V garáži McLarenu se stále pilně pracovalo na voze Lewise Hamiltona, který dopoledne havaroval a zdemoloval jeho levou přední část. Jenson Button také tvrdě projel ve smyku přes obrubník, obešlo se to ale bez vážnějších následků. S vylepšeným vozem MP4-25 však úřadující mistr světa nebyl příliš spokojený.
Tým má i pro závěr letošní sezóny agresivní vývojový plán. Přivezl s sebou krom upraveného předního křídla také zcela nové zadní křídlo s pozměněným systémem pro oddělování proudu vzduchu. F-kanál neústí do horní klapky, ale nově do hlavního profilu.
Jako první v Japonsku odpoledne vyrazili na trať Jaime Alguersuari s Kamujem Kobajašim. Vettel při tom nacvičoval na konci boxové uličky starty a po chvilce dvojici následoval.
Virgin jakožto jediný z nováčků přivezl do Japonska nové díly
Šéf Virginu John Booth reportérovi BBC sděluje, že by chtěli být příští rok o 1 - 2 vteřiny rychlejší a pravidelně postupovat do druhé části kvalifikace.
První metu stanovil Alguersuari - 1:35,875, hned po něm Liuzzi - 1:36,209 a během dalších dvou minut přidal čas i Heidfeld -1:35,053 min.
V úvodu jezdily velmi dobře Renaulty: Vitalij Petrov byl druhý (1:33,305) a Kubica pátý (1:33,547). Do čela šel po 10 min Fernando Alonso - 1:33,119 min. Button byl šestý (1:33,523), vůz jeho kolegy se stále opravoval.
Po dalších 8 min Ferrari na čele vystřídal Red Bull Marka Webbera (1:32,574), a s postupem Sebastiana Vettela na třetí místo se i druhý trénink začal nést v rytmu rakouské stáje. Tito dva piloti se pak přetahovali o průběžnou první příčku, před zajetím do boxů byl Sebastian o 0,364 vteřiny rychlejší.
Po 30 minutách bylo pořadí následující:
1. Vettel 1:32,210
2. Webber + 0,364
3. Alonso + 0,909
4. Petrov + 1,025
5. Schumacher + 1,089
6. Massa + 1,125
7. Kubica + 1,132
8. Hülkenberg + 1,160
9. Button + 1,313
10. Barrichello + 1,354
Kubica na chvíli navštívil štěrkovou zónu v zatáčce Dunlop, zatímco ke svým druhým delším jízdám na tvrdší sadě pneumatiky vyjela obě Ferrari. Týmy se připravují na závod.
Prvním pilotem, který nasadil měkčí sadu, je Petrov. Pomohlo mu to vylepšit si svůj čas (1:32,703) a posouvá se na třetí místo.
Nespokojený Rosberg vystoupil z vozu kvůli problémům se svou helmou a rádiem. Mercedes do Suzuky nepřivezl nic nového, zatímco Force India přivezla nový difuzor, který by měl ve spolupráci s výfuky u podlahy pomoci k vyššímu přítlaku na zádi. Během prvního tréninku s ním jezdil pouze Sutil, nyní je na obou vozech.
Bruno Senna si v polovině vedl velmi dobře na měkčí sadě pneumatik - jeho HRT figurovalo na 19. pozici jako druhé nejlepší auto z nováčků - před oběma Lotusy, s půlvteřinovou ztrátou na Glocka.
Pořadí po 60 minutách:
1. Vettel 1:31,712
2. Webber + 0,148
3. Massa + 0,807
4. Alonso + 0,791
5. Button + 0,821
6. Petrov + 0,991
7. Schumacher + 1,119
Hamilton po hodině stále postával v garáži a čekal na dokončení oprav svého vozu. Kubica jde na 3. místo časem 1:32,200, na čele se však stále s náskokem přetahovalo duo Red Bullu, jejich průjezd esíčky v první části okruhu byl špičkový, RB6ka zde generuje obrovský přítlak.
Alonso pro získání představy o závodní rychlosti Ferrari vyjíždí 15 min před koncem na měkčí sadě, ale s větším množstvím paliva. Schumacher je příliš rychlý v Denger, kde měli dopoledne problémy oba McLareny, podařilo se mu naštěstí dostatečně zpomalit mimo vozovky a vyhnout se bariérám.
Hamilton vyráží na trať až 9 min před koncem druhého tréninku na měkčí směsi. Na svou chybu může doplatit, protože na sobotu hlásí meteorologové v Suzuce tropické bouřky, příliš si suchou trať před závodem neosahá. Svým prvním měřeným kolem (1:34,542) se posouvá na 18. příčku.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti naměřené na rovince za zatáčkou 130R: 1. Petrov - 306 km/hod, 2. Kubica - 305, 3. Sutil - 302, 4. Jamamoto - 301, 5. Schumacher - 301, 6. Liuzzi - 301.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:31,465 |
2. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,395 |
3. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,735 |
4. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,897 |
5. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,054 |
6. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,068 |
7. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,238 |
8. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,366 |
9. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1,377 |
10. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1,386 |
11. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,415 |
12. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 2,006 |
13. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,016 |
14. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,099 |
15. | 22 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | + 2,232 |
16. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 2,540 |
17. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 2,590 |
18. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,845 |
19. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 4,630 |
20. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 4,868 |
21. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 5,165 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 5,369 |
23. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 5,887 |
24. | 21 | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | + 6,366 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ