Sebastian Vettel s přehledem vyhrál včerejší kvalifikaci a do dnešního závodu odstartoval také sebejistě. Soupeřům dlouho ujížděl. Ve třicátém třetím kole však začal výrazně zpomalovat a do týmového rádia zoufale hlásil ztrátu výkonu. Nakonec dojel čtvrtý.
Inženýři týmu se domnívali, že závada je mechanická a přisuzovali ji výfuku. Inovativní výfukové potrubí je ve voze designovaném Adrianem Neweym posazené mnohem níže, než u konkurence, aby se zvýšil výkon difuzoru. Red Bull předpokládal, že se potrubí přehřálo a způsobilo tak snížení výkonu. Důkladný rozbor však ukázal, že se jedná o závadu v motoru.
Pro Sebastiana Vettela bylo čtvrté místo ve Velké ceně Bahrajnu velkým zklamáním
„Naše předchozí vyjádření uvádělo, že ztráta výkonu Sebastiana Vettela ve třicátem třetím kole Velké ceny Bahrajnu bylo zaviněno problémy s výfukem. Další vyšetřování však dokázalo, že skutečnou příčinou bylo selhání zapalovací svíčky, nikoli výfuk,“ stojí v prohlášení týmu.
Dodavatelem motorů pro Red Bull je Renault. Tým je s francouzskými agregáty dlouhodobě nespokojený. Na konci minulé sezóny zvažovali o změně dodavatele, jednání s Mercedesem však byla údajně zablokována odběrateli McLarenem a Brawnem GP. Red Bull se nakonec rozhodl zůstat u Renaultu.
Red Bull: Problém byl v motoru, ne ve výfuku
Skutečným jádrem technických problémů Sebastiana Vettela v dnešním závodě byl motor, nikoli výfuk, jak se Red Bull bezprostředně domníval. Problémy se svíčkou Vettela stály téměř jisté první místo v otvíráku letošní sezóny v Bahrajnu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball