V boxech nejrychlejší Red Bull a Ferrari - Alonso děkuje mechanikům

gp maďarska | foto: Red Bull Racing

MONZA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Nejkratší zastávky včera předvedl Red Bull - oba piloty odbavil za necelé 4 vteřiny. V článku se podíváme na to, jak si vedly ostatní týmy, a jaké strategie naordinovali svým pilotům během Velké ceny Itálie

Všichni piloti na Monze plánovali kvůli nízkému opotřebení pneumatik a tvrdším směsím, jež přivezl Bridgestone, pouze jednu zastávku. Škoda, že japonský "obuvník" Formule 1 nezvolil pro tento závod spíše super-měkkou a střední směs - když totiž ta měkčí vydrží bez problému celý závod, jak jsme to viděli v případě Sebastiana Vettela, vzrušující podívané to příliš nepřidá.

Dvakrát z klasifikovaných pilotů nakonec byli v boxech dva piloti: Jaime Alguersuari, jenž si musel odpykat penalizaci za zkrácení si šikany (na rozdíl od nepotrestaného Hülkenberga si ale tolik nepomohl), a Adrian Sutil, jež tam neplánovaně zamířil ještě ve 36. kole kvůli výměně nosu. Ani jeho první zastávka nebyla samozřejmě zamýšlena tak brzy - jenže poté, co ho soupeři vystrčili v prvním kole do kačírku a ocitl se na posledním místě, mu ani nic moc jiného nezbývalo.

Velmi dobře krom Red Bullu zapracovali také mechanici Fernanda Alonsa, kteří mu svým výkonem výrazně pomohli k tomu, že se na trať vrátil před Jensonem Buttonem. Dle televizní grafiky 3,4 vteřiny, v reálu o chloupek pomalejší, ale pořád jasně pod 4 (viz rozdíl v celkovém čase mezi jeho a Vettelovou zastávkou, který stavěl až na konci s podstatně lehčím vozem). Kdo ví, jestli by neměli double, pokud by se jim takto povedla zastávka i u Felipeho Massy, která jim už tolik nevyšla.

Velmi dobře zvládli přezout své piloty u Mercedesu, jak je letos dobrým zvykem. Co je jejich silnou stránkou, je však slabinou u McLarenu - Button se u mechaniků zdržel o 0,6 vteřiny déle než Alonso. Když se k tomu přidal velmi slabé kolo po výjezdu z boxů (out-lap) a dokonalé kole při vjezdu do nich (in-lap) u Alonsa, bylo o změně v pořadí na čele rozhodnuto.

Z pohledu strategií to moc rozmanité nebylo. Všichni piloti krom Petrova a Alguersuariho startovali na měkkých (option) pneumatikách, na nichž mohli díky jejich trvanlivosti odjet i s těžkými vozy velmi dlouhý první stint.

Za zmínku stojí Vettelova zastávka až v posledním kole. Nebýt povinné výměny pneumatik, dojede si na měkčí sadě v pohodě do cíle a možná ještě dále do rodného Heppenheimu v Německu. Podobnou věc plánovali u Renaultu v případě Petrova - ten však na rozdíl od Vettela drtivou část závodu absolvoval na tvrdých (primary) pneumatikách.

Čím později který pilot zajel přezout, tím lépe. Všichni od 14. místa dále stavěli poměrně brzy (17. - 25. kolo), zatímco bodovaní piloti zajížděli do boxů až od 33. kola. Přehled o jednotlivých stintech si můžete udělat ze druhé tabulky.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy