Renault přiznává: Náš motor za konkurencí zaostává

Renault | foto: Lotus F1 Team

Šéf motorového oddělení Renaultu Rob White si postěžoval, že jeho společnost je stále nespokojená se svými motory, protože ve výkonu za svými rivaly stále zaostávají.

"Věřím, že maximální výkon motoru Renault v rozsahu využitelných otáček není tak dobrý, jako u těch nejlepších konkurentů. Analýzy jejich výkonů, který jsme pozorovali, tento závěr dokládají. Není však možné přesně kvantifikovat rozdíly mezi motory jinak než srovnáním na dynamometru," uvádí White.

"Důvody tohoto rozdílu vycházejí z historie, kdy se motory vyvíjely v úspěšných cyklech mezi homologacemi. Změny na motorech pak byly sportovními pravidly v roce 2007 zakázány, jenže způsob, jakým je motor využíván, se od té doby hodně změnil.

Viděli jsme například již dvojí snížení maximálních otáček, zdvojnásobila se jejich životnost, byl instalován a odebrán KERS, zrušilo se tankování. S těmito změnami jsme se vypořádali laděním motorů a omezenými úpravámi.

Dodavatelé motorů v rámci těchto pravidel vyvíjejí závodní motory, a vzhledem k tomu, že jsou všechny odlišné, stejně jako vnitřní omezení uvnitř konstrukčních týmů, výsledky jsou po několika velkých změnách pochopitelné.


Robert Kubica na Hockenheimu s motorem Renault za zády

Samozřejmě že ostatní vlastnosti motorů kromě síly také přispívají k výkonnosti vozů jednotlivých týmů. Ovladatelnost, odpadní teplo, hmotnost a tuhost po instalaci jsou také důležité, celková výkonnost monopostů je však nejvíce závislá na výkonu.

Renault je plně odhodlaný k dodávkám konkurenceschopných motorů a věříme, že to je v našich silách v rámci současných pravidel FIA, nemůžeme však být spokojeni s výkonem, v němž naše motory za nejlepšími podstatně  zaostávají."

White dodal, že s Red Bullem přitom mají výborný vztah a že mají navíc dostatečné kapacity na to, aby motory zásobovali v příští sezóně další tým.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy