Red Bull opět dává najevo nespokojenost s výkonovým deficitem motoru

gp bahrajnu | foto: Red Bull Racing

Vysokorychlostní okruh v Monze je považovaný za trať pro silné motory. Nikde se pohonné agregáty nemohou blýsknout tak, jako na dlouhých rovinkách Autodromo di Nazionale v Parco di Monza. Red Bullu si při této příležitosti opět posteskl na deficit svého motoru.

Šéfa Red Bullu Christiana Hornera to trápí a v rozhovoru pro Motorsport-Total.com uvedl, že jeho motor Renault je o 30 až 35 koňských sil slabší než Mercedes. Ferrari je pravděpodobně někde mezi tím, o Cosworthu se toho mnoho říct nedá, zvlášť když ho nepoužívá žádná špičková stáj.

"Mercedes nám dodává skutečně skvělé motory, je v tom asi nějaký rozdíl. Ale určitě nemůžeme říct přesné číslo," reagoval Vitantonio Liuzzi, který ve Force India využívá motory Mercedes. Poradce Red Bullu Helmut Marko ale ví své: "Uvedená čísla jsou reálná, udělali jsme k tomu odpovídající simulace."

"Takto to nemůžeme ponechat. Nemůže se stát, že i v letech 2011 a 2012 budeme mít stejné  manko," pokračoval Marko. "Už dva roky máme výkonnostní ztrátu, ale Mercedes je proti vyrovnání motorů, nechce to připustit. Téma má nyní na stole FOTA, ale bez souhlasu Mercedesu s tím asi nic neudělá."


Dá se předpokládat, že za tento stav lobují také lidé z McLarenu a Force India, kteří rovněž využívají stejné motory. A je možné, že na jejich straně je i Ferrari, protože jak se v Monze ukázalo, Italové na tom také nejsou nejhůř.

"Ale vždyť i oni jsou na těchto tratích dobří," reagoval Liuzzi na ztrátu Red Bullu, který prý vůbec nemá tak špatný motor, jak se tvrdí. Helmut Marko to vidí celkem jinak: "Takový Liuzzi ani nepotřebuje větrnou clonu, aby byl rychlý."

"Pracujeme už na motorových pravidlech pro rok 2013. Na to potřebujeme konsenzus dodavatelů. A když bude Mercedes nyní takto přísný, tak si dovedu představit, že Renault potom rovněž nebude akceptovat jejich přání," dodal Marko, který i nadále počítá s dodávkou motorů Renault. Téma odchodu k Mercedesu je minimálně na dva roky uzavřené.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy