Nevěnoval se při oficiálním představení nového monopostu obdivu nad křivkami, ani jistě velmi zajímavé aerodynamice vozu a ani slibům, co vše spolu s R24 dosáhnou. Vrátil se k testu v Barceloně a k podstatným věcem, které pozná jezdec po prvních kolech.
„Z prvních okamžiků za volantem R24 mohu říci, že má podobné chování, jako R23. Jeho ovládání je velmi podobné, což je velmi dobrý poznatek. Mé referenční body byly přibližně stejné, takže bylo relativně snadné se novému vozu přizpůsobit. Po zkoušce různých nastavení a vyvážení jsem mohl trochu přitlačit a monopost byl ihned rychlejší, než předchozí,“ řekl o svých prvních zkušenostech španělský pilot.
Dle něj je tento výsledek dosažen většinou tak po čtyřech a nebo pěti testech, ale týmu z Enstone se to podařilo hned po dvou, a to je podle Fernanda Alonsa jasná ukázka potenciálu vozu i týmu.
„Nový motor má větší kroutící moment a je i silnější, ale bez agresivity charakteristické pro RS23 ve vysokých otáčkách. Tato poddajnost přináší velkou výhodu při výjezdu ze zatáček,“ zhodnotil Alonso také rozdíl mezi motory.
Připomínáme, že tým opustil myšlenku plochého motoru a vrátil se k osvědčenému pravoúhlému uspořádání válců.
„A nač myslím? Bezpochyby na to, že je již R23 zapomenut,“ dodal s úsměvem vítěz maďarského závodu.
Foto: Renault
Vítěz GP Maďarska již na R23 zapomněl
Fernando Alonso se při dnešních prvních slovech projevil jako nezakrytý pragmatik.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball