Francouzský závod je tradičním podnikem kalendáře Formule 1, přesto se měla F1 Francii letos vyhnout. Jistě vám neunikly rozepře a okolnosti kolem jeho pořádání, včetně kontroverzní platby 2 milionů USD každému z 10 týmů za to, že budou s opětovným zařazením závodu do kalendáře, jako 18. podniku, souhlasit. Navíc je v padocku právě francouzský závod jedním z nejméně oblíbených.
Federation Française du Sport Automobile (FFSA) převzala záštitu nad závodem po předchozím promotérovi, jenž nebyl schopen dále závod pro nedostatek finančních prostředků pořádat.
Aby přilákali více fanoušků přímo na tribuny kolem trati v Magny Course, přistoupila FFSA k riskantnímu kroku, a to výraznému zlevnění vstupenek a zároveň mohutné reklamní kampani. Cena víkendové vstupenky klesla o 25%. Fanoušek tedy bude muset zaplatit místo loňských 100 pouze 80 Euro. Vstupenka na hlavní tribunu je také o 25% levnější.
Hlavním problémem GP Francie je dle pozorovatelů zákaz tabákové reklamy a malý zájem diváků. Díky prvnímu je pro F1 výhodnější závodit v zemích, kde je reklama tabákových gigantů bez omezení a problémy francouzského závodu jsou pravděpodobně první vlaštovkou.
Dalšími ohroženými podniky je totiž Grand Prix Velké Británie v Silverstone a Grand Prix Belgie ve Spa Francorchamps.
Foto: Archiv
Pořadatel GP Francie podporuje zájem diváků
Nový promotér závodu Formule 1 bojuje o diváky výrazným snížením cen vstupenek.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton