Alonso s nejrychlejším časem také v boxech, Massa s nejdelším stintem

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak si vedli mechanici při přezouvání svých pilotů během Velké ceny Singapuru, v níž došlo dvakrát i na výjezd safety-caru?

Fernando Alonso nejen, že včera završil grand slam (vítězství v kvalifikaci, nejrychlejší kolo, vítězství v závodě způsobem start - cíl), ale přidal i nejrychlejší zastávku - big bang! Ferrari ovládlo Singapur - jeho mechanici zvládli svého pilota odbavit v nejkratším čase - za 4,1 vteřiny.

Téměř stejně dlouho to tentokrát trvalo i Williamsu v případě Rubense Barrichella, Red Bullu při Vettelově zastavení - Němec ovšem měl velmi špatný výjezd - a McLarenu, jehož personál musel ze židlí vstávat kvůli předčasné havárii Lewise Hamiltona pouze jednou.

Ferrari zvládlo velmi dobře svou práci i během přezouvání Felipeho Massy - 4,3 vteřiny. Za tuto dobu zvládli u Mercedesu odbavit také Nica Rosberga.

Nad nepřesnými údaji v grafice televizní grafice jsem si již zvykl mávat rukou (ne, Buttonova zastávka opravdu netrvala o půl vteřiny rychleji), tentokrát má však velký vroubek FIA za oficiální údaje prezentované v rámci svého přehledu zastávek. Krom toho, že u některých pilotů pár zastávek chybí, zcela z něj vypadli Vitalij Petrov, Nico Hülkenberg a Adrian Sutil. Chybějící data jsem se proto snažil pracně rekonstruovat z televizních záznamů (proto nemusí být na setiny přesné).

Jedenáct pilotů včera stavělo jedenkrát, pouze čtyři (Di Grassi, Kovalainen, Kubica, Schumacher) neplánovaně dvakrát, Sébastien Buemi dokonce třikrát.

Nejdéle na super-měkké (option) sadě vydrželi Barrichello s Kubicou - celých úvodních 32 okruhů. Na střední toho nejvíce zvládl Felipe Massa, jenž jel přezout tak brzy, jak jen to po startu šlo. Na této tvrdší z nabízených hladkých směsí pak vydržel kroužit až do konce závodů, čímž si vyjel (i díky penalizacím dvou soupeřů) ze samotného chvostu startovní pole výborné bodované osmé místo.

Na středě tvrdé směsi vydrželi dlouho také piloti, kteří stavěli během prvního výjezdu safety-caru: Alguersuari, Hülkenberg, Petrov, Webber a Sutil - celkem 58 kol.

Pouze tři závodníci startovali do Velké ceny Singapuru na střední směsi: Glock, Heidfeld a Liuzzi. Žádný z nich však do cíle nedojel, proto nejsou v přehledu klasifikovaných pilotů uvedení. Zbytek pole začínal na super-měkké sadě pneumatik.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy