Protože během oběda v Singapuru opět pršelo, dráha byla mokrá, ale do začátku třetího tréninku stihla oschnout, piloti přesto začínali na přechodných pneumatikách. Na kvalifikaci však meteorologové věstí příchod velké bouřky, čeká nás ještě zajímavý podvečer.
V paddocku jinak přes noc panovala pohodová atmosféra. Piloti v "bermudách" ukazovali své tetování - s novinkou na lýtku se pochlubil novinářům Liuzzi; šéf Red Bullu Christian Horner zašel na kafíčko a rozhovor mezi čtyřma očima s Martinem Whitmarshem do motorhomu McLarenu, Ross Brawn ignorujíce vedro si vesele popíjel horký čaj z velkého hrnku; mechanici Red Bullu hovořili o tom, kde že je větší vedro - zde v Singapuru či v Abú Zabí? První jmenované místo většinou vítězilo.
Marku Webberovi přes noc mechanici vyměnili motor, v sobotu použije sedmý nový motor, proto ho žádná penalizace nečeká. Red Bull zde včera vypadal velmi dobře, ve druhém tréninku nejbližšímu soupeři - McLarenu Jensona Buttona - "nařezal" více než jednu vteřinu. Lewis Hamilton poté změnil názor, když prohlásil, že rakouský tým jen těžko porazí. Přitom ještě ve čtvrtek hlásal, že zde bude k poražení.
Rubens Barrichello si po včerejšku pochvaloval novou zadní část podlahy, dobře byl po včerejšku naladěný i Michael Schumacher, jemuž se zde docela dařilo. Fernando Alonso přišel o posledních 20 minut druhého tréninku - po vyjetí z dráhy, zacouvání zpět a snaze zařadit opět první rychlostní stupeň selhal experimentální díl na jeho převodovce a zhasl mu motor.
Jako první se ve 13 hod našeho času na dráze objevil Vitalij Petrov, brzy ho následoval týmový kolega a Lotusy s Virginy.
Jenson Button po instalačním kole ve třetím tréninku
McLaren se opět věnoval porovnávání předních křídel, což je mírně znepokojující vzhledem k tomu, že se jedná o třetí trénink a do kvalifikace zbývají necelé 3 hodiny. Po skončení byl však Lewis velmi spokojený s předním křídlem, které k jeho radosti funguje. Mírně nespokojený byl Jenson Button, na jehož zavěšení začali mechanici pracovat hned po skončení.
Ferrari se rozhodlo nepoužít o víkendu F-kanál, byť Alonso včera s ním byl spokojený.
Hamilton si včera stěžoval také na zatáčku č. 10 a velké obrubníky. Charlie Whiting místo prozkoumal a řekl, že na něm nevidí nic špatného a že existuje nejméně 10 jiných okruhů se stejným typem šikany. Pilotům ale řekl, ať si nestěžují po skončení tréninku u něj, ale až po sezóny s tím, že se na to FIA podívá.
Po instalačních okruzích se toho moc nedělo, většina čekala na to, až trať ještě více oschne, aby mohla jezdit na hladkých pneumatikách. Obrubníky byly stále velmi mokré a zrádné.
Jako první zajel měřené kolo až po 20 min Lucas di Grassi na hladkých pneumatikách - 2:00,831, v dalším kole pak 1:56,339 min. Po něm se do toho pustil i Alguersuari - 1:54,047 a 1:52,703; Petrov - 1:55,649 min; Heidfeld - 1:54,502min. Postupně se k nim přidávali i piloti z top týmů - Robert Kubica (1:52,248 a 1:50,958 min) či piloti Ferrari a McLarenu.
V polovině bylo pořadí následující:
1. Kubica 1:50,428
2. Schumacher + 0,555
3. Buemi + 0,659
4. Massa + 0,917
5. Hülkenberg + 1,249
6. Alguersuari + 1,801
7. Heidfeld + 1,846
8. Liuzzi + 1,972
Až po uplynutí 30 minut dokončili svá první opatrná měřená kola Hamilton (průběžně 10.) a Alonso (6.). Oba byli hodně širocí v zatáčce č. 5. Postupně se ale zlepšovali a Brit šel brzy do čela - 1:49,651, Vettel jel mezitím 1:51,128 min (9.).
Sennovy trampoty
Piloti s tratí bojovali: Senna dostal smyk v problematické šikaně a skončil v opačném směru. Na chvíli vyvěsil žluté vlajky, dokázal se však otočit a pokračovat. Únikovou cestu musel zvolit Mark Webber, ale také se bez poškození vrátil.
Dráha se však zlepšovala a časy začaly klesat: Hülkenberg - 1:49,304; Hamilton 1:49,000; Webber - 1:49,315; Alonso - 1:49,609 a Vettel - 1:49,897 min.
Nejrychlejší čas zajel vloni s Renaultem R29 Fernando Alonso - 1:48,240 min. K této metě se piloti postupně blížili - 15 min před koncem zvládl kolo Vettel za 1:48,350 a na čele měl více než půlvteřinový náskok před Alonsem (+ 0,559), Hamiltonem (+ 0650) a Webberem (+ 0,862 sec).
Ke konci piloti obouvali měkčí směsi a na trati se objevilo všechno, co měla 4 kola. Z nejrychlejšího času se nakonec radoval Sebastian Vettel, za tím skončil Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
U nováčků se projevovali vylepšení u Virginu, když bylo Glock o 0,8 sec rychlejší než Lotusy. O čem přemýšlet má i Bruno Senna, jenž od Christiana Kliena dostal naděleno přes půl vteřiny.
Počty ujetých kol
Nejvyšší dosažené rychlosti na cílové rovince: 1. Kubica - 295 km/hod, 2. Liuzzi - 293, 3. Senna - 292, 4. Sutil - 2291, 5. Hamilton - 291, 6. Hülkenberg - 291.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:48,028 |
2. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,622 |
3. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,972 |
4. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,995 |
5. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,028 |
6. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,184 |
7. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1,276 |
8. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 1,492 |
9. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1,888 |
10. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 1,921 |
11. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,012 |
12. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,025 |
13. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,032 |
14. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 2,039 |
15. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 2,039 |
16. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,840 |
17. | 22 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | + 2,988 |
18. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 2,999 |
19. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 4,312 |
20. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 5,118 |
21. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 5,269 |
22. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 5,653 |
23. | 20 | Christian KLIEN | aut | Hispania Racing F1 Team | + 6,798 |
24. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 7,339 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ