Změny v pravidlech pro safety-car po Valencii

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz Motorsport

FIA včera zveřejnila další úpravy v pravidlech, které se týkají výjezdu safety-caru. Jedná se o reakci na události, k nimž došlo ve Velké ceně Evropy.

Během ní si piloti stěžovali na to, že neměli na konci kola šanci zareagovat na "delta" čas, který se jim zobrazil na volantu a kterému musí přizpůsobit svou rychlost.

Lewis Hamilton tam navíc proti pravidlům těsně za první safety-car čárou předjel zpomalovací vůz, který zrovna vyjížděl na dráhu. Byl za to sice potrestán, ale opožďené potrestání přispělo k tomu, že se to nijak neprojevilo na jeho pozici v závodě, což velmi nelibě nesl Fernando Alonso i celý tým Ferrari, kteří proto v návalu emocí označili Velkou cenu Evropy za záměrně zmanipulovanou.

Po Valencii sílil tlak na to, aby byla opět zavřená boxová ulička - protože během závodu se nesmí tankovat, nemohly by nastat problémy, které vedly k její otevření během safety-car fáze: nikdo by nezůstal na trati s prázdnou nádrží. K tomu nakonec nedojde.

FIA oznámila následující úpravy:
1) Aby se zamezilo tomu, že by někdo získal předjetím safety-caru výhodu jako Hamilton ve Valencii, budou muset piloti jezdit ne pomaleji, než 120% běžného času na kolo (jako doposud), ale stejnou rychlostí jako safety-car - bez ohledu na to, kde se na dráze nacházejí. Jakmile se ustálí pozice jednotlivých vozů a vše se uklidní, budou se moci piloti seřadit za safety-carem k restartu závodu.

2) Za nedodržení této rychlosti nebudou trestány vozy, které se při výjezdu safety-caru nacházely maximálně 200 metrů od konce kola. Jedná se o opatření proti (oprávněným) stížnostem pilotů na to, že na konci kola již nebylo jejich silách dostatečně zpomalit.

3) Charlie Whiting slíbil, že penalizace jakou dostal Hamilton budou udělovány mnohem rychleji. Zdržení ve Valencii vysvětlil tím, že komisaři nedostali podnět k vyšetřování od ředitele závodu,  jak to obvykle bývá. Ten se zabýval Webberovou nehodou, komisaři navíc řešili spoustu dalších sporných momentů v boxech.

4) Kamery budou neustále monitorovat obě safety-car čáry. Hledání důkazů o Hamiltonově vině totiž rovněž přispělo k opožděné penalizaci Hamiltona. Podél trati budou rovněž značky, jež budou označovat pozici těchto čas, aby si piloti nemohli stěžovat, že je z kokpitu přehlédli.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 28 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy