Reakce pilotů na kvalifikaci v Turecku

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Kvalifikaci na Velkou cenu Turecka vyhrál Australan Webber. Na istanbulském okruhu se překvapivě nedařilo Ferrari, di Grassi byl dnes pomalejší než Senna na HRT. Co si o svých výkonech myslí piloti a jejich nadřízení? Prohlášení pro vás budeme průběžně aktualizovat.

RED BULL

Mark Webber, 1.
Je to úžasný výsledek, ukazuje výbornou formu vozu, vzhledem k tomu, že jsme teď jeli na mnoha různých okruzích. Jsme opravdu rychlí, to je naše eso v rukávu. Pro tým je opravdu dobrý výsledek, že můžeme přijet kamkoliv a jsme tam rychlí.

Teď potřebujeme zapracovat na lepších nedělích. Na to se budeme soustředit zítra.  Měl jsem opravdu moc, moc špatný dlouhý stint ve druhém tréninku. Normálně mám dlouhé jízdy letos dobré, je to moje deviza, ale v pátek se mi nedařilo. Musíme to překonat.

F-kanál je výjimečná věc, pokud chcete, aby dobře pracovala. McLaren to zvládl, všechna čest. My bychom mohli riskováním víc ztratit než získat . Nejsme pátí nebo šestí nejlepší, to my jsme stíháni ostatními. Nedáváme na auto věci, které nás zpomalí. A neuděláme to ani zítra.

Sebastian Vettel, 3.
První kolo bylo úžasné až do dvanácté zatáčky, kde jsem při brždění zablokoval přední kola. To ale nebyl problém. Horší je, že přední kola se pak pořád blokovala a nevracela do normálu. Po dvanácté a třinácté zatáčce jsem znovu zablokoval vnitřní přední kolo a auto nezastavilo. Pokračoval jsem rovně a to mě stálo trochu času. Jinak bych byl určitě o dost rychlejší. Je to vážně divné. 

Jsem ale rád, že jsem třetí a ne čtvrtý. Nejsem ten typ člověka, co si stěžuje na rozbité auto. Vždycky se snažím se zlepšit. Když se podíváte na dnešní výkon, v prvních dvou částech kvalifikace jsme byli dost rychlí a ve třetí všechno ztratili.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 2.
Vždy se snažíte vymáčknout z vozu ještě něco navíc, to byl přesně i můj dnešní úděl. Včera to nebylo špatné, ale dnes jsem byl opravdu velmi spokojený. Tým odvedl skvělou práci. Tento výsledek je vzpruha pro tým, máme dobrou rychlost. Vím, že budeme pokračovat v tvrdé práci a v budoucnu snad budeme schopni se zlepšovat.

Jenson Button, 4.
Není to špatné. Jel jsem jako úplně poslední vůz na trati, což je dobré, pokud někdo nevyjede. To se bohužel stalo s Michaelem, což mě trošku přibrzdilo. Byli jsme mnohem blíže Red Bullu, to je dobré. Největší problémy jsem měl v zatáčce číslo 8, kde jsem dřel spodkem vozu o trať. Možná máme vůz až moc nízko, jenže zbytek okruhu to vyžaduje. Je to trošku riskantní, protože když vůz naložíme palivem, tak budeme škrtat ještě víc.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Našim vozům schází v porovnání s Red Bully trochu tempa v nejdůležitější, osmé zatáčce. Lewisovo kolo, které rozdělilo Red Bully a zajistilo mu první řadu na roštu, je zadostiučiněním. Ale i Jenson, jehož poslední kolo poznamenaly žluté vlajky, je na dobré pozici. On i Lewis jsou velice bojovní piloti a vědí, jak si získat pozice. Myslím, že Velká cena Turecka 2010 bude vzrušující podívaná pro fanoušky.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 5.
S dnešním výkonem v kvalifikaci jsem spokojený. Myslím, že jsme udělali krok vpřed. Když vezmeme v úvahu, že tohle je aerodynamicky náročná trať, tak je vidět skvělá práce našich hochů v továrně. Musím jim poděkovat.

V posledním kole jsem vyletěl v zatáčce číslo 8. Předešlé rychlé kolo bylo docela dobré, a tak jsem si mohl dovolit zariskovat a zkusit zatlačit. Svou snahu jsem ale trošku přehnal a zatáčku najel moc zeširoka a vyjel ven.

Nico Rosberg, 6.
Z auta mám tento víkend dobrý pocit, i když máme k dispozici pouze velmi omezené možnosti v nastavení, která zde fungují. Je jisté, že jsme udělali krok vpřed hlavně po aerodynamické stránce. Všem lidem v továrně za tochci poděkovat.

Budu na špinavé straně startovního roštu, ale zase do první zatáčky to není moc daleko, takže by to nemusel být problém. Kdyby se nám podařilo dobře odstartovat, je to dobrý základ pro skvělý závod.

Ross Brawn, šéf týmu
Michael a Nico si celý víkend vedou velmi vyrovnaně a skvěle spolupracují na tom, abychom zapracovali nové díly a zajistili si jejich maximální výkon. Dnes jsem viděli, jak těžký může okruh v Istanbul Parku být. Osmá zatáčka nachytala spoustu jezdců, Michael nebyl výjimkou, naštěstí však nedošlo k žádnému poškození.

 

RENAULT

Robert Kubica, 7.
Jsem se svou kvalifikací velmi spokojený, protože sedmé místo je přesně pozice, jakou jsme po trénincích čekali. Jediný problém jsem dnes měl s měkčími pneumatikami, necítil jsem se na nich dnes dobře, takže jsem nenašel těch pár desetinek, které by mě posunuly výš na roštu. Mé kolo v poslední části kvalifikace ale bylo dobré a neměli bychom být zklamaní. Je hezké vidět tu Vitalije se mnou na devátém místě. Myslím, že zítra budeme mít dobrý závod a získáme nějaké body.

Vitalij Petrov, 9.
Dostat se do poslední části kvalifikace a startovat z devátého místa je skvělý pocit. Zatím to pro mě byl bezproblémový víkend a moji inženýři a mechanici odvádí excelentní práci, aby mi dali auto, se kterým jsem velmi spokojený. Vůz se snadno řídí a dokázali jsme zlepšit výkon v každém tréninku, takže vím, že zítra máme šanci být v první desítce.

Eric Boullier, šéf týmu
Vidět obě auta v top ten je výborný výsledek pro tým. Robertovo sedmé místo je pokračováním jeho dobrých výsledků v kvalifikacích. Je skvělé vidět s ním Vitalije poprvé v poslední části kvalifikace. Celý víkend má podobné tempo jako Robert a v žádném tréninku neudělal sebemenší chybu.

 

FERRARI

Felipe Massa, 8.
Byli jsme pomalejší než naši hlavní soupeři, musíme tvrdě zapracovat, abychom se vrátili zpět k bojům o přední příčky. Ačkoli mám tuhle trať moc rád, nemohl jsem dnes dokázat víc. Tým ani já s tím nemůžeme být spokojení, ale musíme reagovat klidně a analyzovat důvody, které vedly k téhle situaci.

Fernando Alonso, 12.
Nestalo se nic divného. Dvanácté místo si za dnešní výkon zasloužíme. Nebyl jsem dost rychlý a když je v polovině vteřiny devět pilotů, jako se to stalo ve druhé části kvalifikace,  je mezi čtvrtým a dvanáctým místem okamžik. Nemyslím si, že jsem dnes mohl být lepší. Zajel jsem třikrát prakticky stejné časy. Zítra to bude těžké, pojedeme defezivně, ale budeme se snažit o nejlepší možný výsledek.

Nemyslím si, že počasí mělo vliv na výsledek. Už v první části kvalifikace jsme si všimli, že nejsme konkurenceschopní.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Tohle určitě nejsou pozice, ze kterých jsme chtěli startovat do osmi sté velké ceny v historii Scuderie, ale musíme být upřímní a přiznat, že náš výkon dnes nesplňoval očekávání. Musíme okamžitě zareagovat, začít už zítra nasbíráním co nejvíc bodů. Potom musíme urychlit vývoj našeho vozu a učinit ho konkurenceschopným na každém typu okruhu. Felipe dnes odvedl maximum, plně využil dostupný potenciál vozu a pneumatik. Fernando neměl perfektní druhou část kvalifikace a nedostal se do poslední části. Když jsou mezery tak těsné, je mezi postupujícími a nepostupujícími tenká hranice.

 

BMW SAUBER - FERRARI

Kamuj Kobajaši, 10.
Jsem moc rád, že jsem se potřetí dostal do poslední části kvalifikace. Hlavně pro Monaku je to pro tým opravdu důležité. Jsme zpátky v tempu, jaké jsme měli v Barceloně. Mně osobně se tu dnes jelo lépe než včera, svou roli v tom sehrálo nastavení a počasí. Ve třetí části jsem nemohl útočit, protože už jsme neměli čerstvou sadu měkčích pneumatik.

Pedro de la Rosa, 13.
Celkově jsme se zlepšili. Vyvážení auta bylo hodně dobré. Nejlepší to bylo na tvrdších pneumatikách, z těch měkčích se mi nepovedlo získat potřebnou přilnavost. Musím přiznat, že moje poslední kolo nebylo z nejlepších. Ztratil jsem čas v posledním sektoru. Beru to jako výhodu stát na čisté straně trati, se vším tím prachem tady to opravdu hraje roli.

Peter Sauber, šéf týmu
Je jasné, že jsme zpátky. Tohle je skvělý výsledek pro tým i jezdce. Kamujova devátá pozice ve druhé části kvalifikace je sama o sobě fantastická. Podívejte se, kdo byl za ním, může na to být opravdu hrdý. Všem v týmu gratuluji.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 11.
Dnes ráno jsme nejezdili kvůli potížím s hydraulikou. A protože jsme měli nějaké problémy i včera, vůbec jsem nevěděl, co od dnešní kvalifikace čekat. S výsledným časem jsem docela spokojený. Byli jsme blízko postupu do poslední části kvalifikace, chyběla desetinka, takže je zítra všechno otevřené. Jedenáctý na roštu, navíc na čisté straně trati - myslím, že si na zítra můžeme být dost jistí. Bude to těžký závod v tom horku, ale myslím, že máme šanci získat zase nějaké body.

Vitantonio Liuzzi, 18.
Dnes jsme z kvalifikace nevytěžili všechno, měli bychom být na lepším místě. Od začátku víkendu se potýkáme s nedostatkem přilnavosti, podobný problém jsme měli i v Barceloně. Zdá se, že nemáme správné vyvážení a pneumatiky nepracují naplno, hlavně v zadní části. Zkoušíme pár věcí a až to vyřešíme, určitě budeme rychlejší. Nové zadní křídlo je určitě velký krok kupředu, můžeme si být do závodu dost jistí.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 14.
Nejsem zrovna dvakrát šťastný, protože i dnes byla třetí část kvalifikace evidentně nad naše síly. Čekal jsem víc než čtrnácté místo, ráno jsme byli rychlejší než BMW Saubery. Doufal jsem, že se kvalifikuji jako jedenáctý, ale oni se dostali před nás. Trať se od včerejšího odpoledne do dnešního rána hodně změnila, ale to nebylo nic oproti proměně mezi dnešním tréninkem a kvalifikací.

Jaime Alguersuari, 16.
Myslím, že jsem měl potenciál k lepšímu výkonu, hlavně v posledním kole, kde mě zdržel de la Rosa. Musel jsem kvůli němu na vnějšku sedmé zatáčky změnit stopu, to mě stálo několik desetin. Každopádně to bylo cenná zkušenost, ještě nejsem úplně sžitý s pneumatikami a potřebuju se naučit víc. Na konci druhé části kvalifikace jsem musel auto odstavit u trati, protože jsem se rozhodl zajet o kolo víc, než bylo v plánu.

 

WILLIAMS - COSWORTH

Rubens Barrichello, 15.
Povedlo se nám nastavit dobré vyvážení vozu, ale máme tu problémy s nejvyššími rychlostmi. Trať autu nesedí tolik jako Monako, takže se s tím pereme o něco víc než normálně. Jsme daleko od toho, kde bychom chtěli být, ale ve Williamsu jsme bojovníci. Musíme si ten duch udržet a pořád se snažit dostat tam, kde chceme být.

Nico Hülkenberg, 17.
Dnes to bylo těžké. Při své druhé jízdě ve druhé části kvalifikace jsem byl trochu přetáčivý na výjezdu ze sedmé zatáčky, což mě stálo ideální stopu a zároveň celé kolo. Opravdu se hodně snažíme z auta vymáčknout co nejvíc, ale pořád máme před sebou spoustu práce.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 19.
Jsem velice spokojený, i když to byl dnes těžký den. Měl jsem dopoledne menší problém, nemohl jsem proto využít všechen čas k nastavování auta, takže jsem prostě naskočil a nějak se s tím srovnal. V kvalifikaci jsem využil obě sady tvrdých pneumatik, trať se mi zdála docela kluzká, hlavně v brzdných zónách. Přizpůsobil jsem tomu trochu svůj styl a asi jsem odvedl dobrou práci, když jsem nejlepší z nových týmů.

Myslím, že doháníme týmy před námi. Velký krok uděláme v Silverstonu, také už usilovně pracujeme na voze pro příští rok, takže jdeme určitě dobrým směrem.

Heikki Kovalainen, 20.
Dnešek byl dobrý den. Na první jízdu jsme nasadili měkčí sadu pneumatik, to byla chyba, nepracovaly tak dobře jako včera. Druhá jízda na tvrdých pneumatikách už byla dobrá. Auto bylo v rychlých zatáčkách dost stabilní a vyvážení bylo povedené, takže jsem šťastný. Jarno dnes zajel lepší čas, ale já se hodně snažím - vždycky jdu až na limit.

Tony Fernandes, šéf týmu
Dnešek byl opět skvělý, naše budoucnost se mi zdá být zářivá. Upřímně jsem začal snít o prostřední části kvalifikace. Ještě nám pořád trochu schází, ale jednoznačně se přibližujeme. Když se podíváme, kde jsme začali, je to neuvěřitelné. Musíme pracovat na tom, aby měl Jarno víc důvěry ve vůz a dnes jsme možná mohli dostat víc z Heikkiho pneumatik.

Dnes jsme v první části kvalifikace byli jen 3,2 vteřiny za Red Bullem. Také jsme 2,4 vteřiny za Ferrari, které v Turecku oslavuje osmi stý závod - to je dost spektakulární pro tým, který jede svůj sedmý závod! Zrovna se chystám objednat Jarnovi a Heikkimu kebab. No, možná kebab pizzu pro Jarna a sobí kebab pro Heikkiho, pokud v Istanbulu něco takového seženu...

 

VIRGIN

Timo Glock, 21.
Po těžkém včerejšku jsme přes noc zvládli zvrátit běh věcí v náš prospěch. Díky tomu se nám povedlo být dnes mnohem silnější. Rozdíl mezi včerejším a dnešním chováním auta byl jako noc a den, za to musím týmu poděkovat. Po druhém kole v kvalifikaci jsem cítil jeho potenciál. Bohužel jsem udělal chybu v prvním sektoru posledního měřeného kola a bylo to.

Lucas di Grassi, 23.
Přes vylepšení, která jsme v noci udělali na autě, pro mě byl dnešek frustrující den kvůli problémům s motorem. Timo dokázal předvést potenciál vozu, takže mě štve, jak daleko jsem kvůli potížím skončil.

 

HRT

Bruno Senna, 22.
Kvalifikace dnes byla povedená a moje kolo docela slušné. Zatím pořád odvádíme nejlepší výsledky v kvalifikaci. Byli jsme blízko Virginům a  dokázali je rozdělit. Možná to bude zítra zajímavý závod. Auto dnes bylo dobré, našli jsme dobrý kompromis v nastavení a snadno se řídilo. Cítil jsem se v něm jistě a mohl na to tlačit. Snad by nám to mohlo vydržet do závodu, abychom bojovali s dalšími týmy.

Karun Chandhok, 24.
Zdá se, že máme oproti Brunovi deficit na rovinkách, to nás stojí okolo čtyř desetin. Kluci se na to dívají, uvidíme, jak to půjde zítra. Těžká byla volba mezi pneumatikami, bohužel pro mě ty tvrdé nebyly správné a Bruno na měkčích našel trochu času.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy