Prohlášení týmů po kvalifikaci

gp japonska | foto: McLaren

Přinášíme reakce pilotů a vybraných členů týmů na dnešní kvalifikaci, v níž se blýskl McLaren, zlepšení prokázalo Ferrari a dobrou formou překvapila i Force India, když její jezdci pronikli do nejlepší desítky a Liuzzi vybojoval dokonce šesté místo na startu.

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Byl to skvělý den, perfektní začátek víkendu, pro mě ohromný. Vrací se mi tu tolik vzpomínek. Když mi do rádia řekli, že jsem na pole position, vzpomněl jsem si na své první pole position tady a první vítězství v roce 2007. Je to výjimečný den. Jsem hrdý na své muže. Trochu jsem si v tréninku poškodil auto a oni to spravili. Jsou tak profesionální!

Zítra tu možná uvidíte úplně jiný závod, očekává se výjezd zpomalovacího vozu. Musíte mít štěstí na správný moment, kdy vyjede. Trať se může zlepšit a měkčí směs nemusí nadále být tou nejlepší. Musíme se držet při zemi.

Jenson Button, 5.
Se svým kolem v poslední části kvalifikace jsem spokojený, ale nebyl jsem ve stavu vyrovnat se tomu Lewisovu, zajel neuvěřitelné kolo. Při každém svém startu zde stál na pole position, zřejmě je na tento okruh specialistou. Páté místo sice není tím, na kterém jsem měl stát, ale dal jsem do toho vše a rychleji jsem už jet nemohl. Je fajn vidět, že některé týmy použily v Q3 jiné pneumatiky. Red Bull použil tvrdší, tak jsem zvědav, jak se jim povede na startu a v průběhu závodu. Myslím, že nás čeká zajímavý závod, vzrušující a zábavný.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes jsme viděli úžasné kolo, kterým si Lewis zajistil pole position. Lewis okruh miluje, získal zde v F1 své první pole position a první vítězství. Je po úspěchu v Turecku odhodlaný přidat další. Měkčí směs není sice tak trvanlivá, ale máme pro závod myslím dobré strategie. Jenson odvedl také výbornou práci, z pátého místa se dá získat hodně bodů. Chtěl bych poděkovat mechanikům za velmi rychlou práci na Lewisově vozu a přál bych si, aby zítra celá Severní Amerika viděla to nejlepší, co je jí F1 schopna nabídnout.

 

RED BULL

Mark Webber, 2.
Mysleli jsme si, že i na tvrdší směsi odvedeme v kvalifikaci dobrou práci.
Věděli jsme, že musíme zkusit první řadu. McLaren je na měkčí sadě a zítra to bude dlouhý závod. Mohlo by to pro nás být výhodou. S nahodilými výjezdy safety car tuhle a tamhle se může závod vyvinout všelijak.

Sebastian Vettel, 3.
Poslední část kvalifikace byla dost zajímavá. Vyjeli jsme na tvrdších pneumatikách, chvíli jim trvalo, než se zahřály. Nedařilo se mi zajet dobré kolo až do posledního. Nebylo to nejlepší načasování, mé kolo nebylo úplně čisté, takže jsem šťastný, že jsem to vytáhl na třetí místo.

FERRARI

Fernando Alonso, 4.
Oba vozy Red Bull budou zítra startovat na tvrdších směsích, což je něco, co jsme tu ještě letos neměli. Hamilton a já budeme mít měkčí, pojedeme tedy na jiné strategii, v závodě se může přihodit ledacos. Poprvé si myslím, že se nebude jednat o závod, kde odstartujeme, všichni zajedeme do boxů v rozmezí dvou tří kol a na takových pozicích dojedeme do cíle. Bude tam více změn, těším se na to. S naším vozem jsme byli v kvalifikaci spokojeni, více méně jsme byli stále mezi prvními třemi, proto se na zítra těšíme. Získali jsme lepší pozici, než jsme předpokládali, doufám, že můžeme dojet mezi prvními třemi. Pokud startujete mezi prvními čtyřmi pěti, je to možné, ale je před námi teprve start a těžký okruh.

Felipe Massa, 7.
Byla to velmi těžká a soutěživá kvalifikace. V třetí části jsem zrychloval každým kolem a tím nejrychlejším bylo kolo čtvrté. V žádném případě nemohu být spokojen se sedmým místem, nicméně naše auto je více konkurenceschopné než v Turecku. Byla škoda, že jsem nebyl schopný zajet dokonalé kolo.

Zítra se musíme snažit dobře odstartovat a zajet dobrý závod. Bude důležité dojet do cíle, což si vyžaduje vysokou spolehlivost, obzvlášť tady, kde je jen malý prostor pro chybu.

Stefano Domenicalli, šéf týmu

Samozřejmě jsme spokojeni s výsledkem, i když možná mohl být o trošku lepší. Oba jezdci byli včera i dnes schopni bojovat o nejlepší místa, ale jsme si velmi dobře jisti, že tento závod je stěžejní a dostávají se tu body, které budou velmi důležité.

Tradičně, tady v Kanadě budeme pořebovat využít každou příležitost. V porovnání s předchozími závody sezóny - máme tu několik různých strategií, které můžeme použít pro vozy v prvních třech řadách. Uvidíme, kdo udělá nejlepší rozhodnutí. Spolehlivost bude stěžejním faktorem, Kanada je obzvláště náročná na mechanické komponenty.

 

FORCE INDIA

Vitantonio Liuzzi, 6.
Je skvělé být po Turecku znovu ve formě. Pracovali jsme tvrdě na zlepšení, měnili jsme podvozek a máme nějaká zlepšení. Včera a dnes ráno jsme je testovali a bylo to výborné. Šestá pozice na startu je dobrá, ale díky pneumatikám čekám zítra šílený závod. Zdá se, že aerodynamice a nastavení vozu okruh vyhovuje, začali jsme zde výborně. Pokud se nám bude zítra s Adrianem dařit, bude to velká odměna za tvrdou práci našeho týmu.

Adrian Sutil, 9.
Bylo fajn být znovu v poslední části kvalifikace, popáté letos a počtvrté v řadě. Vůz pracoval dobře a vyvážení bylo v pořádku, ale nedokázali jsme vytěžit maximum z pneumatik v rozhodující části. Nezahřál jsem dost pření pneumatiky a vůz se choval nedotáčivě. Ale devátá pozice na startu je dobrá. Čeká nás těžký závod, zejména trvanlivost pneumatik bude klíčovým faktorem, ale pokusíme se přeměnit kvalifikační výsledek v body.

Vijay Mallya, majitel a šéf týmu
S naším dnešním výsledkem jsem spokojený, mám radost vidět Tonia zpět ve formě. Věřili jsme mu a chtěli mu dát veškerou podporu k tomu, aby využil veškerý svůj potenciál, jenž jsme u něj viděli. Adrian měl podobně dobrou kvalifikaci. Všichni ale víme, že Kanada bývá často plná překvapení, změn, naším aktuálním cílem proto musí být zisk co možná největšího počtu bodů.

 

RENAULT

Robert Kubica, 8.
Další povedená kvalifikace v našem podání. Rozhodnutí mezi směsmi pneumatik do poslední části bylo těžké. Ve druhé části kvalifikace jsme viděli, že měkčí je lepší, ale hodně šupinatěla stejně jako včera. Takže jsme se rozhodli pro tvrdší směs do závěrečné části. Stálo nás to nějaký čas v kvalifikaci, ale snad nám to poskytne výhodu  v zítřejším závodě.

Vitalij Petrov, 14.
V první části kvalifikace šlo všechno jak mělo a odvedli jsme dobrou práci. Ve druhé části jsme však měli potíže se zahřátím zadních pneumatik.
Tři kola jsem se snažil jet opravdu tvrdě, abych je rozehřál, ale nefungovalo to. Největší problém nastával při brždění, ztrácel jsem kontrolu nad zádí a neměl trakci. Auto bylo v první části kvalifikace lepší, musíme zjistit, kde jsme ztratili výkon.

Eric Boullier, šéf týmu
Dnešní kvalifikace byla záležitostí pneumatik. Je jasné, že měkčí jsou rychlejší, ale tvrdší jsou lepší do závodu. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se s tím piloti zítra srovnají. Vitalijův výsledek je trochu deprimující, protože měl opravdu dobrou první část kvalifikace. Podle mě mělo tempo na to, aby se dostal do závěrečné části.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 10.
Dnes to nebyla ideální kvalifikace. Máme tu dobré auto, ale dnes odpoledne se nám nepovedlo přimět pneumatiky pracovat, jak by měly. To byl velký oříšek. Tvrdší směs v první části kvalifikace nebyla špatná, ale na měkčí už to byl boj. Je velké zklamání startovat z desátého místa, ale v závodě se může stát cokoli.

Michael Schumacher, 13.
Jsem pochopitelně zklamaný. Jednoduše jsme neměli vyvážení nebo přilnavost a celkově jsme měli spoustu problémů s bržděním a řízením. Auto se prostě nechovalo tak, jak jsme čekali. Stejné problémy jsme měli včera odpoledne a po druhém tréninku udělali nějaké změny. Dnes ráno to vypadalo, že změny byly k lepšímu, ale odpoledne jsem čelil stejným potížím. Je těžké pochopit, co se stalo, musíme se na to podrobně podívat a najít na zítřejší závod dobrou strategii.

Ross Brawn, šéf týmu
Kvalifikace je velkým zklamáním, částečně proto, že po včerejšku a dnešním ránu jsem byl našimi výkony povzbuzen. Když ale došlo na kvalifikaci, nedokázali jsme dát dohromady dobré časy. Zkusili jsme obě sady pneumatik, ale výkon jsme pořád nenacházeli. Mezi pneumatikami byl jen malý rozdíl a měli jsme velké problémy dostat z nich to nejlepší.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 11.
S Nicem to byl opravdu dobrý souboj. Skutečnost, že jsme byli od sebe vzdáleni jen tak malý odstup, podle mého ukazuje na to, jak moc jsme na to tlačili a že pozice 11. a 12. byly maximem, co jsme dnes mohli získat.

Můžeme být šťastní, že jsme z vozu dostali maximum. Závod bude klást velký důraz na brzdy a také pneumatiky dostávají zabrat. Proto doufám, že bychom zítra shodou určitých okolností mohli zajet velmi dobrý závod.

Nico Hülkenberg, 12.
Je to trošku k naštvání, protože jsem pouhé čtyři tisíciny sekundy za Rubensem. Je to škoda. Ztratil jsem v první šikaně. Začal jsem až moc brzo brzdit. Myslím, že nám naše pozice nabízí skvělou příležitost pro zítřejší závod.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 15.
Patnácté místo je to, kterého jsem mohl maximálně dosáhnout, takže jsem ve výsledku spokojen, i přesto, že jsem byl tak blízko několika desetinkám, které by mě vynesly na jinou pozici, ale tak to funguje pro všechny a myslím, že jsem zajel dobré kolo. Trať se neuvěřitelně zlepšila, měla více přilnavosti oproti pátku, takže jsme dnes odpoledne mohli řadit a brzdit drsněji.

Bylo by hezké dostat se v závodě o něco dopředu a dosáhnout na body, což vyžaduje předjet několik aut, ale naše dlouhé jízdy v tréninzích byly dobré a tady často vyjíždí kvůli incidentům safety car, který vždy zamixuje pořadím, takže uvidíme. Tým včera odvedl dobrou práci, když se jim podařilo vylepšit auto.

Jaime Alguersuari, 16.
S nedostatkem přilnavosti na trati a nízkými teplotami bylo pro mě dnes těžké dostat pneumatiky na jejich pracovní teplotu, ale mohu být se svým výkonem spokojený, jsem jen polovinu desetiny za svým týmovým kolegou.

Noční déšť nezlepšil podmínky na trati o tolik, jak bychom si přáli. Zítra se může stát cokoli. Kanada vždy přináší bláznivé závody. Jen musíme zůstat na trati a sledovat, jak se vše vyvine.

Giorgio Ascanelli, technický ředitel
Jsem rád za to, že jsme stále o jeden krok před mou předsezónní predikcí, kde jsme si objednali mini souboj se Sauberem. Vypadá to, že tento víkend máme navrch. Čekal jsem, že náš technický balíček bude o něco horší, ale dnes jezdci odvedli lepší práci.

Jsem tady s naší týmovou prací spokojenější, jsem rád za to, co tým zvládl ve větrném tunelu. Přineslo nám to největší podíl našich novinek - některé z nich jsou šité na míru této trati a některé další byly z vývojového programu odstraněny, jeden komponent nefungoval, což nás včera stálo trochu času. Celkově je to ale lepší než v Turecku a doufám, že naše rychlost v závodě bude lepší.

Strategicky nebude tento závod klasicky jednozastávkový a safety car bude hrát velkou roli. Důležitý bude i výkon pneumatik, vzhledem k novému povrchu trati, který přináší problémy.

 

SAUBER

Pedro de la Rosa, 17.
Věděli jsme už před kvalifikací, že to bude těžké. Poprvé jsme tu jeli s opravdu nízkým přítlakem a nesedělo nám to. Pořád se smekáme, proto pneumatiky nefungují. Přilnavost tu není žádná a ke všemu jsem měl problémy se zahříváním brzd.

Kamuj Kobajaši, 18.
Je to pro nás těžký víkend. Celkový výkon není takový jako v Turecku. Mám velké potíže se zahřátím pneumatik. Nedokázal jsem je dostat do výkonného stavu, bylo proto nemožné těžit z potenciálu auta. Nepomohl ani fakt, že jsem měl v posledním kole před sebou velký provoz. Čekal jsem, že dnešní kvalifikace bude těžká, ale nenapadlo mě, že to bude tak špatné. Snad zítra dostanu šanci to napravit.

James Key, technický ředitel
Oba piloti se potýkali s nedostatkem přilnavosti a vyvážení vozu se zdálo být jiné než dnes ráno. Museli jsme auta znovu nastavovat v průběhu kvalifikace.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 19.
Mám pocit, že jsem letos už pár dobrých kvalifikačních kol zajel, ale tohle bylo vážně povedené. Celý víkend jsem měl slušné vyvážení a včera se neobjevily žádné problémy, takže jsem si mohl najít dobré nastavení a měl jistotu na tvrdou jízdu. Potřebujeme najít ještě o trochu víc, abychom opravdu mohli bojovat s kluky vepředu, ale zítra s nimi budeme moct závodit. Chvíli jsem si myslel, že jsem Kamuje dostal. On mě pak nakonec předjel, ale vždycky ze sebe dostanete víc, když si myslíte, že máte na závodníka před vámi, to ukazuje, jak daleko jsme se už dostali.

Jarno Trulli, 20.
Tenhle víkend je to těžké, nemohl jsem najet tolik kol a nenašel si tak nastavení, se kterým bych byl spokojený. Dnes jsme začínali na tvrdší směsi a byli jsme blízko závodníkům před námi, tak jsem to risknul a nasadil na konec měkčí sadu. To ale nevyšlo. Zítřejší cíl je dojet do cíle a já věřím, že se to podaří.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Dnes to byla opravdu dobrá kvalifikace. Velká neznámá byly pneumatiky - oba piloti začínali na tvrdých a Heikki se rozhodl si je ponechat. Jarno přezul na měkčí směs. Myslím, že Heikki z toho vytěžil hodně. Skoro jsme vyřadili jeden BMW Sauber, to by byl velký krok kupředu, porazit jeden ze zavedených týmů v přímém souboji. Jarno nezajel nejlepší kolo na měkčí sadě a my jako tým za to máme zodpovědnost. Včerejší nedostatek jízd hodně snížil jeho šance, hlavně na měkčích pneumatikách, za to se mu musíme omluvit.

 

VIRGIN

Timo Glock, 21.
Kvalifikace byla OK. Trošku byly na trati nečistoty a na krajích vytahané kameny. Auto je hodně nervózní. S tím malým přítlakem, který tu máme, to bude hodně těžké. Náš aeropaket nám zde skoro vůbec nefunguje. Jsme zase zpět na začátku. Oproti včerejšku se nám však podařilo více se přiblížit Lotusu. Moje kola na tvrdých pneumatikách byly OK. Se svým výkonem jsem spokojený. Měkké pneumatiky vydrží jedno, dvě a možná i tři kola. Bude záležet na tom, jak s nimi bude člověk zacházet.

Lucas di Grassi, 23.
Dnes to nebyla moc dobrá kvalifikace. Při druhé jízdě jsem měl na trati velký provoz, hlavně Kobajašiho, a nedostal jsem tak z auta maximum.

Ztratil jsem tak dvě nejrychlejší kola. Auto je pořád ještě daleko od optimálního nastavení, takže na zítra najdeme nejlepší strategii a odvedeme nejlepší možnou práci. Chtěl bych týmu poděkovat za jejich skvělou práci při spravování auta po mém dnešním výletu ve třetím tréninku.

 

HRT

Bruno Senna, 22.
Podařilo se mi dobré kolo, s výsledkem jsem spokojený, protože jsme před pilotem jiného týmu. Pracovali jsme na změnách nastavení, které vozu pomohly a byli jsme rychlejší. Bohužel včerejší noční déšť dráhu umyl. Povrch získal zpět větší přilnavost až koncem Q1 a podařilo se mi zajet čisté kolo. Ukazuje nám to, jak je důležité načasovat dobře závěrečné rychlé kolo. Nyní musíme zvolit správnou směs pneumatik a snad nás zítra čeká dobrý závod.

Karun Chandhok, 24.
Dnešní den byl pro nás těžký, frustrující, zejména proto, že jsme ztratili třetí trénink. Musíme se na to podívat a pochopit, kde jsme udělali chybu. Po dvou včerejších volných trénincích jsme věřili, že budeme schopni bojovat s dalšími vozy nových týmů. Zítra to bude o pneumatikách a očekávám i bezpečnostní vůz, uvidíme co nám zítřek přinese.

Colin Kolles, šéf týmu
Máme za sebou další důležitý krok, Bruno byl jen 3,6 vteřiny od nejrychlejšího, podařilo se mu dobré kolo, bohužel Karuna dnes pronásledovaly potíže se senzorem.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy