Schumacher se během závodu v Montrealu zapojil do několika incidentů: s Robertem Kubicou, Felipem Massou a Vitantoniem Liuzzim. Komisaři je prošetřili, ale neshledali na jeho počínání nic závažného.
Coulthard to však vidí jinak. Nejprve zkritizoval jeho rychlost: "V boxech byl třikrát a v posledním stintu jezdil o čtyři sekundy pomaleji než ti nejrychlejší. Nedokázal přimět pneumatiky správně pracovat, a tak se podle mě uchýlil k hodně sporným manévrům, aby ubránil svou pozici.
Měl štěstí, že nebyl potrestán za svou poslední kolizi s Massou, svým bývalým chráněncem z Ferrari. Pravidla jsou jasná: nemůžete při brzdění dvakrát změnit směr. Netuším, proč jej nepotrestali," uvádí bývalý závodní pilot, který kanadský závod komentoval pro BBC.
"Co je s ním? Nevím, ale něco mi zde očividně schází. Je to jako jeden krok kupředu, ale zároveň dva kroky zpět. Nemyslím, že by přišel o své reflexy, je fit a je třeba uznat, že předvedl kousky svého známého závodního umění - předjetí Alonsa v posledním kole v Monaku bylo jako návštěva ducha ze Schumiho minulosti.
Podle mě to, co se změnilo, je F1. Michaelovo trápení se s novými pneumatikami je dobře zdokumentováno, mám však další teorii: není fanouškem otáček omezených na 18 000 za min. Škála výkonu dnešních motorů je velmi omezená, chybí točivý moment. Celý závod trávíte řazením. Ke konci své kariéry jsem si F1 kvůli toho už moc neužíval," dodává Coulthard.