Red Bull
Mark Webber, 1.
Rozhodli jsme se společně [o přechodných pneumatikách v Q3], potom, co jsme se s Ciaronem podívali z okna. Nevěděl jsem, že jsem jediným mužem na trati, kdo má přechodné pneumatiky, takže jsem nevěděl, že jsem černou ovcí top desítky. Byla to pěkně těžká kvalifikace, o tom nemusíme diskutovat.
Když se podíváte na výsledky z Q1 a Q2, zjistíte, že zajet dobrý čas bylo těžké. Nikoho nesoudím, bylo velmi jednoduché udělat chybu a skončit. Podívejte se na Lewise a na obě Ferrari.
V Q2 bychom potřebovali kanoe, protože počasí se změnilo dost rychle, takže jsme jeli tak 40-50km/h. Bylo to velmi, velmi těžké - víme, že když tady začne pršet, tak to je něco neuvěřitelného. Víme, že letos nemíváme povedené neděle. Zítra to bude dlouhý závod, můžeme pokazit spoustu věcí během těch dvou hodin.
Sebastian Vettel, 3.
Třetí část kvalifikace byla dost těžká. Na trati bylo hodně vody, a tak bylo dobře vyvěsit červené vlajky. Bylo tam tolik vody! Naše auta jsou nízká, takže ke konci jsme spíš plavali, než jezdili.
Na konci jsme rozhodli dobře. Voda ve třetí části mizela rychleji, než většina lidí myslela. Jsem šťastný. Myslím, že jsme přes noc udělali krok dopředu, a když se na dnešek podívám zpětně, tak musím říct, že to byla vážně chaotická kvalifikace.
Christian Horner, šéf týmu
Bylo to něco, co chtěl (Webber) rozlousknout a bylo to riskantní. A měl jedno kolo, aby to zvládl, ale bylo to vynikající týmové rozhodnutí v obtížných podmínkách.
Můžete vše soudit jen podle zaváděcího kola; Seb myslel, že trať je hodně mokrá na to, aby se daly použít přechodné pneumatiky. Mark byl jiného názoru a fungovalo to skvěle. Pro nás to je dnes vynikající výsledek. Je výborné, že máme obě auta tak vepředu, zatímco hlavní protivníci jsou hluboko v poli.
Mercedes
Nico Rosberg, 2.
Se svým prvním umístěním v první řadě jsem opravdu spokojený. Je to skvělé pro mě, pro celý tým i pro Petronas – je to jeden z našich domácích podniků. Dnes to bylo náročné, místy jsme měli problém udržet se na trati.
Mé kolo v poslední části bylo to nejlepší z celého dne. Už v prvním kole jsem dosáhl dobrý čas, opotřebovaly se mi pneumatiky a nedokázal jsem zrychlit. Hned po výjezdu na trať jsem si uvědomil, že nejlepší budou přechodné pneumatiky a možná jsem se pro ně měl vrátit, ale i tak to dopadlo dobře. Věřím, že zítra můžeme odjet kvalitní závod. Těším se na něj, ať už bude mokrý nebo suchý.
Michael Schumacher, 8.
Ze svého dnešního výsledku jsem mírně zklamán. Už od začátku kvalifikace bylo vidět, že na tom jsme dobře, měl jsem dosáhnout více. V poslední části jsem si chtěl nejdříve zajistit nějaký čas pak na to pořádně šlápnout. Po prvním kole jsem si ale všiml, že pneumatiky jsou hotové a že to už nepůjde. Před zítřkem je dobré poznat limit těchto pneumatik. Musím se plně soustředit na závod. Nicovi gratuluji k premiérovému postavení v první řadě.
Force India
Adrian Sutil, 4.
Z našeho pohledu skvělá kvalifikace. Dle očekávání začalo v 10 hod pršet, jak jsem ostatně včera říkal. Byly to náročné podmínky, během kvalifikace se hodně měnily, někdy pršelo silněji, jindy bylo napůl sucho a napůl mokro. Volba pneumatiky byla důležitá.
Myslím, že jsme v těchto podmínkách odvedli skvělou práci a v každé části kvalifikace jsme podali optimální výkon. Jsem moc rád, že jsem získal takovou pozici, je to skvělý úspěch a tým si ho rozhodně zaslouží. Odvedli fantastickou práci. Bylo důležité nasadit správné pneumatiky ve správnou dobu. Všichni jsme odvedli skvělou práci, můj čas stačil na čtvrté místo.
Vitantonio Liuzzi, 10.
Můžeme být spokojení, že jsme postoupili do poslední části kvalifikace a splnili tak cíl pro tento víkend. Byla to dobrá kvalifikace. V poslední části jsme začali za velkého mokra, podobně jako loni v Brazílii. Trať však velmi rychle vyschla.
V mém posledním kole jsem měl problém, zablokovala se mi přední brzda a bylo po jízdě. V takovýchto podmínkách to už tak ale bývá, musíte být ve správný čas na správném místě. Závod bude náročný, kolem nás je hodně rychlých vozů. Jak jsme dnes však viděli, jsme rychlí za každého počasí. Těším se na to.
Vidžej Mallya, šéf týmu
Dnes podali nejen piloti, ale také lidé na pitwallu a v garáži, skvělý výkon. Interpretace údajů a předpověď počasí, jejich implementace v garáži a rozhodnutí pilotů - vše báječně vyšlo a my jsme předvedli svůj nejlepší kvalifikační výkon v letošní sezóně.
Do závodu máme dobře nakročeno, ale jak víme, to co se počítá je až zítřejší výsledek. Musíme si udržet tohoto ducha, zachovat rozvahu a získat maximum z toho, co půjde. Nechci dráždit osud předpověďmi, jen doufám, že tohle dokážeme přetavit ve slušný bodový příděl.
Po dnešku spokojený Vitantonio Liuzzi
Williams
Nico Hülkenberg, 5.
Dnešek byl pro nás zlomový. Bylo to velmi těsné a moje kolo nebylo úplně perfektní, takže jsem mohl dojet ještě o něco lépe, ale jsem šťastný, že jsem tam, kde jsem a tým také. Auta dokázala, že jsou rychlá na mokru a já na mokru jezdím rád, takže se velmi těším na závod. Hodně bude záležet na počasí.
Rubens Barrichello, 7.
Jsou dva úhly pohledu, jak se dívat na dnešní kvalifikaci. Pozitivní je, že jsme jako tým spokojení, ale nemyslím si, že bychom na suchu dosáhli pátého a sedmého místa. Když se a to podívám zpětně, tak bych si na poslední část vybral přechodné pneumatiky, a tím bych zajel rychlejší kolo. I tak jsem ale potěšen tím, jak jsme na zítřek připraveni.
Sam Michael, technický ředitel
Pro tým je to výborný výsledek. Oba jezdci jeli skvěle v takových podmínkách a bylo povzbudivé je sledovat. Mimoto inženýři skvěle odhadli čas, kdy poslat jezdce na trať. Nyní musíme přeměnit naše pozice na dobré výsledky v závodě.
Renault
Robert Kubica, 6.
Dnes počasí hodně rozhodovalo o závodění, ale auto jelo dobře a my se v pohodě dostali přes Q1 i Q2. V té poslední části jsme mysleli, že déšť bude hustší, takže jsem v prvním kole na to pořádně tlačil, což zničilo pneumatiky a pak už bylo těžké se zlepšit na stále usychající trati.
Nicméně šesté místo na startu je dobré a já se a zítřejší závod těším.
Myslím, že počasí by mohlo hrát velkou roli a jestli to bude vypadat podobně jako dnes, tak by se závod mohl stát loterií.
Vitalij Petrov, 11.
Dnes bylo těžké předpovídat počasí, takže jsme se rozhodli vyjet, co nejdřív to jen bylo možné, což se ukázalo jako dobré rozhodnutí, protože v první části déšť čím dál tím víc sílil. V Q2 jelo auto moc dobře na přechodných pneumatikách, tak jsem na to pořádně tlačil, ale těsně jsem do poslední části nepostoupil, je to škoda. I tak je ale jedenácté místo dobré pro zítřejší start, a jestli bude pršet, může se stát cokoli. Budu se snažit dokončit závod a doufám, že získáme nějaké body.
Eric Boullier, šéf týmu
S neustále měnícími se podmínkami na trati bylo dnes složité najít tu správnou strategii. V celku ale tým vybral správně ohledně pneumatik pro obě auta a jezdci odvedli skvělou práci. Na zítřejší závod předpovědi proklamují další déšť, takže je dobře, že startujeme z první poloviny roštu. Je to náš doposud nejlepší výkon za tento rok a myslím, že budeme mít dobrou příležitost dostat oba jezdce na body.
Sauber
Kamuj Kobajaši, 9.
Jsem moc rád, že jsem se poprvé dostal do poslední části kvalifikace. Loni jsem v Brazílii k tomu také za mokra měl blízko, ale v posledním kole v Q2 jsem tehdy dostal smyk, poučil jsem se z toho. Zdá se, že za sucha to je pro nás těžší, o to více mě těší má pozice. V dešti se kvůli aquaplaningu moc lehce nejezdí. Zítra to může být s těžkými vozy ještě horší, ale jsem odhodlaný zabodovat.
Pedro de la Rosa, 12.
Byla to dost obtížná kvalifikace, jezdilo se v proměnlivých podmínkách. Při brzdění do zatáček jsme nevěděli, kolik tam je vody. Auto byla za mokra opravdu dobré, mohli jsme postoupit i mezi nejlepších deset, stačilo by mi k tomu jedno čisté kolo. V mém nejrychlejším kole jsem totiž musel v posledním sektoru předjíždět dva vozy. Přesto všechno se můžeme těšit na vzrušující závod.
Toro Rosso
Sebastien Buemi, 13.
Jsem naštvaný, protože jsem z druhé části nevytěžil maximum. Teď s tím už nic ale nenadělám, do závodu budu muset vystartovat ze 13. místa. Do prostřední části jsem nastupoval s pneumatikami do deště, protože to podmínky na trati vyžadovaly. Zůstal jsem na trati ale příliš dlouho, a když přezul na přechodné pneumatiky, tak už bylo pozdě, protože déšť opět zesílil.
Jaime Alguersuari, 14.
Když se podíváme na to, co se stalo ostatním top pilotům, tak je můj výsledek ještě v pohodě. Možná jsem mohl dříve nasadit přechodné pneumatiky, pak bych měl snad šanci i na postup do poslední části. Pokud zítra budou podobné podmínky, jak vyplývá z předpovědi počasí, tak se bude moci stát všechno. Osobně mám ale raději závody za sucha.
Giorgio Ascanelli, technický ředitel
Malajský déšť je jako anglický čaj o páté, má i stejnou teplotu. Ale teď vážně: zvolili jsme správnou strategii, když jsme v úvodu hned vyrazili. Kdybychom v prostřední části více důvěřovali předpovědi počasí, vyjeli bychom i dříve na přechodných pneumatikách - přišlo nám to však příliš riskantní.
Sebastiena jsme zavolali v pravý čas, ale nezajel do boxů a tak jsme ten nejlepší čas prošvihli. Jaime měl velké štěstí, že mu v úvodní části kvalifikace nedošlo palivo, protože na okruhu zůstal o jedno kolo déle. Řekl bych, že v Q2 zajel tak, jak jsme čekali. Po dnešku tedy částečně zmařené příležitosti.
Jaime Alguersuari hájící barvy Toro Rosso
Lotus
Heikki Kovalainen, 15.
Jsem moc spokojený. Takové podmínky mám opravdu rád. Naše rychlost se těžko hodnotí, museli jsme riskovat. Místy mi bylo jasné, že kdykoliv může ztratit kontrolu nad vozem – ale to mám moc rád, je to výzva! Některé části okruhu byly velmi mokré a silně tam pršelo, jinde zas ne.
To, že jsem se dostal do druhé části, opravdu předčilo má očekávání i očekávání týmu. Měli jsme i trochu štěstí, přesto jsme opět dokázali porazit ostatní nováčky, strategii jsme zvládli. U McLarenu a Ferrari si nemysleli, že začne tak pršet a vidíte, k čemu došlo. Vynechali začátek, my jsme ho naopak využili. Už se nemůžu dočkat zítřejšího závodu.
Jarno Trulli, 18.
Je to zklamání, protože se mi dařilo. V mém rychlém kole přede mnou dostal někdo nešťastně smyk a já jsem ho tak nemohl dokončit. Pak déšť zesílil, takže jsem se už nedokázal zlepšit. Zítra odvedeme maximum a uvidíme, jak to dopadne.
Tony Fernandes, šéf týmu
Nemám slov! Parádní den! Je to úžasné, že jsme doma před vlastními diváky získali 15. místo. Jsem v sedmém nebi, tak nadšený! Jezdili jsme na úrovni Toro Rosso, Jarno měl smůlu, když byl zablokován, jinak by taky postoupil. Zítra je další den, uvidíme, k čemu dojde. Rozhodně jsme udělali pokrok. Dnešek si pořádně užijeme, uvidíme, co přinese.
Virgin
Timo Glock, 16.
Zatím zde prožíváme velmi vydařený víkend. Neměli jsme s autem žádné vážnější problémy, takže během každé části víkendu můžeme řádně pracovat. Klíčové bylo včas do kvalifikace vyrazit. Mé první kolo bylo opravdu dobré, díky čemuž jsem postoupil dále. Bylo příjemné vidět, jak odvádíme lepší práci než některé top týmy, kvůli tomu také budou startovat až za námi.
Prostřední část nebyla perfektní, protože jsme vyjeli moc brzy a tak jsme přišli o místo ve prospěch Heikkiho. Celkově však můžeme být spokojeni s tím, čeho jsme dnes dosáhli. Je to skvělé pro tým, pro zítřek jsme díky tomu velmi motivováni. Zítra to vypadá na bláznivý závod, takže se musíme soustředit – udržet se na trati a pak uvidíme, jak to všechno dopadne.
Lucas di Grassi, 24.
Některé problémy opět ovlivnily náš den, tým musel některé části vozu mezi tréninkem a kvalifikací předělávat. Pořádně jsme ani nevěděli, jestli do kvalifikace nakonec vyrazíme, ale mechanici odvedli neuvěřitelnou práci, díky které jsme mohli ujet alespoň pár kol, abychom se ujistili, že vůz je v pořádku.
I když jsem po dnešku zklamaný, byl to dobrý den pro tým, takže kvůli tomu musíme být všichni spokojeni. Těšíme se na zítřejší závod a doufáme, že s ním přijdou lepší věci, včetně dosažení našeho cíle – jeho dokončení.
McLaren
Jenson Button, 17.
Mysleli jsme si, že po první bouřce přestane pršet, takže jsme čekali. Jak se ukázalo dále, byla to chyba.
Mé první kolo na přechodných pneumatikách bylo v pořádku. Problém je, že nedostáváte žádné varování – první sektor byl docela suchý, pak najedete do rychlé pravotočivé a levotočivé zatáčky – a tam je mokro. Kola mi na vodě uklouzla a zůstal jsem viset ve štěrku. Nic jsem s tím nemohl udělat. Jen doufám, že jsem nic na voze nepoškodil, jelikož jsem stál chvíli ve štěrku s jedoucím motorem, protože jsem doufal, že mě vytáhnou.
Byla to divná kvalifikace plná zklamání – oba jsme s Lewisem brzy vypadli. Ale přesto – na roštu budu stát před třemi mými soupeři v bitvě o titul, to je na tom to nejlepší.
Lewis Hamilton, 20.
To byl jeden z těch dnů. Pro nás se víkend do kvalifikace vyvíjel velmi dobře, holt jsme nečekali, že bude ještě pršet. Vyjeli jsme ve stejný čas jako ostatní top týmy a výsledkem toho je, že většina z nás neměla to štěstí.
Když jsem vyjel, byla spousta žlutých vlajek, takže jsem se do toho nemohl pořádně opřít, a pak začalo více pršet. Nic necítíte, bylo tak, tak mokro. Bylo jednoduché vyletět. Dostal jsem smyk už v mém prvním kole. Za těch podmínek jsem ale odvedl nejlepší práci, jakou jsem mohl.
Byl jsem celý víkend nejrychlejším, co s tím ale naděláme. Musíme se z toho oklepat. A jak vždy říkám – nikdy to nevzdávám. Proto se nesoustředím pouze na vozy kolem mě, ale na všechny – včetně těch, kteří budou stát o několik řad přede mnou. Takže se na zítřek těším, dám do toho celé své srdce!
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Co se stalo? Několik týmů sledovalo radar s přeháňkami. Věřili, že déšť, který padal před začátkem kvalifikace, přejde a konec její první části bude mnohem sušší. Jak víme, dopadlo to jinak. Když se ohlédneme zpět, bylo by lepší poslat oba vozy na trať hned na začátku, místo čekání na to, co nám ukazoval radar ohledně lepšících se podmínek!
Ferrari
Fernando Alonso, 19.
Očekávali jsme, že přestane pršet, a to byl důvod, proč jsme zůstali garáži o tolik déle než ostatní. Když jsme vyjeli, tak se počasí naopak zhoršilo a v takovém dešti jsme nebyli schopni zlepšit naše časy. Déšť možná vyvolává spekulace, ale tohle byla čirá loterie. Dnes to neběželo v náš prospěch, byli jsme na špatném místě na trati ve špatnou dobu. Nicméně výsledek kvalifikace vypadá špatně jen na papíře, protože body se rozdávají až na konci závodu. Samozřejmě, že startovat zezadu nás staví do složité situace, ale jak jsme viděli minulou neděli v Austrálii, může se stát cokoli a my musíme věřit našim schopnostem.
Musíme ze sebe dostat to nejlepší a přivést domů body.
Felipe Massa, 21.
Je nám velmi líto, co se stalo. Čekali jsme o trochu déle s výjezdem, protože silně pršelo a předpověď značila zlepšení, nicméně po vyjetí na trať jsme zjistili, že je tu víc vody, než jsme předpokládali. Udělali jsme chybu a nechali jsme se nachytat předpovědí. Zítra musíme ze sebe vydat to nejlepší. Bude to těžké, stejně jako vždy, když startujete z konce roštu, ale my musíme zkusit získat aspoň pár bodů. Je těžké říct, jestli raději doufat v déšť nebo slunce; možná s deštěm bychom mohli mít více šancí na předjíždění, ale stejně taky je pravda, že je jednodušší vypadnout ze závodu.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Jsme velmi zklamáni s průběhem, jakým se ubírala kvalifikace. Špatně jsme se rozhodli, když jsme věřili předpovědi; ve chvíli, co jsme vyjeli na trať, začalo víc pršet místo toho, aby déšť ustal. Ve zpětném pohledu je jednoduché říct, že jsme měli vyjet na trať hned. Je to fakt smůla, protože všechno nasvědčovalo tomu, že bychom mohli dojet dobře a teď se musíme připravit na to, že se budeme muset škrábat nahoru a bojovat v závodě. Ale není žádný důvod k pláči, protože závod je až zítra. Jak jsme dnes viděli, může se stát cokoli. Budeme se snažit získat, co nejvíce bodů to půjde.
HRT
Karun Chandhok, 22.
Zítra budu startovat za Trullim, Alonsem, Hamiltonem a Massou. Počasí odpoledne před kvalifikací nevypadalo dobře, nebyl jsem si jistý, zda vydrží i během kvalifikace. Nevydrželo a díky tomu jsme získali své první zkušenosti za mokra, když jsme s vozy jezdili v silném dešti. Získal jsem z toho maximum.
Bruno Senna, 23.
Byl to trochu těžký den. Podmínky byly velmi obtížné, my jsme takto jezdili vůbec poprvé. Před svým smykem, kdy mi naneštěstí zhasl motor, jsem odjel na velmi mokré trati pět kol. Naštěstí jsem se mohl dostat ze štěrku, vrátit se do garáže a poté ještě ujet pár kol.