Prohlášení pilotů po kvalifikaci na Hungaroringu

Webber - Vettel | foto: Red Bull Racing

HUNGARORING - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak viděli piloti a vybraní členové týmu dnešní kvalifikaci? Přečtěte si jejich bezprostřední reakce.

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Dnes máme úspěšný den. Po celý víkend jsme v pohodě a myslím si, že přes noc vůz ještě trochu zlepšíme. Při návratu do boxů jsem do rádia řekl: „S Markem jsme tvrdě tlačili, abychom získali první a druhé místo na roštu, ale tenhle moment patří vám, vy jste postavili tohle neobyčejné auto. Je radost ho řídit a těším se na zítra." Přese všechno nebyla kvalifikace úplně snadná, v Q2 jsem necítil vůz ve 100% formě. Mezi Q2 a Q3 toho na autě už moc změnit nestihnete, ale povedlo se a v poslední části jsem se do toho mohl pořádně opřít a byl jsem rychlý. Jsem šťastný ze zisku pole position a věřím v zítřejší dobrý závod.

Mark Webber, 2.
Sebastian odvedl dobrou práci. Po celý víkend se navzájem tlačíme dopředu, ale v Q3 byl lepší. Pneumatiky jsou zde rozhodujícím faktorem. Musíte se jim neustále věnovat, dostat z nich maximum v tom jediném rozhodujícím kole. Uvidíme, jak na tom budeme zítra, čeká nás dlouhý závod a jsem v dobré pozici pro zisk bodů. První tři vteřiny závodu může být velmi důležitých a můžete získat 70% výsledku.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastická práce celého týmu, získali jsme první řadu s velkým odstupem. Zde je pozice na startu obzvlášť důležitá, neboť první zatáčka je poměrně daleko. Doufám, že budeme mít zítra úspěšný závod.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Jsem potěšen svým kvalifikačním kolem a výkonností našeho auta, nemyslím si, že jsem dnes mohl zajet lépe. Red Bully se ukázaly být velmi silné a odstup od nich je určitě překvapením. Přesto musíme zůstat soustředěni na naši práci a snažit se odvést maximum a cílit na pódium. Musíme si uvědomit, že lídři obou šampionátu jsou na startu až za námi a našim cílem je co nejvíce stáhnout jejich bodový náskok.

Start bude velmi důležitý. Na této trati obvykle pozice na čistější straně představuje jasnou výhodu, ale tento rok jsme viděli dobré starty ze špinavější strany a špatné starty na té čistější. Bude tedy důležité dát do toho vše a pak uvidíme, kde se budeme nacházet na konci prvního kola. Pak se můžeme také rozhodnout, jestli pojedeme útočně nebo se spíše zaměříme na zvládnutí situace. Okruh je pro vozy a piloty velmi náročný, nesmíte ztratit ani na okamžik koncentraci.

Felipe Massa, 4.
Když v kvalifikaci ztrácíte více než vteřinu, pak máte vždy o čem přemýšlet: způsob, jakým přimějí pneumatiky fungovat během prvního kola je obzvlášť neuvěřitelný a jejich aerodynamika jim v některých zatáčkách tak pomáhá – zejména při změně směru.

V závodu může být situace jiná, ale určitě nemůžeme tvrdit, že budeme rychlejší. Celkově však musíme s tímto výsledkem být spokojeni, jsme před všemi ostatními. Mě se nepovedlo předvést perfektní kolo: s těmito pneumatikami musíte jezdit extrémně precizně, protože jednoduše jinak riskujete vyjetí z ideální stopy.

Start bude velmi důležitý, žel jsem na špinavější straně roštu, takže uvidíme, co se nám podaří. Závod bude dlouhý a jako obvykle se může cokoliv přihodit.

Co jsem dnes cítil poté, co se zde stalo před rokem? Během kvalifikace jsem na to ani na chvíli nemyslel, měl jsem ve voze příliš práce, ale nyní mohu říci, že to je velmi příjemný pocit, dokončit kvalifikaci! Profesor Robert Veres – jeden z doktorů, kteří se o mě starali, když jsem byl v AEK nemocnici - byl v naší garáži a já jsem měl z toho velkou radost, že je zde se mnou.

Chris Dyer
Dobrá práce od obou našich pilotů, kteří dokázali využít potenciál monopostu. Upřímně si nemyslím, že bychom dnes měli na lepší výsledek: jasně nám scházela rychlost pro boj o první řadu, ale podařilo se nám pohodlně obsadit tu druhou.

Vzhledem k situaci na startovním roštu, jsem skoro jemně zklamaný tím, že se jednomu z našich soupeřů nepodařilo odjet rychleji než Felipemu, aby tak mohl startovat na čistější straně. Pokusíme se dobře odstartovat a dostat se mezi auta před námi: pokud se nám to podaří, závod se může zajímavě vyvinout.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 5.
Jsem spokojený s dnešním výsledkem. Po postupu do poslední části jsem si oddechl, bylo to velmi těsné. Cítil jsem, že z auta ždímám poslední kapku výkonu. Takže jsem spokojený s prací, kterou jsme dnes odvedli.

Samozřejmě že zítra budeme muset tvrdě pracovat, ale po zvážení všech věcí, je to pro nás dobré místo pro zítřejší start: je to na čisté straně trati, což je pozitivní, a do první zatáčky to je daleko, takže možné bude všechno. Jak říkám, jsem docela spokojený.

Naše auto je nejlepší, jaké kdy na tomto okruhu bylo. Budeme se soustředit na zítřek: potřebuju dobře odstartovat, což se mi v posledních několika závodech dařilo, vyhnout se kontaktům s ostatními, projet první zatáčkou a pak na to šlapat.

Bylo by skvělé získat zítra nějaké místa hned na startu, protože se zde velmi obtížně předjíždí. Ale uděláme vše, co bude v našich silách. Jsem připraven! Už aby to bylo!

Jenson Button, 11.
Na tvrdší směsi jsem byl celkem spokojený a v první části jsem byl sedmý nejrychlejší. Na měkčí jsem se potýkal s vyvážením a přilnavostí.

Dobrou věcí je, že budu začínat na čisté straně trati. Normálně díky tomu můžete získat jedno či dvě místa na startu a v první zatáčce v první zatáčce bude spousta příležitostí, což je zde vždy vzrušující. Navíc mám pro závod dvě nové sady pneumatik.

Stále to můžeme dotáhnout z jedenáctého místa hodně vysoko a udělám vše pro to, abych získal nějaké cenné mistrovské body. Do zítřejšího závodu nám můžete zkrátka popřát hodně odvahy.

Martin Whitmarsh
Lewis odvedl za Red Bully a Ferrari fantastickou práci a ve skutečnosti ve svém nejlepším kole neztratil ve druhém sektoru moc času – je dokonce možné, že se mohl dostat před Felipeho Massu na čtvrté místo.

Pátá pozice ho však staví na čistou stranu tratě pro zítřejší závod a můžete si být jisti, že bude jako obvykle precizní, ale zároveň agresivní při nájezdu do první zatáčky.

Jenson měl smůlu, když mu finále uteklo o pouhých 17 tisícin vteřiny. Když se ohlédnu zpět, možná jsme mu nevytvořily dostatečnou příležitost na to, aby se dobře seznámil s měkčími pneumatikami. I on ale bude startovat na čisté straně trati a do zítřejšího závodu půjde s cílem získat co nejvíce mistrovských bodů.


Nejúspěšnější piloti dnešní kvalifikace: Alonso, Vettel a Webber (zleva doprava)

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Z šestého místa na startu mám radost. Je to příjemné překvapení, protože jsme nečekali, že bychom mohli být tak vysoko. Jsme sice s naším časem daleko od špičky, ale dokázali jsme vytěžit maximum a s naším výkonem jsem velmi spokojený. Odvedli jsme skvělou práci s nastavením auta. Snad budu mít zítra dobrý start, naším cílem je vždy nějaký posun kupředu a získat slušné body.

Michael Schumacher, 14.
Dnešní kvalifikace pro nás nebyla úspěšná. Po včerejších výsledcích jsme zvolili nastavení, které nám mělo více říci o chování auta a bylo zaměřeno více na závod. Ráno se zdálo, že jsme udělali dobrou volbu, ale jak se trať zahřála, změna pro nás nepracovala. Zítra by to mělo být sice s formou auta lepší, ale při startu ze 14. místa to na zdejší trati nebude snadné. Navíc startujeme na špinavé straně dráhy, ale pokusím se dobře odstartovat a pak se uvidí, jak se bude závod vyvíjet.

 

RENAULT

Vitalij Petrov, 7.
Myslím si, že jsme dnes odvedli dobrou práci a jsem šťastný, že jsem se kvalifikoval do Q3 a budu zítra startovat před Robertem, protože prvním cílem je být lepší, než váš týmový kolega. Čekali jsme, že zde budeme konkurenceschopní a s vyvážením vozu jsem spokojený po celý víkend. Ale před námi jsou velmi silní jezdci, takže budeme muset tvrdě tlačit. Zítra bude předjíždění těžké, nejvíce se dá získat asi na startu, budu se snažit získat co nejvíce pozic a bodů.

Robert Kubica, 8.
Doufali jsme v lepší výsledek. Ráno jsme vypadali lépe, ale v Q3 jsem neměl přilnavost, proti Q2 jsem byl pomalejší o 0,5 vteřiny. Zítra se bude asi rozhodovat na startu, pokusíme se dobře odstartovat a získat nějaké pozice k dobru.

Erik Boullier, šéf týmu
Dnešní výsledek potvrdil, že jsme na maďarském okruhu konkurenceschopní. Rád vidím Vitalije na sedmém místě a oba vozy na bodovaných pozicích. Trochu jsme se trápili s výběrem pneumatik a v Q3 jsme zřejmě nevytěžili maximum. Je to ale dobrý výsledek a v závodě si můžeme polepšit. Pokusíme se překonat Rosberga a uvidíme, zda budeme schopni bojovat s Hamiltonem.

 

SAUBER

Pedro de la Rosa, 9.
Jsem spokojený se svou výkonností, ale ještě důležitější je, že jsem velmi hrdý na svůj tým. Vůz byl opravdu dobrý. Má pozice dokládá, jak velký pokrok kluci z Hinwilu udělali s autem, zvláště jak ho zrychlili v pomalých zatáčkách. Prostě sklonili hlavy a dřeli – a podařil se jim obrat.

Zítra se pokusím vyhnout problémům na startu a během prvního kol, pak se mi určitě podaří zabojovat o body.

Kamuj Kobajaši, 18.
Jsem strašně zklamaný. Od našeho příjezdu sem jsme udělali spoustu změn v nastavení, ale stále nejsem spokojený. Z mého pohledu se auto chová podivně, jinak než na co jsem byl zvyklý, a zcela postrádám přilnavost.

Situace pro mě tedy byla zcela odlišná a tým byl přehnaně optimistický, když mě poslal na okruh na tvrdší sadě pneumatik k druhé jízdě v úvodní části kvalifikace. Věřím, že na měkčí směsi by se mi podařilo dostat alespoň do druhé části.

Chyby se však stávají. Očividně jsem z boxů vyjel na červenou, čímž jsem porušil měřítka FIA. Prostě jsem to neviděl.

James Key, technický ředitel
Vzhledem k časům v různých sektorech jsme dnes docela věřili výkonnosti vozu i pilotů. Dle obou se vůz choval lépe než včera.

Na začátku kvalifikace jsme zkoušeli s oběma vozy delší jízdy na tvrdší směsi, což vypadalo v pořádku. Při druhých výjezdech – také na tvrdší sadě, abychom ušetřili sadu měkčích pneumatik – se však Kamuj dostal do provozu ve dvou kolech své poslední jízdy, což mu pokazilo časy.

Přesto věřím, že kdyby jel na měkčí směsi, tak by do další části postoupil. Byla to naše chyba a omlouváme se za ní Kamujovi. Pedro předvedl velmi dobrou výkonnost, která nás dostala až do finále. Nakonec to bylo velmi těsné. Deváté místo je v pořádku, je to pouze o několik desetin za časy těch před námi.

 

WILLIAMS

Nico Hülkenberg, 10.
To, že jsme se dnes dostali do poslední části, bylo dobré, protože všichni si dobře ví, jak vyrovnané je pole za několika předními týmy. Jak už je ale lidskou přirozeností, cítíme, že jsme mohli dosáhnout více. Renaulty a De la Rosa byli dnes silní, dělilo nás jen pár desetin.

I když předjíždění bude zítra představovat výzvu, víme, že si v závodě užijeme hodně soupeření vzhledem k formě vozů kolem nás.

Rubens Barrichello, 12.
V první části jsem byl velmi spokojený, auto bylo perfektní a potřeboval jsem pouze jednu jízdu na to, aby zbývající část sledoval pohodlně v garáži.

V prostřední části při mém výjezdu na trať byl velký provoz a vzhledem k tomu, že to kolo bylo tak pomalé, tak si nemyslím, že se mi podařilo dostatečně zahřát pneumatiky. Nefungovaly správně a vyvážení vozu bylo také mimo při posledním výjezdu, pneumatiky navíc úplně odešly.

Patrick Head, ředitel vývoje
Zítra nás čeká dlouhý závod a budeme potřebovat lepší start než na Hockenheimu, stejně tak dobrá první kola. Obě směsi pneumatik vypadají stabilně, ale myslím, že většina týmů na čele pojede podobné strategie.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 13.
Jsem docela spokojený s dnešním kvalifikačním výkonem. K prvním deseti máme docela blízko, což jsme si po ránu nemysleli. Trápili jsme se s tím, abychom přiměli měkčí pneumatiky ke správnému fungování, a do kvalifikace jsme nakonec šli s tím, že jsme o výkonnosti neměli příliš jasno, takže 13. místo je dobrý výsledek.

Víme, že zítřek bude těžký, protože se zde obtížně předjíždí, naše závodní rychlost je však dobrá. Budeme muset rychle vystartovat, využít strategii a zastávek v boxech k tomu, abychom získali co nejvíce pozic. Vždy si myslím, že získat body je reálné a do závodu jdu docela pozitivně naladěný po tomto dnešním výkonu.

Vitantonio Liuzzi, 16.
Měli jsme nějaké problémy ráno s hnacím ústrojím a na měkčí sadě jsem nejezdil, takže do kvalifikace jsem šel bez jakéhokoliv ponětí o tom, jak budou fungovat. Vyvážení však bylo velmi dobré a v první části to s námi vypadalo dobře, zajížděli jsme docela rychle dobré časy.

Ve druhé části jsem se žel dostal do provozu a pak mi ujela záď v poslední zatáčce mého posledního kola. Byl jsem do té doby o více než půl vteřiny rychlejší, mohli jsme tedy získat mnohem lepší umístění na startu.

Poslední část by určitě byla velmi obtížná a nejsme tam, kde bychom chtěli. Zítra se bude těžko předjíždět, ale naděje umírá poslední a naše závodní rychlost je povzbudivá, možná se budeme moci posunout o několik míst.

Vijay Mallya
Velmi dobrá úsilí ze strany týmů a obou pilotů na trati, která nám vůbec nesedí. Je velmi klikatá, má málo přilnavosti a naše přednosti se projevují spíše na rychlejších, plynulých okruzích.

Věděli jsme, že to bude těžký víkend, ale pro zítřejší závod jsme se dostali do slibné pozice. Není to ideální, ale vzhledem k drobným problémům, které jsme měli dopoledne, je to, že nám postup do poslední části unikl o pouhé dvě desetiny, velmi povzbudivým výsledkem.

Hungaroring je těžkým místem pro předjíždění, ale není to nemožné. Zkusíme získat co nejvíce pozic, abychom si udrželi své místo v šampionátu.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 15.
Měl bych říct, že auto pracovalo skvěle a vyvážení bylo docela dobré, i když se v autě necítím úplně pohodlně. Nicméně jsem se dostal před svého týmového kolegu, před kterým jsem téměř po celý víkend, což je cíl každého jezdce. Myslím, že naším hlavním problémem je stále nedostatek přítlaku a rychlost, hlavně v klikatých zatáčkách v druhém sektoru.

Myslím si, že to bude dlouhý a těžký závod, ve kterém bude klíčové získat několik pozic na startu, protože potom už je těžké předjet nějaké auto. Posledně jsem tu stál na špinavé straně roštu a velmi špatně jsem odstartoval, takže doufám, že když budu stát na té čisté straně, tak mi to zítra pomůže.

Jaime Alguersuari, 17.
Nakonec to pro mě dnes nedopadlo tak špatně, byl jsem na limitu toho, co auto zvládne. Našli jsme dobré nastavení pro první část, ale možná v té druhé části bylo špatně nastaveno přední křídlo, protože se auto přetáčelo. Moje časy na kolo byly tak dobré, jak jsem si myslel, že dobré mohou být, i když jsem doufal, že bych se mohl o něco zlepšit. A abych to ujasnil – Schumachera jsem nezdržel.

Giorgio Ascanelli
Dnešní výkony byly o trochu lepší, než je zvykem, podařilo se nám doopravdy dostat obě auta do druhé části kvalifikace. Mám na mysli věc, že i když naše obě auta většinou byla v Q2, většinou se tak stalo kvůli chybě někoho jiného. Pracovali jsme tvrdě poslední měsíce, abychom sem přivezli novinky, které ale stále nejsou dostatečně dobré.

 

VIRGIN

Timo Glock, 19.
Doposud jsme prožili velmi dobré dva dny, celý víkend se správně vyvíjí. Tým odvedl skvělou práci. Obecně jsem byl docela spokojený s vozem a v kvalifikaci jsem čekal, že Lotusy budou před námi, protože jsme se při jízdě přes hrboly trápili. Má dvě kvalifikační kola byla velmi dobrá a jsem se svou výkonností a výkonností týmu opravdu spokojený. Výborný den, doufám, že v tom budeme pokračovat i v zítřejším závodě.

Lucas di Grassi, 22.
Prožili jsme dopoledne velmi dobrý třetí trénink. Auto se chovalo velmi dobře a proti včerejšku se nám ho podařilo vylepšit. V kvalifikaci jsem vyjel moc široký během svého prvního letmého kola a poškodil jsem podlahu svého vozu, kvůli čemuž jsem přišel o hodně přítlaku a rychlosti. Pevně věřím, že zítra bude vůz opět stejně silný jako ve třetím tréninku.

Nick Wirth, technický ředitel
Po Šanghaji naše nejlepší kvalifikace. Virgin si dovolil od samého počátku být odlišný a rád bych poděkoval týmu, partnerům, sponzorům a fanouškům za to, že letos nepřestali důvěřovat unikátnímu procesu digitálního vývoje.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 20.
myslím, že dnes jsme z auta dostali tolik, kolik to jen šlo. Vzhledem k tomu, kolik času jsem včera ztratil, to pro mě dnes bylo maximum. Auto se chovalo dobře a je docela úlave, že jsme se dostali tam, kde jsme, když jsme ztratili tolik času ve včerejším tréninku. Stále jsme na slušné pozici pro zítřek a budeme se snažit na startu a se strategií o posun a pokusíme se ujistit, že zůstaneme vepředu před ostatními novými týmy.

Jarno Trulli, 21.
Dnes to bylo trochu zklamání. První kolo se mi jelo dobře, ale byl jsem bržděn provozem na trati, a to mě zpomalilo zhruba o čtyři desetiny, takže jsem to kolo museli přerušit. Je to škoda, protože to kolo vypadalo dobře.

V druhém pokusu my pneumatiky nefungovaly tak dobře, jak jsme doufali, a to mě stálo čas. I přesto jsme dne udělali vše, co jsme mohli a zítra chceme dovézt obě auta do cíle.

Mike Gascoyne, technický šéf
dnešní kvalifikace pro nás byla trochu zklamáním. Po prvním kole byli oba jezdci poměrně spokojeni, ale ani jednomu z nich se nepodařilo čisté kolo na druhé sadě pneumatik - Jarno už řekl, že jeho pneumatiky tak dobře neseděly. Nicméně, jsme tam, kde jsme a těšíme se na zítřejší silný závěr obou jezdců.

 

HRT

Bruno Senna, 23.
Dnešní kvalifikace byla poněkud frustrující a měli jsme potenciál být lepší. Experimentovali jsme s nastavením vozu, jak se měnily podmínky na dráze. Auto se ale v kvalifikaci těžce ovládalo a pro zítřejší závod se musíme podívat na data, co s tím budeme schopni udělat.

Sakon Yamamoto, 24.
Jsem docela spokojený s tímto výsledkem pro tým, který pracuje opravdu tvrdě a dal mi k dispozici dobrý vůz. Podmínky na dráze se proti třetímu tréninku změnily a trochu nám to klouzalo. V kvalifikaci to byla proto výzva, ale bohužel jsem lepší čas nezajel. Něco jsem ztratil díky vlastní chybě v posledním sektoru mého nejlepšího kola. Pokusím se zítra předvést nejlepší možný výkon.

Colin Kolles, šéf týmu
Sakon předvedl silný výkon, ale bohužel chyboval ve svém nejlepším kole, kde tak ztratil 35 setin vteřiny. Po celý víkend se ale zlepšuje. Bruno také dělal co mohl. Zítra nás čeká dlouhý závod a teploty se zde vždy šplhají hodně nahoru, bude to náročné jak pro jezdce, tak pro techniku.


Odkaz na fotogalerii z Maďarska najdete na hlavní stránce nebo klikněte zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy