Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

MONZA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; V tomto článku vám přinášíme bezprostřední reakce pilotů a vybraných členů týmu na průběh Velké ceny Itálie.

FERRARI

Fernando Alonso, 1.
Takový výsledek podle mě dodává sebedůvěru a motivaci celému týmu. Budeme i nadále tvrdě pracovat a nevzdáme se, jeden závod nebo špatný závod může změnit v bodování hodně. Tohle byl dobrý víkend, Spa byl špatný víkend. Potřebujeme na posledních pět závodů najít spolehlivost. To bude klíčové.

Teď si potřebujeme užít dnešní noc a příští dva dny, v pondělí a úterý budeme v Maranellu, abychom celému týmu poděkovali. Na myšlenky na šampionát bude čas potom.
Nad zastávkou jsme přemýšleli. Možnosti byly zajet o kolo dřív nebo o kolo později. Museli jsme najít správné řešení ve správnou chvíli. Když jsme viděli Jensona zajíždět, měli jsme jedno kolo na rychlou jízdu a zbytek závisel na mechanicích. Myslím, že kolo bylo průměrné, ale zastávka byla úžasná.

Dnešní vítězství mohu porovnat jedině s prvním místem v mé domácí velké ceně v Barceloně 2006. To byl zvláštní okamžik a tenhle je také. Úžasný pocit.

Felipe Massa, 3.
Nakonec to byl dobrý výsledek. Dost možná jsem měl na startu možnost předjet Fernanda, který ve druhé zatáčce bojoval s Jensonem. V další zatáčce byl ale na vnitřku a při pitstopu odvedl úžasnou práci. Byl Jensonovi o něco blíž a dokázal ho předjet, bylo to těžké. Jenson sice neměl dobré nejvyšší rychlosti, ale nebylo to snadné.

Volba zajet do boxů a vyměnit pneumatiky byla správná. Byl to dobrý závod a výkon auta byl skvělý. Start byl poměrně těžký, stejně jako první a čtvrtá zatáčka. Cítil jsem, že mě Lewis trefil, ale i tak to byl dobrý závod. Je nádherné, když přijdete a přes lidi na hlavní rovince nevidíte asfalt. Být na pódiu je perfektní.

Stefano Domenicali
Vítězství přišlo po týmovém úsilí na konci velmi rušného týdne, který vyvrcholil dnes odpoledne. Stát na pódiu a zpívat hymnu se všemi fanoušky bylo fantastické, byl to pocit, jaký vyvolá husí kůži! Od prvního do posledního kola to byl velice těsný závod a boj s velmi silným soupeřem.

Vítězství přišlo ve správný čas na správném místě. Tahle sezóna nás nepřestává překvapovat, po úpadku ve Spa se mohlo zdát, že je po všem, ale my takhle neuvažovali. Vždycky jsme říkali, že nejsme ti, kdo hází ručník do ringu. Teď je situace v šampionátu znovu otevřená, přestože čelíme velmi silné konkurenci. Dnes v noci si budeme užívat vítězství, abychom zítra ráno začali znovu pracovat a připravovat se na další z finálí, konkrétně na Singapur.

 

MCLAREN

Jenson Button, 2.
Prožili jsme dobrý víkend a dojet jako druhý je skvělý výsledek. Nemyslím si však, že bychom dnes měli stejnou rychlost jako Ferrari. Ale všechno šlo docela dobře, byl jsem s autem dost spokojený.

Start byl dobrý. Fernando mě trochu vytlačil, ale měl jsem dost místa na to, abych se prosmýkl do první zatáčky. Zbytek prvního kola byl hodně těžký, protože ostatní na rovinkách dosahovali mnohem vyšších rychlostí, jelikož jsem jel s vyšším přítlakem, takže bylo náročné udržet je za sebou. Většinu závodu jsem strávil koukáním do zpětných zrcátek, abych se ujišťoval, že Fernando není moc blízko. Je to zde těžké odhadnou, jestli je vůz už přímo za vámi nebo ne. Sledoval jsem televizní obrazovky, abych viděl, o kolik je za mnou. Byl to velký tlak.

Do boxů jsme se rozhodli zajet o jedno kolo dříve než Fernando. Když jsem odtamtud vyjížděl, měl jsem velmi málo přilnavosti na tvrdší směsi. Auto bylo hodně nervózní, což znamená, že pneumatiky nefungují. Bylo to trochu zklamání, že jsem se ocitl v té pozici, kdy jsem viděl Fernanda z boxů vyjíždět před sebou. Chcete to samozřejmě dotáhnout na vrchol, ale získal jsem hodně bodů a myslím, že oba jsme posílili naše naděje v šampionátu. Je to příjemné odjíždět z Evropy s takovým bodovým přídělem.

Lewis Hamilton, nedokončil

Byla to jasně má chyba, jedna z těch věcí, které se vám mohou přihodit, když závodíte a hodně na to tlačíte. Snažil jsem se určitým způsobem nasměrovat svůj vůz a byl příliš blízko Massy. Dotkl se mého kola a poškodil auto. Nemohl jsem s tím nic dělat. Ještě není konec, ale takové dny a chyby, které jsem dnes udělal, vedou k tomu, že přicházíte o titul. Můžu obviňovat pouze sebe.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson dnes odjel vskutku fantastický závod, chladnokrevně a důsledně celé odpoledne zvládal enormní tlak a udržoval si stálý, ale těsný náskok až do zastávky v boxech. Načasování zastávky je vždycky neexaktní věda.

Když jsme ovšem viděli, že Robert (Kubica) zajíždí po přezutí na tvrdší směs okamžitě rychlejší časy, rozhodli jsme se je Jensonovi nazout ihned také. Byla to logická a smysluplná věc. I tak se ale Fernando dokázal vtlačit před něj po své zastávce. Bylo to neskutečně těsné a jsem si jistý, že lidé u obrazovek ani nedýchali, ale v téhle situaci se štěstí přiklonilo na stranu protivníka. To je závodění.

Stejně jako Jenson, i Lewis dobře odstartoval a byl jako obvykle v prvním kole energický. Mnohokrát jsme viděli, že po takovéto charakteristické jednokolové mocné jízdě následovalo srovnatelně bojovné závodění, ale tentokrát se zapletl do něčeho, co bych nazval závodním incidentem. Ale znovu říkám, to je závodění.

Po závodě se mě ptali, proč Lewis nezastavil po tom kontaktu na kraji trati. Odpověděl jsem jim: "Lewis je závodní jezdec a závodníci jedou, dokud jim neodpadnou kola. Doslova." Ani bychom to po něm nechtěli.

 

RED BULL

Mark Webber, 6.
Jako tým jsme nepodali dostatečný výkon. Mohli jsme z toho vytěžit více a získat více bodů, místo toho jsme jen paběrkovali. Je to trochu zklamání, získali jsme však aspoň něco.

Já jsem samozřejmě ztratil spoustu času za Hülkenbergem. V každém druhém kole si krátil šikany. Komisaři s ním odvedli spornou práci – nechali ho být, což bylo zajímavé. Tahle zkrátka vypadal můj závod. Musíte stále využívat maximum z nabízených příležitostí, takže to nebyl zrovna nejlepší den.

Sebastian Vettel, 4.
Naše strategie dnes byla riskantní – když funguje, jste borec, když ne, jste za idiota. Naštěstí to dnes vyšlo a tým odvedl skvělou práci. Měl jsem špatný start a něco jsem ztratil. Pak bylo těžké předjíždět, protože na rovinkách žel nemáme rychlost navíc, museli jsme se tedy prát co nejlépe v zatáčkách.

Kolem 20 kola se něco stalo s mým vozem. Nevím, co to bylo, nějaký zádrhel v autě, naštěstí se to však samo vyřešilo. Přesto jsem tím ztratil kontakt se skupinou přede mnou a závětří, kolem tři či čtyř vteřin. Musel jsem se dostat zpět, byl to těžký souboj. Vozy přede mnou zajely do boxů, takže jsem zůstal na dráze a zkusil je předběhnout takto. Celou dobu jsme sledovali jejich kola a nakonec to klaplo. Získali jsme tedy dobré body a z dneška maximum, což bylo čtvrté místo.

Christian Horner, šéf týmu
Co se týče dnešního výkonu týmu, bylo to skvělé, obzvlášť po obtížných startech a první zatáčce, kde jsme přišli o pozice. Oba piloti odjeli excelentní závod. Myslím, že strategie a zastávky v boxech byly optimální.

Nešťastné dnes bylo zdržení Marka za Hülkenbergem, který podle mě až moc často vyjížděl mimo dráhu. Získali jsme však velmi cenné body. Naším cílem před víkendem bylo minimalizovat škody, odjet s vedením v šampionátu díky Markovi a s navýšením našeho náskoku v šampionátu konstruktérů je více, než jsme čekali.


Radost na stupních vítězů v Monze

MERCEDES

Nico Rosberg, 5.
Páté místo dnes bylo OK, krom toho, že mě v závěru připravil Sebastian o místo. Byla to těžký souboj, jel jsem celý závod naplno: nejprve s Robertem na startu, pak ke konci se Sebastianem. Z našeho vozu jsme tento víkend dostali maximum a další výsledek, kdy jsme oba bodovali, je pro tým dobrý. Navíc je příjemné být v šampionátu jezdců znovu před Robertem.

Michael Schumacher, 9.
Měl jsem docela čistý závod a mám radost z mého startu. Bylo tam úzko a odehrálo se hodně hezkých soubojů. Žel jsem musel přepustit dvě místa Sebastianovi a Markovi, jelikož jsem je za sebou nemohl udržet. Od té doby jsem jel opravdu dost osamoceně. Dostali jsme z toho vše s přihlédnutím k tomu, odkud jsme společně s Nicem startovali. Získali jsme pro tým nějaké body, takže bych řekl, že se jednalo o slušný závod.

Ross Brawn
Dosáhli jsme dnes úctyhodného výsledku. Oba vozy na bodech – to je závod, jaký bychom potřebovali mít pokaždé ve zbytku sezóny. Nico s Michaelem výborně odstartovali, prokázali své zkušenosti a vyspělost. Odjeli poté velmi dobré závody. I když jsme neměli takovou rychlost jako přední týmy, byli jsme nejlepší ze skupiny za nimi a Nico odváděl fantastickou práci, když za sebou držel Vettela, žel nebylo to zcela možné. Michale jel velmi dobře pro body a s dobrou práci v boxech to skončilo dojezdem do cíle s oběma vozy na bodech.

 

WILLIAMS

Nico Hülkenberg, 7.
Byl to těžký den, ale nakonec odměněný. Ztratil jsem pozici v místě startovní čáry, ale hned v první šikaně jsem zase dvě místa získal. Od té doby jsem neustále sváděl boj s jedním nebo s druhým Red Bullem, tak to šlo celé odpoledne, nebyl tam jediný okamžik, kdy bych nebyl pod tlakem. Situace se ještě ztížila, v době, kdy jsem začal bojovat i s brzdovým pedálem, ale bylo to velmi emotivní odpoledne, s ataky i s bráněním pozice, dobrá práce byla odvedena i v boxech při pit stopu, takže s výsledkem jsem spokojený.

Rubens Barrichello, 10.
Měl jsem dobrý start, na startovní čáře jsem byl téměř na úrovni Nica, ale do první zatáčky jsem vjížděl mimo ideální stopu a všichni jsme se poroučeli až za Vettela, který měl špatný start, bylo tam dost těsno – přišel jsem o část nosu. Ale možná ještě důležitější bylo to, že jsem se propadl až za Buemiho, který se držel dlouho a do značné míry určoval tempo mého závodu, ale jsem rád, že jsem mohl přidat další bod pro naši pozici v šampionátu.

Sam Michael, technický ředitel
Nico měl dnes optimální drive, stejně jako po celý víkend a tým je velice spokojený s jeho výkonem. Rubens uvízl v provozu, po většinu závodu, což ho vyšlo poměrně draho, ale nakonec to zvládl a bodoval. Dnes jsme neměli žádné problémy ani s jedním vozem, bylo příjemné nás vidět konkurenční v bojích o přední pozice.

 

RENAULT

Robert Kubica, 8.
Měj jsem skvělý start, dostal se před Hülkenberga a ještě v první zatáčce před oba Red Bully. Poté co Hamilton odpadl, jsem cílem prvního kola projel jako pátý a od toho okamžiku kontroval odstup na Rosberga a  Hülkenberga vzadu. Věděl jsem, že zastávky v boxech budou velice důležité a rozhodli jsem se zastavit dříve, než vozy okolo nás. Myslím, že to bylo správné rozhodnutí, protože jsem byl ve svém prvním kole alespoň druhý nejrychlejší, ale naneštěstí jsme měli pomalou zastávku a ztratili pár sekund. Hülkenberg se tak při výjezdu z boxů dostal na mou úroveň a při brzdění to bylo kolo na kolo. Zvolil obrannou stopu, což umožnilo Webberovi mě předjet, takže jsem ztratil hned dvě pozice. Je to zklamání, ale taková byla tento víkend naše rychlost. Těšíme se lepší výkon v Singapuru.

Vitalij Petrov, 13.
Věděl jsem, že to bude těžký závod, ale i když se mi podařilo posunout se v prvním kole o pět pozic, stále to nebylo dost, abych se dostal blízko bodům. Předjíždění je zde velice složité, protože s nízkým přítlakem není lehké udržet se těsně za jiným vozem. Myslím si, že jsem odvedl maximum toho, co jsem dnes odpoledne mohl dosáhnout. Byla to moje první zkušenost s tímto okruhem a tento víkend byl spíše učením. Doufejme, že příští rok se již zde učit nebudu a budu moci ukázat to nejlepší, co ve mně je.

 

TORO ROSSO

Sébastien Buemi 11.
Byl to pozitivní výsledek, ale zároveň trochu frustrující, skončit těsně pod body. Ztratil jsem nějaký čas během zastávky v boxech, vyjel jsem za Barrichellem. Příčinou toho bylo, že jsem se pře vjezdem do boxu ocitl za Lotusem a Virginem a ztratil jsem tak více času. Byl jsem mnohem rychlejší než on na tvrdších pneumatikách, ale bylo dost obtížné předjíždět a nenašel jsem nikde vhodný okamžik. Ale nakonec jsem spokojen s výkonem vozu, to jak fungoval po celý víkend. Celkově jsme se zlepšili oproti posledním závodům, těším se na další vývoj i na to, jak bude dále fungovat systém F-kanálu, možná ho znovu použijeme i v Singapuru. Pokud budeme pokračovat tímto tempem, mohli bychom v posledních závodech svádět boje s Williamsem a Mercedesem.

Jaime Alguersuari 15.
Jsem spokojený mým výkonem a časy na kolo a rytmem v závodě, navíc jsem neudělal žádnou vážnou chybu. Nicméně nechápu, proč jsem obdržel penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Je to již podruhé ve dvou závodech co se mi něco podobného přihodilo. Pokud jde o mě tím, že jsem střihnul tu šikanu, tak jsem nezískal žádnou výhodu, ani jsem nedojel nikoho před sebou, ani nezískal výhodu před soupeři za mnou. Trest samotný pro mě nic nezměnil, ale přesto mě to obtěžovalo.

Franz Tost
Udělali jsme tu krok vpřed, výkon byl dobrý již od pátku. Buemi odstartoval fantasticky, protlačil se o čtyři místa dopředu až na desátou pozici. Nicméně ještě před zastávkou v boxech, ztratil dost času za Glockem a poté zase v dalším kole na nových pneumatikách, něž je zahřál na správnou provozní teplotu, což ho stálo místo na úkor Barrichella. Ale odváděl opravdu dobrou práci během celého víkendu. Alguersuari, předtím než si odpykal trest průjezd boxovou uličkou, zajížděl také dobré časy. Cítím se docela sebejistě a optimisticky co se týče vize příštích závodů, protože jak tým, tak i jezdci učinili celkem dobrý pokrok. Zároveň nejdůležitějším aspektem je skutečnost, že všechny novinky na voze zvýšily výkon vozu.


FORCE INDIA

Vitantonio Liuzzi, 12.
Rozhodně to byl hezký závod, ale z devatenáctého místa bylo těžké snažit se o body, když navíc nevyjel safety car. Svedli jsme pár pěkných soubojů a nakonec jsme skončili dvanáctí. Měli jsme dobré auto a myslím, že jsme měli na to dojet na bodech, ale když jedete za někým, kdo není o tolik pomalejší, je těžké ho předjet. Hodně jsem se snažil dostat před Buemiho a Rubense, ale byli jsme víceméně stejně rychlí.

Adrian Sutil, 16.
Očividně velmi těžký závod. První kolo nebylo dobré, v jedné z prvních zatáček mě vytlačili kus do kačírku a ztratil jsem hodně pozic. Na konci kola jsem byl poslední, rozhodli jsme se tedy přezout na tvrdé pneumatiky a získat tak pár míst, až budou ostatní zajíždět do boxů. Pak už jsem si jel po svém a šlo to dost dobře, ale nedokázali jsme se přiblížit k bodům, musel jsem znovu do boxů kvůli výměně nosu. Tohle je jeden ze závodů, kde jsem doufal, že se mi povede lépe, ale zklamaný nejsem. Zatím je to dobrá sezóna a pět závodů je stále před námi.

Vijay Mallya
Jsme sice zklamaní, že se nám nepovedlo získat žádné body, ale musíme se těšit na to, co přijde. Auto dnes bylo dostatečně dobré, aby na bodech dojelo, mělo dobré celkové tempo, a na to se musíme zaměřit. Oba piloti měli smůlu: Toniovy problémy v kvalifikaci mu ztížily zisk bodů a Adrian po událostech v prvním kole zjistil, že je na probojování do top 10 příliš vzadu.

 

SAUBER

Pedro de la Rosa, 14.
Dobře jsem odstartoval a zvládl předjet Jaimeho Alguersuariho. Od té chvíle jsem se snažil jet co nejlépe a udržovat kontakt s jezdci před sebou. Ztratil jsem ale kontakt s Rubensem a měl pak poměrně těžký závod. Věděli jsme, že nás tu čeká těžký víkend, s autem jsem se pral od sobotního rána.

Kamuj Kobajaši, nedokončil
Jsem hodně zklamaný, myslel jsem, že budu schopný snadno dojet na bodech, protože auto bylo v závodních podmínkách dobré. Už v zaváděcím kole jsem ale zjistil, že něco není v pořádku, měl jsem problémy s řazením. Zajel jsem zpátky do garáže a mechanici udělali všechno, co mohli, aby to spravili. Startoval jsem z boxové uličky. Zkusili jsme to, ale nepřekvapilo nás, když jsem kvůli tomu problému musel brzy skončit. Je to škoda, ale takové věci se stávají.

James Key, technický ředitel
Závod nás zklamal. Mysleli jsme, že bychom mohli získat body, ale objevil se problém na Kamujově voze, ukázalo se, že šlo o řídicí jednotku. Musíme se na to ještě podrobněji podívat, ale ten problém mu v zaváděcím kole poškodil převodovku. Vyměnili jsme řídicí jednotku, ale převodovka byla příliš poničená. Zkusili jsme ho odstartovat z pitlane, ale okamžitě cítil, že převodovka není v pořádku, a musel zastavit. Je to škoda. Pedro startoval na použitých měkkých pneumatikách. Rozhodli jsme se ho brzy povolat a přezout na novou tvrdší sadu, což v tréninku vypadalo slibně, ale pneumatiky nepracovaly dobře a ztratil několik míst. Těžký víkend.

 

VIRGIN

Timo Glock, 17.
Opravdu dobře jsem odstartoval a povedl se mi nájezd do první zatáčky. Skoro jsem se dostal před oba Lotusy, ale Jarno byl v lepší pozici v šikaně do druhé zatáčky a zůstal přede mnou. První kola byla dobrá a na Jarnaa jsem hodně tlačil, ale měl jsem potíže se zadními brzdami. Kluci odvedli skvělou práci a já se po zastávce udržel před Heikkim Kovalainenem. Společně s inženýrem jsem dobře zvládli modré vlajky a celkově to byl pro nás povedený závod.

Lucas di Grassi, 20.
Dnes jsme měli v závodě spoustu problémů. Od začátku jsme ztráceli pozice a nakonec jsem musel kolo před koncem odstoupit kvůli mechanickému problému. Závod k zapomenutí.

John Booth, šéf týmu
Velmi povedený závod, ve kterém se Virgin Racing znovu umístil jako nejlepší z nováčků. Pošesté byly klasifikovány oba naše vozy, takže také vedeme na počet závodů dojetých oběma jezdci mezi nováčky. Celý tým pracoval skvěle a s výkonem našeho vozu jsem spokojen. Rád bych pogratuloval především skupině mechanikům provádějících pit stop, dnes se jim povedly dvě opravdu rychlé zastávky, které znamenaly velký rozdíl v zajišťování pozic.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 18.
Přišel jsem na startu o pár míst, podařilo se mi dostat před Di Grassiho, pak jsem ale zůstal trčet za Timem. Na rovinkách jsem neměl dostatečnou rychlost na jeho předjetí, byl jsem tedy bez šance na další posun vpřed. Je to škoda, protože jsem nemohl využít skutečný potenciál našeho vozu po dobrém víkendu, takový už je ale život. Z hlediska šampionátu jsme o nic nepřišli, takže to zas až takové zklamání není.

Jarno Trulli, nedokončil
Než mě potkaly problémy s převodovkou, kvůli kterým jsem musel zastavit, tak se jednalo o velmi dobrý závod. Přišel jsem o druhý rychlostní stupeň, přesto jsem bez něj pokračoval, ale ke konci se odporoučela úplně. Musím ale říci, že závod byl do té doby velmi uspokojující. Ujížděl jsem Timovi a ostatním pilotům za mnou a s každým kolem zvyšoval svůj náskok. Auto se ovládalo od počátku výborně. Tohle však je typické pro letošní sezónu. Odjíždíme do Singapuru, kde snad budu mít více štěstí.

Dieter Gass, sportovní ředitel
Trochu nešťastný závod po tak dobrém víkendu. Heikki přišel o pozici na startu, podařilo se mu předjet Di Grassiho, ale nemohl se přes dobrý souboj dostat před Tima. Jarno jel dobrý závod, dokud ho nepostihly potíže s převodovkou. Přišel o druhý stupeň, pak o celou převodovku, což pro něj znamenalo konec. Nyní míříme do Singapuru, kde znovu zabojujeme.

 

HRT

Sakon Jamamoto, 19.
První věc, kterou bych rád řekl je, že je mi velice líto incidentu v boxech. Ptal jsem se jestli je v pořádku a bylo mi řečeno, že nebyl těžce zraněn. Mimo tuto nehodu, jsme byli rychlí v prvním stintu a drželi krok s ostatními. V proběhu závodu jsem se pořád soustředil, pokoušel se odvést nejlepší možnou práci pro tým a byli jsme schopni dojet další závod, což je dobré.

Bruno Senna, nedokončil
Byla trochu škoda, že jsem nedokončil kvůli mechanické závadě na voze, protože jsem měl dobrý závod. Ale teď musíme pokračovat v práci s takovým úsilím jako vždy a už se těším na další závod v Singapuru.

Colin Kolles, šéf týmu
Došlo k nehodě jednoho člena našeho týmu během Yamamotovi zastávky v boxech. První pomoc byla ihned na místě a byl převezen do nemocnice na další kontrolu. Zůstal zcela při vědomí a mluvil se lékařem. Přejeme mu brzké uzdravení. K závodu, Bruno Senna musel zastavit na trati kvůli selhání hydraulického systému. Sakon Yamamoto odjel dobrý závod a skončil devatenáctý.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy