Moderní formule 1 je významně ovlivněna érou simulátorů. Inženýři začali využívat počítačové techniky nejen jako administrativního pomocníka, nebo k zadávaní složitých dat používaných ke složitým výpočtům. Dnes je role počítačů v týmu naprosto nepostradatelná, používají se k analýzám různých aerodynamických a mechanických řešení, které se následně aplikují na voze. Vývoj došel až tak daleko, že jezdci mají možnost testovat na různých okruzích, studovat telemetrii a vyzkoušet si tak bezprostřední reakce, které mají svou váhu při vývoji vozu.
Tím týmem, který s předstihem pochopil obrovské možnosti, byl McLaren, investoval 40 milionu dolarů, aby ve Wokingu vytvořil systém, který používá stejnou technologii jako British Aerospace. Simulátor McLarenu je složený z monokoku v měřítku 1:1 před kterým je instalována obrovská zakřivená plasmová obrazovka. Celé je to namontované na hexapod široký patnáct metrů a dlouhý téměř dvacet metrů: to z toho důvodu, aby bylo možno simulovat opravdu reálné pohyby vozu.
Dalším známým simulátorem je ten stáje Williams. I když stál jen desetinu toho z McLarenu, tým Franka Williamse investoval s úspěchem do technologie, která pomáhá jezdcům seznámit se s tratí. V následujícím videu nás Mark Blundel vysvětlí, jak simulátor Williamsu funguje.
Nejznámějším simulátorem je ten, který vlastní tým Red Bull. Tým z Milton Keynes ve skuečnosti vydal celou sérii videí, aby propagoval své piloty a svou značku. V následujícím videu si prostřednictvím Marka Webbera představíme jak dynamický simulátor Red Bullu funguje.
A malé týmy? Je asi nemyslitelné, aby se malé týmy pouštěli do budování vlastních simulátorů. A tak se tyto týmy svěřují do rukou Wirth Research, společnosti Nicka Whirteho, která poskytuje standardní systémy dynamické simulace. V dalším videu, realizovaném Jamesem Allenem, navštívíme Virgin Racing, abychom zjistil více informací o simulátoru With Research.