Prohlášení týmů po závodě

Webber, Mark | foto: Bridgestone

SINGAPUR - Jak dnešní Velkou cenu viděli její protagonisté a další významní představitelé týmů?

FERRARI

Fernando Alonso, 1.
Stále je to velmi těsné. Všech pět uchazečů o titul má více či méně podobné šance. Mark má o něco větší náskok, nebude mít pocit, že víkend dopadl špatně. My ostatní se musíme snažit dohnat, co se dá. Uděláme, co bude v našich silách. Nevíme, jestli to bude stačit na zisk titulu v Abú Zabí, ale můžete si být jistí, že budeme bojovat do konce. V následujících čtyřech závodech může každý z nás vyhrát dva nebo tři po sobě jdoucí závody a vybudovat si dobrou pozici, ale když uděláte chybu, můžete se odepsat z mistrovství. Musíme si udržet soustředěnost - snad to zvládneme bez chyb a snad se nám v Japonsku bude dařit stejně.

Byl to těžký závod. To jsme věděli, už než jsme přijeli. Singapur je se dvěma hodinami ve vlhku v městských ulicích fyzicky nejnáročnější závod sezóny. Tohle vítězství znamená hodně. Víme, že Singapur je unikátní trať a potvrdilo se, že auto funguje dobře. Zdá se, že budeme konkurenceschopní na jakékoli trati. Skvělá práce továrny a týmu, který dokáže vždy získat sto procent potenciálu. Forza Ferrari!

Felipe Massa, 8. (po penalizacích soupeřů)
Byl to pro mě hodně těžký závod, po všech těch potížích ve včerejší kvalifikaci. Zvolili jsme strategii, kterou použil Fernando v Monaku, doufal jsem, že nám pomůže případný výjezd Safety caru, ten ale na trať vyjel hodně brzy. Nemohl jsem se tak dostat před více soupeřů, navíc jsem pak uvízl v závěsu za Sutilem a Hulkenberg, pokud by k tomu došlo o dvě, tři kola později, mohl jsem získat další dvě nebo tři místa a mohl to být úplně jiný závod.

Auto nejelo tak špatně, vzhledem k tomu, že jsem jel na tvrdé sadě pneumatik: ke konci se situace zhoršila, cítil jsem silné opotřebení pneumatik a to byl i důvod, proč mě předjel Kubica tak snadno. Můžu jen říci, že jsem měl dnes radost z ? ízení svého vozu, i přesto, že jsem byl často zaseknutý za jiným vozem. Měl jsem nový motor a teď mi zbývají tři, které už mají něco odjeto, pro poslední čtyři závody sezony. Doufám , že budu mít více štěstí v dalších závodech, než jsem měl v tomto víkendu.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Je to výjimečný výsledek, a to díky Fernandovi, který znovu dokázal, co je po psychické a jezdecké stránce zač. První a nejdůležitější dílek téhle skládačky bylo zajištění pole position. Kdybychom nestartovali z prvního místa, bylo by pravděpodobně nemožné předjet Red Bull, který se dnes na trati ukázal být velmi silný, hlavně ve druhé polovině závodu.

Kvalifikace byla klíčem, tentokrát v negativním smyslu, i pro Felipeho závod. Deváté místo není výsledek, který by odpovídal potenciálu jeho nebo vozu, ale startovat jako poslední - těžko by dokázal zajet lépe na trati, kde je předjíždění tak těžké. Tým doplnil výkon jezdce, pracoval perfektně na zvládnutí všech klíčových momentů a velkou zásluhu na vítězství mají všichni v Maranellu, kteří dali všechno do toho, aby dostali F10 na tuhle úroveň.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Snažil jsem se ho donutit k chybě, ale žádnou neudělal. Zde je předjíždění obtížné, bylo by to hodně riskantní. Získali jsme dobré body. Nejdůležitější je, že naše auto bylo po celý víkend konkurenceschopné. Trošku nám scházelo včera, stejně co dnes. V šampionátu pilotů je všechno otevřené.

Podařil se nám start. Neprávem jsme byli v minulosti za to kritizování, bylo dobré přijet na okruh se správným nastavením auta, oběma se nám start podařil.

Kdokoliv z prvních pěti pilotů má stále velmi dobrou šanci na titul. Věci se mohou velmi rychle změnit – jen se podívejte na Fernanda. Lidé ho již dvakrát odepisovali a je zpět. Když vyhrajete jeden či dva závody, jste znovu ve hře, nejdůležitější je tedy konzistence. Musíme zůstat nohama při zemi a podávat co nejlepší výkony.

Mark Webber, 3.
Ze třetího místa mám opravdu radost. Pro mě to byl těžký víkend, možná nejtěžší z celé sezóny. O víkendu jsem se necítil dvakrát nejlíp, takže jsem spokojený, jak závod dopadl. Bylo snadné panikařit a dělat si starosti ze ztrácení času jízdou za ostatními. Když jsem dnes ráno vstával z postele, třetí místo bych bral.

Lewis byl určitě o něco přede mnou, ale je to podobné situaci mezi Lewisem a Felipem z minulého závodu. Felipe zřejmě nevěděl, že tam Lewis je. Lewis byl o dost za ním. Tohle se někdy může stát, brzdíme úplně na limitu.

Samozřejmě to bylo neskutečně těsné, nesrazili jsme se tak tvrdě, ale možná dost na to, aby nás to oba vyřadilo ze závodu. Naštěstí jsem mohl pokračovat.

Christian Horner, šéf týmu
V první řadě to byl fantastický výkon týmu, který vynesl dvojité pódium. Oba piloti dnes odjeli excelentní závod. Udělali jsme na začátku chytré rozhodnutí nechat Marka za autem, které udávalo tempo, což znamenalo dlouhý stint na tvrdší směsi. Zvládl to díky několika skvělým předjížděcím manévrům a měl výborné tempo. Incident s Lewisem Hamiltonem byl závodní.

Zdá se, že to zavinil vůz o kolo zpět, který Marka zpomalil a dovolil Lewisovi ho předjet. Zmáčknul Marka moc, takže neměl kudy projet zatáčku a došlo ke kontaktu. Sebastian skvěle odstartoval a dotíral na Fernanda celé dvě hodiny. Tady v Singapuru je moc, moc těžké předjíždět a on pro tomu dal úplně všechno. Chystali jsme se je překvapit, ale Ferrari nás bohužel odhalilo, takže jsme je museli předjet na trati. Sebastian na Fernanda tlačil až do šachovnicové vlajky. Je to skvělý týmový výsledek na jednom z nejtěžších okruhů v kalendáři. Navýšili jsme svůj náskok v poháru konstruktérů a Mark svůj v poháru jezdců, Sebastian se mu také přiblížil.

Je to pozitivní víkend, gratuluji týmu, který tomu věnoval nekonečné hodiny na okruhu a spoustu tvrdé práce v továrně.

 

MCLAREN

Jenson Button, 4.
Na začátku jsem si řekl, že budu opatrný na zadní pneumatiky, protože jsme o víkendu viděli, jak rychle odcházejí. Myslím, že mi to pomáhalo na konci prvního stintu, když jsem se dotahoval na Lewise. Na tvrdší směsi jsem měl stejné potíže se stabilitou zádi. Neschopnost konkurovat Red Bullu, který měl o třicet kol starší pneumatiky, ukázala, že tu dnes byli hodně rychlí.

Věděli jsme ale, že tohle je okruh, kde budou rychlí a který pro nás možná bude těžký, takže jedu do Japonska dost spokojený. Budeme mít v Suzuce velkou změnu. Je to díl, který jsme chtěli použít už teď o víkendu, ale kvůli spolehlivosti jsme nemohli. Společně s úpravami plánovanými do Suzuky by to mohlo být naše eso v rukávu. Mé naděje na titul trochu pošramotil Mark, který dojel přede mnou, ale bodový rozdíl je pouze počet bodů přidělovaný za jedno vítězství. Na tom se ukazuje, že je hodně co ztratit. Jeden špatný závod vás může stát spoustu bodů.

Lewis Hamilton, nedokončil
Pořád nevím přesně, co se mezi mnou a Markem stalo. Ale z mého pohledu udělal chybu a zůstal viset za auty o kolo zpět, takže jsem byl v pozici ho předjet. Byl jsem na vnějšku v nájezdu do sedmé zatáčky, on byl v mém mrtvém úhlu, těsně za mnou. Myslel jsem si ale, že už jsem ho dostatečně předjel. Brzdil jsem, zatočil a snažil se nechat mu dost místa na vnitřku.

Jediné co vím je, že jsem dostal defekt, a bylo to. Horší dva závody po sobě jsem už letos mít nemohl. Doufám, že já či Jenson se stále budeme moci stát mistry světa.

Máme před sebou pořád čtyři závody. Jsem dvacet bodů za Markem, to je velká mezera, ale nikoliv nepřekonatelná. Zůstanu při zemi a budu doufat v to nejlepší. Nemyslím teď přímo na pohár jezdců, prostě se budu snažit užít si zbytek sezóny. Co se stane, stane se. Budu ale bojovat až do konce, protože jinak to neumím.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson odjel pozoruhodně dobrý závod a získal tak dvanáct cenných bodů v boji o titul, měl smůlu, že mu uteklo pódiové umístění o takový kousek.

Lewis jel také skvělý závod. Uznáváme, že má důvod myslet si, že měl smůlu. Jen co předvedl předjížděcí manévr, vyřadilo ho auto ze závodu, které předjel. Ale takové je závodění. Je zklamaný, my všichni jsme, ale stmelíme se a budeme dál bojovat o poháry pro oba jezdce i pohár konstruktérů.

Jsou před námi čtyři velké ceny - čtyři vítězství - a oba naši závodníci jsou kandidáty na titul. Takže ano, pořád jsme na dostřel zisku pohárů pro oba jezdce i pohár konstruktérů, a to je přesně to, čeho chceme dosáhnout. To je smysl Vodafone McLaren Mercedesu.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 5.
Dnes to bylo extrémně těžké, ale dosáhli jsme nejlepšího možného výsledku. Naším cílem v několika posledních závodech bylo dokončit hned za trojicí nejlepších týmů a dnes jsme byli schopni těžit ze včerejších problémů, které měl Filipe během kvalifikace a Lewis v dnešním závodě. Takže je pro náš tým páté místo dobrým a uspokojujícím výsledkem. Mohl jsem v některých místech trochu zatlačit na Jensona. Budeme se snažit zakončit sezónu jako silný tým.

Michael Schumacher, 13.
Nejsem nijak zvlášť šťastný ze svých prvních dnešních zkušeností v Singapuru. Dvakrát jsem se střetl s jinými vozy. Byli to závodní incidenty, kvůli kterým jsem musel stavět v ne zrovna ideálních chvílích, což mi hodně narušilo závod. Měl jsem problém se zadními pneumatikami, které mi dost klouzaly, když jsem projížděl zatáčky. Takže bych asi řekl, že jsem si užil jenom druhou část závodu.

Ross Brawn, šéf týmu
Měli jsme malou výhodu startu z čisté strany a Nico toho využil a získal jedno místo, což bylo bodré. Při prvním výjezdu safety caru jsme zůstali na trati ve chvíli, kdy téměř každé auto za námi jelo do boxů. Stali jsme se lehce zranitelní, ale byl jsem velmi spokojen s naší rychlostí, která nám umožnila kontrolovat situaci. Nico odjel excelentní a konkurenceschopný závod. V některých fázích dokonce tlačil na McLaren-Mercedes. Michael měl mnohem rušnější závod, který ho nenechal vydechnout, on však vytrval do konce závodu. Byla to od týmu velmi dobrá snaha o zlepšení během víkendu a získali jsme další zasloužené body.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 6.
Dnes to byl dobrý závod a dobrá nadílka bodů. Škoda, že jsem ztratil pozici na startu, ale po té co jsem zahřál brzdy, byly časy na kolo dobré a mohl jsem tak bojovat s Kubicou. S výjezdem Safety caru, jsem ztratil hodně na brzdícím účinku, takže bylo dost obtížné udělat jakýkoliv pokrok, než ten jaký se mi podařil. Celkově, ale můžeme být spokojení s naším výkonem po celý víkend.

Nico Hülkenberg, 10. (po penalizaci +20 vteřin)
Kdyby mi někdo nabídl osmé místo a několik bodů po včerejší kvalifikaci, bral bych to! Byl to těžký den, neustále jsem se musel koncentrovat na dlouhý závod v těsném sevření aut téměř po celou délku závodu. Ale jsem spokojený, bojoval jsem ze zadních pozic až ke konečné osmé pozici a že jsem mohl pomoci týmu k posunu v šampionátu.

Sam Michael, technický ředitel
Byl to dobrý bodový zisk, navíc skórovala obě auta. Rubens měl slabší start, takže hned přišel o dvě pozice. Nico skvěle odstartoval a měl dobré i první kolo. S prvním výjezdem Safety caru jsme rozdělily i strategie a fungovalo to pro oba. Nico dokázal bodovat po startu ze zadních pozic. FW32 je postupně silnější a máme v úmyslu pokračovat ve stejném trendu také v Suzuce.

 

RENAULT

Robert Kubica, 7.
Posledních několik kol bylo určitě nejzajímavější části závodu. Inženýři si všimli v datech defektu pravé zadní pneumatiky – musely ho způsobit nějaké úlomky, které prořízly pneumatiku, protože já jsem se mantinelů nedotkl ani jsem nic v kokpitu necítil.

Zastávka mě odsunula ze šesté na třináctou pozici. Měl jsem v následujících kolech pneumatiky v mnohem lepším stavu než vozy přede mnou, stejně to ale nebylo jednoduché v Singapuru předjíždět, takže to byla docela legrace brát jednoho po druhém.

Nakonec jsem se propracoval zpět na sedmé místo, což znamená, že jsme přišli jen o jednu pozici vzhledem k té nejlepší, na níž jsme se odpoledne pohybovali. Pokud by mi někdo řekl, že dnes dojedu s jednou zastávkou navíc sedmý, pak bych to rozhodně bral.

Vitalij Petrov, 11.
Podařil se mi fantastický start, brzy jsem jezdil v závodě na desáté pozici. Zastavili jsme během výjezdu safety-caru a byl jsem prvním pilotem na tvrdší směsi za Webberem, takže to vypadalo docela dobře.

Musím se podívat na video, co se pak stalo s Hülkenbergem a proč mě v sedmé zatáčce vytlačil – jeho manévr mě každopádně stál tři místa. Pak jsem uvízl za Massou, ve vláčku seřazeném za Force Indií. Předjíždět se nedalo, protože jsme všichni přezuli ve stejnou dobu.

Byl to těžký závod, štěstí mě však opustilo už ve včerejší kvalifikaci. Doufám, že se mi začne v Suzuce opět dařit a budu moci podávat během víkendu v kvalifikaci i v závodě konzistentní výkony.

Rémi Taffin, šéf oddělení motorů
Byl to dnes obtížný závod pro oba vozy. Robertovi i Vitalijovi se podařily velmi dobré starty a byli ve slibných pozicích v úvodních fázích, ale nakonec jsme určitě na naše soupeře v šampionátu ztratili.

Co se týče motorů, byl to velmi jednoduchý závod. Teploty byly pod kontrolou a neměli jsme problém s tím, že bychom na to po celou dobu nemohli pořádně tlačit. Byl to pro oba motory druhý závod a dle plánu je již znovu nepoužijeme.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 9. (po penalizaci +20 vteřin)
Dnes to byl vskutku těžký závod, jezdit v tom horku a vlhkosti celý den, navíc jsem měl za sebou po celou dobu nějaké auto. Po startu z patnáctého místa jsme zřejmě dosáhli maxima. Jedná se o fantastický výsledek, obzvláště po včerejším zklamání.

Už dříve jsem řekl, že je důležité získávat každý bod, abychom se udrželi před Williamsem v šampionátu konstruktérů. Proto jsem se tak moc snažil udržet Hülkenberga za sebou – každý bod je důležitý.

Nyní míříme do Suzuky, jedné z mých oblíbených tratí, kde se pokusím udělat to nejlepší a na tratích do konce sezóny nechávat všechno.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Bylo to těžké první kolo. Měl jsem dobrý start a zkoušel jsem předjet Heidfelda, který projel sedmou zatáčku rovně po boku Adriana. Držel jsem si svou stopu, ale oba mi do ní vyjeli a vytlačili mě na zeď. Měl jsem nějaký kontakt s Heidfeldem a poškodil jsem si trochu přední křídlo a pak jsem si musel také ulomit zadní zavěšení, protože v následujícím kole mi záď úplně ustřelila.

Je to opravdu zklamání, protože vzhledem k tomu, jak se závod vyvíjel, mohli jsme na tom dnes být v cíli dobře. No nic, jedeme teď do Japonska, kde bychom mohli mít mnohem lepší závod.

Vijay Mallya, šéf týmu
Věděli jsme, že nám Singapur nebude sedět stejně jako ostatní tratě, ale dnes jsme získali nejlepší výsledek, jaký jsme mohli. Dostali jsme se opět zpátky na body – každý jeden se v této fázi šampionátu počítá.

Adrian jel skvělý závod, držel za sebou na hodně sjetých pneumatikách celou řadu vozů, a osmou pozicí si zasloužil. Tonio žel musel brzy po závodním incidentu odstoupit.
Vzhledem k naší včerejší kvalifikaci je bodované umístění uspokojující, nyní se můžeme přesunout na okruhy, které by nám měly více vyhovovat.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 12.
Jsem spokojený, že jsem závod dokončil, Ale abych byl upřímný, byl to asi nejnudnější závod mé kariéry. Byl jsem zablokovaný ve vlaku vozů, nedalo se s tím prakticky nic dělat. Dnes jsme měli dobrou šanci na bodové umístění, v kvalifikaci jsem získal jedenácté místo, ale všechno se pokazilo ještě před startem, unikla nám kapalina z chladicího systému, proto jsem musel startovat z boxové uličky.

V tento okamžik se rozplynula veškerá naděje na dobré umístění. Alespoň se mi podařily tři předjížděcí manévry. Z pozitivního hlediska, si myslím, že naše auto se zlepšilo po stránce výkonu, nebylo špatné začít z  posledního místa a dokončit na dvanáctém.

Sébastien Buemi, 14.
Byl to hodně těžký závod, hodně o nedotáčivosti. Dobře jsem odstartoval, ale v úvodním kole jsem měl kontakt s Kobajašim, asi tam došlo k nějakému poškození, protože od toho okamžiku jsem trpěl ještě více. Proto jsme se rozhodli pro výměnu předního křídla, abychom získali jistotu, zároveň jsme vyměnili pneumatiky. Z boxu jsem se zařadil hned za Petrova a téměř celý závod jsem pak absolvoval za ním.

Později jsem musel do boxů znovu, tentokrát to byl hydraulický systém a znovu výměna pneumatik, které mi pomohli předjet Jaimeho a znovu se dotáhnout na Petrova. Snažil jsem se dostat před něj, ale nepodařilo se mi to, naopak mě předjel Kubica, který byl na čerstvých pneumatikách. Musel jsem znovu do boxu pro měkké pneumatiky, na kterých jsem zajížděl lepší časy na kolo. Jsem zklamaný, protože si myslím, že za normálních okolností jsem měl na to byt na desátém místě. Nicméně, vůz se všeobecně zlepšil, což je povzbuzující pro další závody.

Franz Tost
Bohužel, během kvalifikace jsme zjistili, že na Jaimeho voze dochází k uniku kapaliny v chladicím systému, nebyly jsme schopni to opravit před uzavřením boxové uličky, musel proto startovat z ní. Byla to ostuda, poté co zajel svou nejlepší kvalifikaci sezony. Nakonec odjel závod velmi dobře.

Pokud jde o Sébastiena, nahlásil nám, že by mohl mít problém s předním křídlem, poté co měl kontakt s jiným vozem. Proto jsme ho zavolali do boxu hned v počátku výjezdu Safety caru, vyměnili jsme pneumatiky a nos vozu. Později se nedokázal dostat přes Petrova, tak jsme ho zavolali na výměnu pneumatik znovu, dokázal se dostat před týmového kolegu. Dokázal se dotáhnout na Petrova, ale když je všechny předjel Kubica na nových pneumatikách, povolali jsme Buemiho k další výměně, s nadějí, že mu to přinese výkonnostní výhodu, ale strategie nefungovala.

Celkově jsme pomýšleli na lepší výsledek, protože auto fungovalo dobře po celý víkend. Bohužel, dnes večer nám různé okolnosti nedovolili dostat se na bodované pozice.

 

VIRGIN

Lucas di Grassi, 15.
Celkově velmi dobrý výsledek a osobně jsem dosáhl svého cíle, který jsem si do Singapuru dal. Pro zastávku jsem se rozhodl během prvního výjezdu Safety caru, bohužel nám nepřálo štěstí při jeho druhém výjezdu, ztratili jsme tak hodně času. Pak jsem se zaměřil na udržení výsledku až do cíle. Vůz se choval stále lépe a zlepšoval se i můj čas na kolo, takže s dnešním výkonem jsem celkově spokojený.

Timo Glock, nedokončil
Měl jsem docela dobrý začátek závodu, ale oba vozy Lotus se přede mě dokázali dostat. Pak jsem byl schopný získat Trulliho pozici v sedmé zatáčce, také se mi dařilo vyvíjet tlak na Kovalainena. Během výjezdu Safety caru jsme zůstali na trati, tím jsem se dostal až na desátou pozici. Zůstal jsem tak po několik kol před ostatními, ale když mě pak předjel Sutil, neměl jsem již šanci ostatní za sebou udržet.

Po zastávce jsem se nedokázal vrátit dostatečně rychle do rytmu, protože jsem měl špinavé pneumatiky, jak jsem musel uhýbat. Při druhém výjezdu safety-caru jsem měl jednoduše smůlu. Musel jsem pro nové pneumatiky a pak jsem uvízl za ním. Nakonec několik kol před cílem přišel problém s  hydraulikou a závod tak pro nás skončil. Takže teď se těším na příští závod v Japonsku, kam přivezeme větší baliček změn, který by nám měl hodně pomoci.

John Booth, šéf týmu
Lucas, odvedl skvělou práci, dovezl vůz do cíle a byl nejlepší z nových týmu. Také se mu podařilo zajet nejrychlejší kolo z nových týmů. S Timem jsme zkusili jinou strategii, pokračoval dál na první sadě pneumatik a zůstat tak na trati během prvního výjezdu Safety caru. Dařilo se mu bojovat s týmy ze středu pole, ale potkala ho smůla v podobě načasování druhého výjezdu Safety caru. Bohužel na konci závodu ho potkal problém s hydraulikou. Celkově to byl pozitivní víkend a práce celého týmu byla skvělá.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 16.
Takhle jsem si konec závodu zrovna nepředstavoval! Před tím požárem jsem měl vážně dobrou jízdu a auto bylo celou dobu dobré. Patnácté místo bylo na dosah, pak jsme se ale potkali s Buemim na konci závodu. Otočil jsem auto, abych se dostal zpátky na trať, a při tom mi asi praskl uvolňovací tlakový ventil na palivové nádrži. To zřejmě způsobilo požár v hlavním přívodu vzduchu.

Nechtěl jsem zajet do boxů, protože to nebylo bezpečné, zastavil jsem na hlavní rovince. Pár chlapů od Williamsu mi podalo hasicí přístroj, takže jsem ten oheň uhasil sám. Říkal jsem Tonymu a Mikovi, že by mi měli víc platit, když jsem teď i hasičem!

Jarno Trulli, nedokončil
Velmi dobře jsem odstartoval a pěkně jel s Heikkim, pak ale začaly problémy. Hned po prvním výjezdu safety car jsem píchnul, takže jsem musel brzy znovu do boxů. Potom se znovu objevily problémy s hydraulikou, které mě v této sezóně pronásledují. Upřímně řečeno, byl to těžký víkend. Teď ale jedeme do Suzuky a to je trať, na kterou se těším. Snad tam budeme mít trochu víc štěstí.

Tony Fernandes, šéf týmu
Dnešní závod pro nás znamená velký krok kupředu. Na zídce jsme se bavili o poražení Michaela a Buemiho přímým bojem na trati a řekli jsme Heikkimu, aby s nimi bojoval, aby nevolil konzervativní přístup. Kdybychom zvolili bezpečnější strategii, možná by Heikki netrefil Buemiho, ale jsme tu, abychom závodili - a právě to mám na mysli tím velkým krokem vpřed.

Tohle všechno je součást našeho vývoje, ale přijet sem a závodit s Toro Rossem a Mercedesem na konci dost drsného závodu je znakem toho, jak daleko jsme se dostali. Všechny tyhle lekce zúročíme v příští sezóně, může nám to jedině pomoct.

 

SAUBER

Nick Heidfeld, nedokončil
Samozřejmě jsem doufal v lepší výsledek a chtěl jsem dokončit závod. Ale z mého úhlu pohledu Michael brzdil trochu moc pozdě a vyrazil mě ze závodu.

Můj závod byl ale poznamenaný už po startu. Vitantonio Liuzzi mě chtěl předjet z velké vzdálenosti na vnějšku čtvrté zatáčky. Věřil jsem, že brzdil brzy a bohužel jsem do něj narazil. Auto se s chybějící částí zadního křídla řídilo špatně, nastavení také nebylo nejlepší, protože po kvalifikaci nemůžete nic měnit. S tím vším nebyly mé časy v závodu špatné.

Kamuj Kobajaši, nedokončil
Jednoznačně to byla moje chyba. Po předjetí Michaela Schumachera jsem věděl, že musím jet opravdu velmi tvrdě, abych získal bod, jenže pneumatiky už v tu chvíli byly sjeté. V té zatáčce jsem to podcenil a narazil do bariéry. Pak do mě ještě vrazil Bruno Senna. Celkové poškození je dost zlé.

Start byl těsný, ztratil jsem jedno místo vůči Vitalijovi Petrovovi. Proti Marku Webberovi jsem neměl šanci, a tak jsem byl za Michaelem desátý. Mohl jsem jet rychleji, ale neměl jsem šanci ho předjet. Když jsem uviděl příležitost, zaútočil jsem a vyšlo to. Potom jsem, jak už jsem řekl, jel na maximum a narazil do bariéry.

Peter Sauber, majitel týmu
Dneska bylo všechno proti nám. Necháme to rychle za sebou a budeme se soustředit na Kamujův domácí závod v Suzuce, který je pro náš tým důležitý.

 

HRT

Christian Klien, nedokončil
Opravdu jsem si užíval návrat do Formule 1, byť ten singapurský by mohl být tím nejobtížnějším. Kvůli vlhkosti a náročnosti okruhu to byl dnes těžký závod. Na začátku se mi podařilo dobře odstartovat, mohl jsem získat několik pozic a byl jsem 18. Rád bych poděkoval celému týmy za jeho skvělou práci za příležitost zazávodit si.

Bruno Senna, nedokončil
Jakmile jsem vyjel ze zatáčky do brzdné zóny, objevily se vlajky. Bylo už ale příliš pozdě na to, abych se mohl vyhnout nehodě. Traťovým komisařům to zkrátka moc dlouho trvalo a já jsem neměl žádnou zprávu o tom, co se děje. Tak už to někdy chodí. Musíme však před Japonskem pokračovat v tvrdé práci.

Colin Kolles, šéf týmu
Byl to smolný víkend, protože jsme nedokončili závod. Věděli jsme, že na této trati se může stát spousta věcí, před rozhodnutím o brzkých zastávkách během výjezdu safety-car jsme byli v dobré pozici. Jeden vůz boural v nešťastném okamžiku, druhý měl ve stejném kole poruchu hydrauliky. Nezbývá než hledět vpřed a myslet na Japonsko, jednu z nejlepších tratí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy