Alonso před rokem v Singapuru bezvýhradně věřil inženýrům stáje Renault

Alonso, Fernando | foto: Lotus F1 Team

Španělský pilot stáje F1 Fernando Alonso při projednávání případu stáje Renault Světovou radou motorismu uvedl, že při loňské GP Singapuru bezvýhradně věřil svému týmu a že na závodní strategii, kterou mu tým vybral, neviděl nic zvláštního.

Tým F1 Renault byl v pondělí potrestán vyloučením ze šampionátu s podmínkou na dva roky za loňský podvod při Velké ceně Singapuru, kdy stáj nechala záměrně havarovat pilota Nelsona Piqueta, aby mohl zvítězit její druhý jezdec Fernando Alonso. Tehdejší šéf stáje Flavio Briatore a šéfinženýr Pat Symods se dohodli s pilotem Nelsonem Piquetem mladším, že úmyslně způsobí havárii v dohodnutém kole a na dohodnutém místě a vyvolá tak výjezd zaváděcího vozu. Krátce před událostí tým povolal Alonsa do boxů k dotankování a výměně pneumatik, takže ten pak po restartu závodu jako jediný ze startovního pole mohl pokračovat bez zastávky a dojet do cíle první.

Alonso před Světovou radou motorismu v Paříži vypověděl, že o dohodě mezi Nelsonem Piquetem, Patem Symondsem a Flaviem Briatorem nevěděl vůbec nic a závodní strategie mu nepřipadala výjimečná. Otec Nelsona Piqueta prohlásil, že Alonso musel o všem vědět, protože jinak by závodní strategie musela tak zkušenému pilotovi připadat jako nesmyslná.

"O tom incidentu jsem nic nevěděl," tvrdil Alonso prezidentovi Mezinárodní automobilové federace Maxovi Mosleymu. "Pokud jde o strategii, naprosto jsem věřil inženýrům, když mě zavolali do boxů. Oni mají k dispozici spoustu počítačových simulací, které jim řeknou, kdy je optimální čas k zastávce," řekl Alonso. "Prostě věřím jim a nechávám to na nich a tento případ nebyl výjimkou. Spolehl jsem se na to, že mě zavolají v tom nejvhodnějším okamžiku, je to jejich práce. Já jsem se soustředil zase na tu svou, jet jak nejlépe dovedu," vysvětlil Španěl.

"Ani v nejmenším jste se nepodivil, proč vás volají tak mimořádně brzy?" zeptal se Mosley. "Opravdu ne. V sobotní kvalifikaci jsme totiž měli problémy s čerpadlem. Kvalifikoval jsem se jako patnáctý, přitom auto jelo ten víkend dobře," odpověděl Alonso. "Nebylo na tom nic divného. Když jedete na třináctém nebo čtrnáctém místě a máte stejnou strategii jako všichni před vámi, je téměř nemožné je předjet. Proto tým zvolil strategii, která byla odlišná. Nic zvlášního mi na tom nepřipadalo a nic mě na tom neznepokojovalo," vypověděl Alonso během svého sotva dvouminutového účinkování před Světovou radou motorismu, která mu dala posléze za pravdu a uznala, že do případu zapleten nebyl.

Dvojnásobný mistr světa, kterému přes zřejmé ovlivnění závodu, zůstane primát historicky prvního vítěze nočního závodu F1, ví, že je velmi nepravděpodobné, že by mohl v neděli, kdy je Velká cena Singapuru znovu na programu mistrovství světa, zopakovat své vítězství, ale nevylučuje možnost, že skončí na pódiu. "Auto se chová na většině okruhů dobře, takže věřím, že budeme konkurenceschopní. Umístění na pódiu je mým cílem pro tento víkend," řekl Alonso.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy