Již několikrát se objevily spekulace o možném odchodu japonského výrobce automobilů z královny okruhových automobilových závodů. Stávající smlouva mezi BAR a Hondou o dodávce továrních motorů vyprší po skončení letošní sezony a přestože David Richards, šéf stáje, plánuje brzké vítězství a tituly, v polovině roku se může jeho sen rozplynout.
„Nynější kontrakt vyprší s koncem roku 2004 a o prodloužení se bude jednat v první polovině letošního roku,“ prohlásil Otmar Szafnauer, viceprezident Honda Racing pro časopis Autosport.
Jde skutečně o váhání nad odchodem a nebo je to tlak na vedení BAR? Je otázkou, zda ve chvíli, kdy většina automobilek má v týmech F1 majetkový podíl, není čas vstoupit výrazněji do majetkového uspořádání stáje, jež je navíc dle posledních údajů ve velkých dluzích. Hrozba odvěkého konkurenta Toyoty také narůstá.
Od návratu Hondy s týmem BAR do Formule 1 v roce 2000 stále zůstává japonský výrobce své pověsti dlužen. Na slávu s týmy McLaren a Williams v 80. letech minulého století se dosud navázat nepodařilo. I když jsou letošní časy vozů BAR 006 při testech velmi povzbudivé, opakují se problémy s poruchami motorů. A to je při nových předpisech velmi špatná předzvěst.
„Nový motor je významně lehčí a proti Suzuce bude v Melbourne daleko silnější. Je to krok vpřed a sami jsme si dali pro letošní rok velmi tvrdé cíle. Máme ještě měsíc na to, abychom vše doladili a myslím si, že to zvládneme,“ věří však Szafnauer.
Foto: BAR Honda
Honda opět zvažuje své setrvání v F1?
Automobilka zveřejnila datum 11. července, jež bude možná hrát významnou roli v její budoucnosti.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton