Jeden okruh po Monze v podání Liuzziho

Liuzzi, Vitantonio | foto: GEPA pictures GmbH

Všichni Monzu milují pro její historii a úžasnou atmosféru. Myslím si, že je to jedna z nejlepších tratí – je to jediné místo v kalenáři F1, kde vidíte fanoušky, jak přeskakují ploty, aby se dostali na trať, mají vášeň pro auta a běhají po trati. Je to opravdu neuvěřitelné.

Je to přírodní trať, která možná vypadá jednoduše, ale není tomu tak. Je to technicky obtížný okruh. Klíčem k tomu abyste zde byli rychlí, je být rychlí na výjezdech ze zatáček na rovinky a také správně dobrzdit do šikan. Když máte správný výjezd z šikan, máte také potom lepší rychlost na rovince, a tak můžete získat něco k času na jedno kolo.

Teď již jedno kolo na tomto historickém okruhu v podání domácího pilota Vitantonia Liuzziho, který se po dvou letech znovu na tuto trať vrátí v barvách týmu Force India, jako náhrada za Fisichellu.

"První zatáčka (součást šikany) je jednou z nejtěžších na tomto okruhu. Nazýva se Variante del Rettifilo a musí se zde tvrdě na brzdy. Brzdí se sto metrů před zatáčkou, kde se běžně dosahuje rychlosti okolo 340 km/h. Všichni se snaží jít na brzdy co nejpozději, což může zapříčinit, že se již do šikany nevejdeme – proto můžeme být jedině rádi, že je tu úniková zóna. Bývá to velmi těsné a s nízkým přítlakem, který je v Monze důležitý, určitě uvidíme spoustu chyb a využívání již zmíněné únikové zóny. Výjezd je rozhodující, takže musíme správně dobrzdit, aby byl co nejlepší. Klíčem není použít obrubníků, jelikož to způsobí horší trakci zadních pneumatik.

Poté následuje opravdu silná akcelerace do zatáčky Curva Grande. Musíte doslova přeskočit přes obrubníky v šikaně Variante della Roggia – pak do zatáček zvaných Curve di Lesmo. Druhá Lesmo je užasná, protože se do ní zkoušíme vejít s co nejvyšší rychlostí. Je to obtížné s autem, které má tak nízký přítlak. Cítíte, jak vám všechny čtyři kola kloužou a auto se nedotýká země. Máte pocit, jako by se na autě něco porouchalo!

Opouštíme Lesmos, kde je opět velmi potřebné mít dobrou akceleraci. Následuje dlouhá rovinka s mírnou levotočivou zatáčkou Curva del Serraglio, kde jedeme na plný plyn do zatáček Variante Ascari. Je to rychlá šikana a kontrola nad autem je velmi proměnlivá. Auto driftuje, ale při projetí na plný plyn ušetří velké možství času, takže ji musíme „střihnout“ přes obrubníky. Následuje další rovinka a vjezd do Parabolicy.

Parabolica je obrovská výzva. Musíme správně odhadnout, kdy se vyplatí obětovat rychlost a spíše brzdit a dobře ji tak vybrat na cílovou rovinku. Náklon je doopravdy velký a atmosféra neuvěřitelná. Závodění zde všichni milují."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy