Díky dvoupatrovým difuzorům jsou monoposty až o dvě vteřiny rychlejší!

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Nikoliv tři desetiny či půl sekundy, jak se loni hovořilo, ale až dvě vteřiny letos získávají podle Red Bullu týmy díky adaptaci a rozvoji koncepce dvoupatrových difuzorů, kvůli kterých bylo loni tolik povyku.

Obrovský přinos včera v Monaku přiznal Christian Horner: "Když srovnáte loňský závod, kdy jsme poprvé na našem voze nasadili dvojitý difuzor, s tím, jak se vyvinul do dnešní podoby, tak je to monumentální! Dle základních simulací se pohybujeme v oblasti dvou vteřin a možná ještě více! Významně to pomohlo zvýšit výkonnost.

Samozřejmě to mělo také obrovský vliv na práci Pracovní skupiny pro předjíždění, protože  měli za cíl podstatně snížit víření vzduchu za vozem.. dvojité difuzory na to mají samozřejmě obrovský vliv.

[Jejich zákaz] bude velkou změnou a zajímavou výzvou. Inženýři jsou kreativní lidé a jsem si jistý, že se jim podaří získat něco zpět, přesto příští rok určitě dojde k významnému snížení přítlaku."


McLaren MP4-25 nastoupil v Barceloně s přepracovaným difuzorem

Martinu Whitmarshovi z McLarenu se nelíbilo jejich loňské povolení: "Mám li být upřímný, Formule 1 byla v zákazu dvojitých difuzorů trochu pomalá. Loni kolem toho vzniklo samozřejmě množství kontroverzních názorů, týmy nebyly ochotny dělat ústupky a být flexibilní.

Pro příští rok jsme je zakázali a osobně si myslím, že to je dobře. Znamená to ale, že všichni musíme s návrhem difuzorů a zadních částí vozů začít znovu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy