"Tým Renault a jeho ředitel Flavio Briatore osobně by rádi oznámili, že začali ve Francii právně postupovat proti Nelsonu Piquetovi mladšímu i staršímu," uvedla stáj v prohlášení, které vydala v Monze, kde se tento víkend koná Velká cena Itálie. Renault viní Brazilce, že učinil "falešné obvinění a pokusil se tak vydírat tým s cílem umožnit Piquetovi mladšímu závodit za Renault i ve zbytku sezony." Tým také poukázal na to, že situaci nemínil veřejně komentovat, dokud nebude uzavřeno vyšetřování Mezinárodní automobilové federace. V prohlášení se dále uvádí, že záležitost bude postoupena také policii ve Velké Británii.
Piquet mladší obvinil stáj Renault ze zinscenování havárie s cílem ovlivnit výsledek Velké ceny Singapuru 2008. Podle Piqueta ho šéf týmu Briatore a technický ředitel Pat Symonds před závodem požádali, aby úmyslně havaroval, způsobil výjezd zaváděcího vozu a pomohl tak druhému vozu Renault pilotovanému Fernandem Alonsem. To se také stalo a Alonso zvítězil. Piquet tvrdí, že vedení vyhověl, protože si myslel, že to zlepší jeho nepevnou pozici ve stáji.
Čtyřiadvacetiletý syn trojnásobného mistra světa F1 byl týmem Renault po Velké ceně Maďarska propuštěn pro špatné výsledky.
Renault čeká 21. září slyšení u Světové rady motorismu. Pokud bude prokázáno, že Piquet říká pravdu, hrozí francouzskému týmu přísný trest v podobě finanční pokuty, zákazu startu v několika závodech, vyloučení z Poháru konstruktérů v roce 2008 nebo dokonce úplné vyloučení ze šampionátu. Bez trestu zřejmě nevyvázne ani samotný pilot, který na úmyslnou havárii přistoupil.
Celá záležitost vyšla najevo 26. července, tedy v den Piquetova posledního závodu v týmu Renault, kdy pilotův otec, trojnásobný mistr světa Nelson Piquet, kontaktoval prezidenta FIA Maxe Mosleyho, aby mu sdělil, co se tehdy stalo. Piquet mladší pak měl 30. července navštívit sídlo FIA v Paříži a tam sepsat prohlášení. Jako důkaz by měla sloužit telemetrická data z Piquetova vozu.
"Havaroval jsem záměrně, před zmiňovanou zatáčkou jsem přestal vůz ovládat. Abych se ujistil, že se to stane ve správném okamžiku, několikrát jsem se prostřednictvím týmového rádia ptal, ve kterém kole jsme. To bych normálně nedělal," uvedl Piquet v prohlášení. O "strategii nehody" podle Piqueta v týmu Renault už nikdy nepadlo ani slovo. "Po závodě mi pan Briatore diskrétně poděkoval, bez jakékoli další zmínky. Nevím, zda o celé věci věděl ještě někdo další z týmu. Můj inženýr se divil, jak se to mohlo stát. Řekl jsem, že jsem ztratil kontrolu nad vozem. Myslím, že z telemetrických údajů vozu si mohl všimnout, že jsem to zavinil, protože jsem přidával plyn, zatímco obvyklá reakce by byla začít brzdit," sdělil Piquet, který přiznal, že po závodě informoval rodinného přítele a poradce Felipeho Vargase, ten následně informoval pilotova otce Nelsona Piqueta. Piquet junior také přiznal, že se ho několik reportérů ptalo, zda to udělal schválně, protože jim incident připadal podezřelý.
Když se o celé události dozvěděl Flavio Briatore, napsal dopis Nelsonu Piquetovi staršímu. "Byl jsem extrémně šokován, když jsem se dozvěděl o vašich obviněních," napsal Briatore. "Určitě si umíte představit, že kdyby to byla pravda, mohli jsme ohrozit bezpečnost závodníků. Jsem pobouřený, že si vůbec něco takového můžete myslet," napsal Briatore, který dál mluví o "pobuřujících a odporných lžích", které vypustil z úst mladý Piquet. "Váš přístup přisuzuji zklamání z dosavadních výsledků Nelsinha v F1. Mějte na paměti, že když záležitost zveřejníte, nebudu mít jinou možnost, než postupovat proti vám a Nelsinhovi právně," napsal Briatore.