Během sezóny přitom Red Bull tyto motory často kritizoval. Dle Auto Motor und Sportu byla smlouva o prodloužení partnerství s Renaultem i na třetí rok uzavřena již před posledním závodem v Abú Zabí, a to přes různé stížnosti a problémy se spolehlivostí, které stály Sebastiana Vettela šance na boj o titul se Jensonem Buttonem až do samotného konce (obzvlášť Valencie, kde nakonec zvítězil Barrichello, vyšla mladého Němce draho).
Vzhledem k mnohem menšímu počtu problému se stejnými motory u stáje Renault je otázkou, jestli k těmto agregátům Rakušané nepřistupovali v honbě za titulem až příliš agresivně a nejezdili s nimi na limitu déle, než by bylo zdrávo.
Energetický nápojový gigant by ale neměl zapomínat, že díky nim získali také šest vítězství - čtyřikrát triumfoval Vettel, dvakrát Webber - a také čtyřikrát double, což je více než kterýkoliv jiný tým. Zvítězili také v posledních třech závodech za sebou (Japonsko, Brazílie a Abú Zabí).
Red Bull se stále ohání tím, že se ještě definitivně nerozhodli, jenže sami před několika týdny prohlásili, že už kvůli Neweymu a vývoji vozu budou muset nejpozději v Abú Zabí znát budoucího dodavatele motorů. Pokud by byla pravda to, že prodloužili spolupráci s Renaultem, znamenalo by to konec spekulacím o odběru agregátů Mercedesu, kteří pomohli letos k vítězství Brawnu. Tuto spolupráci ale údajně vetoval McLaren, s nímž Stuttgartský výrobce úzce spolupracuje a má v něm 40% podíl.
Poslední možností by mohl být navrátilec do F1 Cosworth, jenž prohlašuje, že již nyní jeho motory disponují větší silou než kterýkoliv jiného výrobce v současném startovním poli F1. Ostatně, není divu, když je mu povoleno točit 20 000 ot./min (ostatní jen 18 000 ot./min). Otázkou však zůstává jeho spotřeba - klíčový faktor v příští sezóně, kdy vstoupí zákaz dotankování během závodu - a počáteční spolehlivost.