KERS a pohyblivá křídla - čeká nás v roce 2011 záplava předjíždění?

gp monaka | foto: Lotus F1 Team

Pro příští sezónu se chystají další zajímavé novinky. V Kanadě se týmy dohodly na zrušení svého závazku nepoužívat KERS - v příštím roce nám tudíž opět zpestří závody. K předjíždění také pomohou nová přenastavitelná zadní křídla.

Letos mají týmy možnost měnit úhel pouze předních křídel - v příštím roce se tato možnost přesune prozměnu pouze na zadní křídla. Během jízdy by mohl měnit jeho úhel (až o 5 cm) mohl pouze pro útočícího jezdec, nikoliv ten, kdo se brání. Pokud k tomu přidáme KERS a sečteme výhody obou novinek, mělo by být předjíždění snazší než letos.

"Výhody obou se mohou sčítat. Pokud použijete křídlo a KERSu, pak využijete výhodu obou. Neexistuje důvod, proč by výhoda zavedení křídla měla být smazána povolením KERSu - protože jej nepoužijete pouze pro zvýšení maximální rychlosti jako KERS, ale můžete jej využít i k vylepšení přítlaku," vysvětluje Ross Brawn.

Zavedení KERSu týmům značně usnadní zvýšení minimální hmotností monopostů o 20 kg na 640 kg. Ferrari a Renault se snažili na zasedání FOTA prosadit silnější verzi o výkonu 800 kJ. Mercedes byl ale proti - jejich technologie jim by jim neumožnila zdvojnásobit do příštího roku sílu KERSu a do vývoje nové nehodlají investovat peníze. Příští rok se tak představí stejně výkonné systémy, s jakými jsme se setkávali loni (400 kJ).

Renault je z toho zklamán: "Všechny to bude stát peníze. Musíme však rozvíjet KERS z roku 2009. To je hloupé, protože utratíme více peněz za to, abychom něco vylepšili, místo toho, abychom změnili pravidla a usnadnili si to," uvedl šéf Renault Eric Boullier.

S KERS ve svých monopostech v sezóně 2011 určitě nastoupí Ferrari, Renault a Williams. Další týmy jeho nasazení zatím nepotvrdily.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy