prvního jsem chtěl dojet někde mezi pátým a desátým místem, osmá příčka je tedy dobrá a znamená to, že jsme nyní v šampionátu konstruktéru šestí.

Rubens Barrichello, 16.
Měli jsme dnes špatnou zastávku, což musíme prošetřit. Se svou rychlostí jsem byl přesto spokojený. Žel po jednom z mých pokusů o předjetí Alguersuariho do mě najel, čímž mi zničil přední pneumatiku, takže jsem musel znovu do boxů. Byl jsem tam tolikrát, že jsem nemohl bodovat. Je mi to líto kvůli všem Brazilcům, kteří zde dnes přišli a chtěli vidět jiný výsledek. Jediné, co k tomu mohu říci je to, že jsem do toho až do konce dával vše.

Patrik Head, ředitel
Vzhledem k našemu postavení na roštu nejsou výsledky samozřejmě skvělé, ale Nico zajel dobře - přesto že ho trápily vibrace, jezdil na limitu vozu. Měli jsme smůlu s načasováním výjezdu safety-caru, protože nás to posunulo až moc dozadu a znemožnilo nám to soupeřit s Mercedesem.
Rubensova jízda byla zničena problémem při zastávce v boxech, při níž jsme měli problém s matkou u pravého zadního kola. Pak se srazil s Alguersuarim, což mu způsobilo defekt a musel stavět znovu. To jej dostalo ze hry o body. Velké gratulace Red Bullu k vítězství v šampionátu konstruktérů.

 

RENAULT

Robert Kubica, 9.
Dnes odpoledne to byl náročný závod. Strávil jsem každé kolo v provozu, ale neměl jsem dost výkonu, abych předjel Hülkenberga. Ztratil jsem hodně času v pomalé sekci a už jsem pak nemohl využít naší vysoké maximální rychlosti, protože mi bránil omezovač otáček na hlavní rovince a tak jsem ho nemohl atakovat. Další kritická část přišla po mé zastávce, kdy jsme společně s Hülkenbergem uvízli za týmovými kolegy a nemohli využít našich čerstvých pneumatik, což mě stálo pozici ve prospěch Schumachera.

Vitalij Petrov, 16.
Podařil se mi špatný start a v první zatáčce to bylo hodně namačkané. Snažil jsem se dát všech dostatek prostoru. Jel jsem normální stopu ale musel jsem se vyhýbat, abych nezpůsobil nehodu s Alguersuarim. Tím jsem se dostal na obrubník a v třetí zatáčce jsem byl již vzadu. Potom už nebylo nic, co bych mohl udělat, ale zkusil jsem na to tlačit, jet svůj obvyklí závod a získávat pozice kdekoli to jen bylo možné.

Eric Boullier, šéf týmu
Věděli jsme, že to bude tvrdý souboj s vozy okolo nás, ale plně jsme nevyužili našich možností. Robetr strávil celé odpoledne v provozu a my jsme nebyli schopni ho z toho strategii nějak dostat, zatímco Vitaly ztratil celý závod již v prvním kole. Je to zklamáním hned poté, co jsme předvezli během víkendu i dobré výsledky, ale nyní se zaměříme na závod v Abu Dhabi a na co nejlepším zakončení sezóny.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 10.
Můj výsledek není nijak světoborný, ale jsme rádi alespoň za ten bod. Start byl dobrý, ale měl jsem nedostatek přítlaku, takže jsem ztrácel. Navíc, čím více se pneumatiky opotřebovávaly, tím více bylo auto nedotáčivé. Na nových pneumatikách jsem měl šanci předjet oba vozy Torro Rosso, ale v rozhodující chvíli mi na to chyběl dostatek přítlaku.

Nick Heidfeld, 17.
Skončit sedmnáctý je velké zklamání. Závod vlastně začal docela dobře, zvládl jsem po vnějšku předjet pár aut v prvním kole. Potom jsem byl ve vláčku za Adrianem Sutilem, ale neměl jsem dostatečnou rychlost na rovince potřebnou k předjetí. Byl jsem právě těsně za body, když vyjelo safety car a tým se rozhodl trochu zariskovat a zavolat mě na výměnu pneumatik. S udělenou penalizací průjezdu boxovou uličkou už bylo i tak po závodě.

Trest byl absolutně zasloužený. Prostě jsem nevěděl, že mě Nico Rosberg předjíždí o kolo. Modré vlajky jsem viděl, ještě když mezi námi bylo několik aut a on za mnou, nevěděl jsem, jestli platí i na něj. Chyběly mi informace, možná je neměl ani tým. Nikovi jsem se hned po závodě omluvil.

Peter Sauber, majitel týmu
Jeden bod se nezdá moc, ale Kamuj bojoval velmi tvrdě, aby dojel desátý. Byl to dobrý výkon. Nick měl smůlu, většinu závodu trčel za ostatními. Po druhé zastávce mu byla udělena penalizace průjezdu boxy.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 11.
Myslím, že můžeme být docela spokojení s dnešním výkonem, neočekával jsem, že dokážu udržet jedenácté místo až do konce závodu, chyběla nám maximální rychlost. Přesto jsem dokázal svést několik solidních soubojů. Nikdo ze soupeřů jedoucí před námi nevypadl, dokázal jsem si polepšit o tři pozice vzhledem k té startovní, což byl dnes můj maximální výkon. Teď už se těším na poslední závod sezóny v Abu Zabi, což už je za pár dní.

Sebastian Buemi, 13.
Nikdy nemůžete být skutečně spokojení se třináctým místem, přesto si myslím, že jsme odvedli docela dobrou práci. Podařilo se mi dobře odstartovat a předjel jsem tři soupeře. Poté jsem ve druhém kole předjel i Kobajašiho. Myslím si, že jsem se dostal do docela slušného tempa a dokázal jsem bojovat s ostatními o udržení pozice. Ke konci byly moje pneumatiky hodně opotřebované, takže jsem byl rád, že se mi povedlo mojí pozici uhájit. Nebylo to špatné odpoledne.

Franz Tost, šéf týmu
Startovali jsme ze čtrnáctého respektive z devatenáctého místa a v závodě jsme skončili na jedenáctém a třináctém místě, vzhledem k tomu, že ze závodu odstoupil pouze jediný vůz, tak si myslím bylo hodně těžké získat nějaké body. Jako pozitivní vidím to, že jsme dokázali závod dokončit před většinou našich přímých soupeřů. Jedenáctou příčku jsme hájily po většinu závodu, když se na trati objevil safety car, rozhodli jsme se oba jezdce povolat do boxů. Jaime a Sebastien odvedli v závěru závodu skvělou práci , což dělali vlastně po celých 71 kol. Blahopřejeme Red Bullu k zisku Poháru konstruktéru.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 12.
Dnes to byl vzrušující závod, užil jsem si ho. Po dobrém startu jsem absolvoval první část závodu na tvrdších pneumatikách, které fungovali opravdu dobře. Myslel jsem si, že se budu potýkat s jejich drolením, ale po dvaceti kolech se zdálo, že vůz funguje lépe a lépe, díky tomu jsem mohl zajet některé opravdu konkurenceschopné časy. Pak se na trati objevil safety car, čehož jsme využili k zastávce a přezuli jsme na měkké pneumatiky. Pak jsem se snažil vybojovat nějaké pozice, ale bylo velmi obtížné bojovat s Toro Rosso, byli neuvěřitelně rychlý na rovinkách. Dokázal jsem se dostat pouze před Buemiho a získat tak jednu pozici. Z dvaadvacátého místa na startu dojet na dvanácté příčce, je celkem motivující a pozitivní, jsem spokojený s výsledkem i výkonem.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Až do nehody to byl dobrý závod, byl jsem schopný bojovat s mnoha vozy. Volba pneumatik byla obtížná, ale ve střední části jsem byl schopen zajet dost rychlé časy. Bohužel jsem během celého závodu zápasil s brzdami, nakonec se s vozem něco stalo a ve druhé zatáčce jsem nedokázal přinutit vůz najet na vnitřek, místo toho jsem jel rovně proti bariéře. Musíme celou věc analyzovat, abychom zjistili, co se vlastně stalo a byli si naprosto jisti všemi okolnostmi. Po nehodě se cítím dobře a teď se už těším na závod v Abu Zabi, kde jak doufám, se vrátíme do boje s Williamsem.

Otmar Szafnauer, provozní ředitel
Za prvé bych chtěl poblahopřát Red Bullu, k zisku jejich prvnímu poháru konstruktérů. Z našeho pohledu, věděli jsme, že to bude těžký závod a získat dvanáctou příčku vzhledem k našim startovním pozicím je docela dobrý výkon. Adrian znovu dokázal, že máme dobré závodní tempo a Tonio, až do nehody, zajížděl skvělé časy na kolo, které by stačili na první desítku. Naštěstí se mu nic nestalo a je v pořádku, musíme zjistit, jaké byly příčiny té nehody. Další závod je již brzy a i když to bude těžký týden s přesunem, budeme p okračovat v boji až do konce.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 18.
Byl to dobrý závod, dosáhli jsme pravděpodobně to nejlepší, v co jsme za těchto podmínek dnes mohli doufat. Podařil se mi start a hned jsem předjel Tima, což mě dostalo do dobré pozice pro zbytek odpoledne. Užil jsem si to tam – měl jsem dobrý souboj s Jarnem a Timem po docela velkou část závodu. Jak jsme se blížili ke konci, Jarno byl velmi blízko, takže jsem se musel snažit neudělat žádné chyby a mohli jsme tak přivézt oba vozy do cíle. Důležité dnes je to, že jsme jen jeden závod od celkově desátého místa, jehož udržení je cílem pro příští víkend v Abú Zabí.

Jarno Trulli, 19.
Další velmi pozitivní výsledek pro tým, jsem opravdu šťastný, že jsem dojel do konce závodu. Měl jsem znovu drobný hydraulický problém, ale kluci to dobrou práci v garáži zvládli a ke konci jsem mohl tlačit na Heikkiho a skončit těsně za ním.

Start se mi moc nepovedl, hodně jsem protočil kola, ale brzy jsem mohl útočit na Tima, a jakmile jsem si začal připravovat útok, zajel do boxů a já jsem po zastávkách vyjel před ním. Pak jsem se držel Heikkiho, měli jsme hodně pohodlnou jízdu až do cíle.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Excelentní závod pro nás po dobrém víkendu. Gratuluji Red Bullu k dnešnímu zisku jejich prvního titulu v šampionátu konstruktérů!

Pro nás to byl učebnicový závod. Heikki výborně odstartoval a hned se dostal před Tima, Jarnovi se to podařilo o několik kol později. Poté jsme byli schopni poodjet nejbližším soupeřům a udržet si pozici na trati až do konce. Byl to velmi profesionálně zvládnutý závod od celého týmu, opět nás to o něco přiblížilo desáté příčce, budeme se tedy snažit předvést tuto výkonnost v Abú Zabí a zopakovat to v posledním závodu.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Nebyl to příliš vzrušující závod. Měl jsem docela dobrý start, ale bohužel udělal Petrov chybu v zatáčce číslo dva, kde jsem musel zpomalit, což umožnilo Kovalainenovi předjet mě po vnější straně. Snažil jsem se Kovalainena sledovat, ale neměli jsme dostatečné tempo. Nebyli jsme zde dostatečně rychlý a je zklamáním, že jsme dokončili za nimi na 20. pozici. Brzo jsme přezuli na výhodnější pneumatiky, což znamenalo nutnost vydržet na nich po 53 kol. Vzhlížíme k Abú Zabí a doufám, že budeme moci konec sezóny zakončit vysoko.

Lucas di Grassi, nedokončil
Opravdu jsem si užil fantastickou atmosféru v Interlagosu. Brazilští fanoušci byli neuvěřitelní, tribuny byly plné a byl to úžasný zážitek. Bohužel závod nešel přesně podle plánu. Měli jsme brzký mechanický problém, který se neustále zhoršoval. Museli jsem zastavit a prozkoumat to, protože bylo stále těžší a těžší auto řídit. Uvědomili jsem si však, že problém jde zastavit a to bylo také to, co jsem udělali, ale vše co jsme pak mohli dělat bylo dovézt auto do cíle. Doufám, že závod v Abú Zabí bude lepší a budu na to tlačit, abychom zakončili sezónu dobře.

John Booth, šéf týmu
Dnešní den byl zklamáním. Možná jsme zvolili včera příliš mokré nastavení, přesto jsme neměli dostatečné tempo na souboj s naší bezprostřední konkurencí. Lucas měl problémy s zadním odpružením, které jsme byli schopni korigovat, ale stálo ho to mnoho času, což je o to větší zklamání, protože se jednalo o jeho domácí závod. Timo dostal z auta maximum, ale bohužel to prostě nebyl náš den. Doufáme, že příští víkend v Abu Dhabi, budeme mít lepší závod.

 

HRT

Bruno Senna, 21.
Měli jsem úspěšní závod a dokončili hned za dalšími novými týmy. Jsem velmi spokojený s výsledkem, kterého jsem mohl dosáhnou při svém prvním závodě v Brazílii. Byl to dobrý pocit před závodem, kdy dav skandoval a dal mi dost energie na 71 kol. Jsem velmi vděčný za podporu fanoušků a dobrou práci týmu. Teď už se těším na poslední závod sezóny v Abú Zabí a doufám, že znovu půjde vše dobře.

Christian Klien, 22.
Bohužel jsem zastavil při cestě na startovní rošt, kvůli problémům s tlakem paliva.  Ale mechanici odvedli velmi dobrou práci a podařilo se jim opravit auto a mohl jsem po čtyřech kolech vyjet na okruh. Závod byl pro nás testem a možností odjet nějaký ten kilometr. Časy na kolo byly dobré a tak jsme mohli držet krok s tempem ostatních nových týmů. Vzhledem k problémům na začátku jsem měl více paliva ve voze, ale mohl jsem dokončit závod s konstantními časy na kolo. Jsem šťastný z toho, že jsem po Singapuru mohl znovu dokončit závod a chci poděkovat týmu, za tuto příležitost a skvělou práci během víkendu.

Colin Kolles, šéf týmu
Předvedli jsem nečekaně dobrý závod. Snadno bychom mohli držet krok s ostatními novými týmy. Christian Klien měl smůlu, když ho potkal problém s tlakem paliva při cestě na startovní rošt a musel auto zastavit na výjezdu z boxové uličky. Chci poděkovat mechanikům, kteří pomohli dostat auto zpět na trať během pouhých čtyř kol. Bruno Senna předvedl dobrý výkon během jeho domácí Grand Prix a skončil těsně za dalšími novými týmy. My se nyní zaměříme na finále sezóny v Abú Zabí a doufáme, že dosáhneme dobrého výsledku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy